kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۴۲
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

سردار جلالی: FATF دیده‌بان دشمن است

رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه با آمریکا در ۵ لایه حساس و راهبردی درگیر هستیم، گفت: ایران در جمع این لایه‌ها دست برتر را داراست.

سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور در نشست روسای کمیته، معاونین و مدیران پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر اینکه راهبرد ترامپ در مدت اخیر فشار حداکثری بر ایران تا مرز جنگ بوده است، یادآور شد: قرار نبود و نیست جنگی صورت بگیرد اما نمایش جنگ از آمریکایی‌ها با قدرت و شدت زیادی اجرا می‌شد تا برخی در داخل در تصمیم‌گیری‌های خود دچار تزلزل شوند.
رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل کشور با‌اشاره به اینکه ما امروز با آمریکا در ۵ لایه حساس و راهبردی سیاسی، نظامی، اقتصادی، امنیتی و سایبری درگیر هستیم، گفت: به‌عنوان یک فرد مطلع می‌گویم که ایران در جمع این لایه‌ها دست برتر را داراست که این مهم با هدایت رهبری انقلاب، ایستادگی مردم و مسئولین به دست آمده است.
به گزارش مهر، سردار جلالی با انتقاد از عدم اجماع درخصوص FATF گفت: از نظر ما FATF به‌عنوان یک مکانیسم به‌اصطلاح بین‌المللی نقش دیده‌بانی را برای دشمن در جنگ اقتصادی ایفا می‌کند و دشمن با این دیده‌بان می‌تواند تمام زنجیره تأمین مالی کشور را رصد و مطابق با آن اقدام خصمانه کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تهدیدات در حوزه سایبری نیز‌اشاره کرد و با بیان اینکه «در جنگ سایبری همیشه فاعل مجهول است»، گفت: بااین‌حال آمریکایی‌ها اخیراً و با صراحت مدعی شده‌اند که علیه ایران اقدام تخریبی سایبری انجام می‌دهند.
فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور با بیان اینکه آمریکایی‌ها چندی پیش مدعی شده بودند در سامانه‌های زیرساختی ایران نفوذ داشته‌اند، گفت: این ادعای آمریکایی‌ها نیز مانند سایر ادعاهایشان صرفاً یک بلوف بوده است.
سردار جلالی با ‌اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بیش از توانمندی‌هایشان ادعا دارند، گفت: قبلاً هم آنها مدعی بودند توان موشکی ایران فتوشاپ است اما انهدام پهپاد رادارگریز آنها در ارتفاع ۵۰ هزار پایی واقعیت را به همه نشان داد.