kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۰۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
روحانی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

سال ۹۵ سال بسیاری ازگشایش‌ها بود!

رئیس‌جمهور گفت: امسال، سال بسیاری از گشایش‌ها بود که امیدواریم بتوانیم در سال آینده این راه را ادامه دهیم.


حسن روحانی رئیس‌جمهور روز چهارشنبه و در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال 1395، در جمع خبرنگاران، گام‌های دولت را در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با هدف تقویت زیرساخت اقتصادی و تولیدی کشور بسیار مثبت خواند و تاکید کرد: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که یک برنامه همیشگی برای کشور است تا رسیدن به همه اهداف آن باید تداوم یابد.
روحانی کاهش اتکاء به نفت و تکیه بر مالیات در بودجه سال 95، فزونی صادرات بر واردات، قدم‌های خوب در زمینه رشد اقتصادی، به دست آوردن جایگاه گذشته در صادرات نفت، گشایش روابط بانکی و حل مشکلات در حوزه حمل و نقل را از جمله اقدامات دولت یازدهم در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در زمینه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری توانستیم باوجود معضلات و مشکلات موجود در منطقه، امنیت و آرامش را که هدف مهم دولت و نظام است، برقرار کنیم، از همه نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی که از امنیت کشور به خوبی حراست کرده‌اند، قدردانی کرد.
رئیس‌‌جمهور تصریح کرد: آمارها نشانگر موفقیت دولت در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی است که البته راه طولانی در این زمینه در پیش است.
روحانی با تأکید بر اینکه امیدواریم سال جدید سال محبت، دوستی و برادری و با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) در آستانه آن، سالی نیکو باشد، تأکید کرد: باید کینه‌ها کنار گذاشته شود و بجای تفرقه، انشقاق و حرکتهای جناحی، همگان به دنبال، اتحاد و حفظ  امنیت، منافع و مصالح ملی باشیم.
وی گفت: باید اختلافات کنار گذاشته شود و روابط و فضای جدیدی گشوده شود، تا سال آینده شاهد انسجام اجتماعی بیشتر باشیم، چرا که با وحدت، همبستگی، اخوت و برادری، می‌توانیم به همه اهداف بلند نظام دست یابیم.
رئیس‌‌جمهور با اشاره به مشکلات محیط زیستی و طبیعی در برخی از استان‌ها بویژه خوزستان و همچنین عدم احتیاط و به تبع آن وقوع برخی حوادث رانندگی، گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد حوادث غمبار و مشکل‌آفرین نباشیم و در همه زمینه‌ها رشد و شکوفایی در کشور بوجود آید.
به گزارش تسنیم، روحانی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که در روزهای پایانی سال 95 به خاطر الطاف بی‌کرانش می‌توانیم درخدمت مردم ایران باشیم. امسال سال بسیاری از گشایش‌ها بود که امیدواریم بتوانیم در سال آینده این راه را ادامه دهیم.