kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۷

استفاده از بمب‌ هسته‌ای برای مقابله با توفان پیشنهاد ترامپ و تمسخر گسترده در فضای مجازی

پیشنهاد «دونالدترامپ» در یک جلسه توجیهی برای استفاده از بمب‌های هسته‌ای جهت جلوگیری از ورود توفان‌ها به آمریکا، با تمسخر گسترده کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

طبق گزارش پایگاه خبری «اکسیوس» آمریکا دونالد ترامپ، در دیدار با مقامات وزارت امنیت داخلی و نیز شورای امنیت ملی آمریکا، طرحی مبنی بر انداختن بمب اتم در میان طوفان‌ها را جهت جلوگیری از آسیب رساندن آنها به این کشور ارائه داده است!.طبق اعلام یکی از منابع حاضر در کاخ سفید به پایگاه خبری اکسیوس، ترامپ طی جلسه‌ای که درخصوص طوفان‌ها بحثی شکل گرفته بود، گفته است: «آن‌ها در سواحل آفریقا شروع به شکل‌گیری می‌کنند؛ ما در حالی که از طریق اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند، در مرکز طوفان بمبی رها می‌کنیم و این باعث به هم ریخته شدن آن می‌شود. چرا نتوانیم این کار را کنیم؟». طبق اعلام منبع آگاه استنادی «اکسیوس»، یکی از مقام‌های آمریکایی حاضر در جلسه به ترامپ این طور جواب داد: «قربان! ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد». بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی، مقام‌های حاضر در جلسه کاخ سفید از ایده پیشنهادی ترامپ شوکه شده بودند. بر اساس تحقیقات اداره ملی اقیانوس‌ها و اتمسفر آمریکا، انفجار هسته‌ای جهت حرکت توفان‌ها را تغییر نمی‌دهد ولی ذرات رادیو اکتیو ناشی از آن خسارات گسترده‌ای به محیط زیست وارد خواهد کرد.این نخستین بار نیست که ترامپ پیشنهاد استفاده از بمب هسته‌ای برای مقابله با یک معضل را مطرح می‌کند. او پیشتر در اظهاراتی غیرمستقیم گفته بود می‌تواند در عرض ۱۰ روز به جنگ در افغانستان که حدود ۱۸ سال است که ادامه دارد، پایان دهد، ولی نمی‌خواهد ۱۰ میلیون نفر را به قتل برساند.
خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد، طرح ترامپ درباره استفاده از بمب‌های هسته‌ای برای جلوگیری از ورود توفان به این کشور با واکنش‌های گسترده از سوی کاربران فضای مجازی همراه شد و رسانه‌های اجتماعی دیروز به شدت نسبت به این گزارش واکنش نشان دادند. واکنش کاربران شبکه اجتماعی توئیتر بسیار جالب توجه بوده و برخی کاربران در این باره به شدت ابراز نگرانی کردند. یکی از کاربران توئیتر نوشت، ترامپ شیفته استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است. زیرا او نمی‌تواند کنگره را درباره استفاده از بمب اتمی در مقابل دشمنان متقاعد کند، به همین دلیل این فکر دیوانه‌کننده را مطرح می‌کند. کاربر دیگر نوشت: او باید برود دیگر کافیست! ترامپ در حال نابود کردن آمریکاست! همچنین کاربر دیگر توئیتر در این باره نوشت او می‌خواهد تسلیحات هسته‌ای را خیلی بد بکار گیرد. فکر می‌کنم این تنها هشدار برای ما در این باره است. گروه دیگری از کاربران نیز به سرعت این ایده را مطرح کردند که ترامپ در حال بازی دادن دوباره رسانه‌های آمریکاست. یکی از این کاربران در صفحه توئیتر خود نوشت: آیا تاکنون متوجه شدید که او متخصص بازی دادن رسانه هاست؟
ترامپ بدتر از هیتلر
خبر دیگر اینکه یک استاد روانشناسی ارشد آمریکایی گفت، ترامپ به گونه‌ای رفتار کرده که احتمالا بیش از جنایتکارانی نظیر آدولف هیتلر، جوزف استالین و مائو مسئول کشتن انسان‌ها است. به نوشته پایگاه هیل، آلن فرانسس رئیس‌سابق بخش روانشناسی در دانشگاه دوک آمریکا در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان اظهار کرد: اینکه بخواهیم شخصی مثل ترامپ را دیوانه بخوانیم این حقیقت را پنهان می‌کند که در واقع ما دیوانه هستیم که او را به ریاست جمهوری انتخاب کرده‌ایم و حتی دیوانه‌تر از او محسوب می‌شویم چون اجازه می‌دهیم سیاست‌های دیوانه‌وار او ادامه یابد.فرانسس که نویسنده کتابی به نام «گرگ و میش سلامت روان آمریکایی» است به برنامه موسوم به «منابع معتبر» در شبکه سی ان ان اظهار کرد: ترامپ در قرن فعلی همانقدر شخص نابودگری است که هیتلر، استالین و مائو در قرن قبلی بودند. او ممکن است مسئول از بین رفتن جان میلیون‌ها نفر بیشتر از آنچه که این جنایتکاران رقم زدند باشد. باید او را مهار کرد اما مهار او باید از طریق حمله به سیاست‌هایش و نه حمله به شخصیتش انجام شود.وی افزود: قرار‌دادن نام ترامپ در زمره بیماران روحی روانی یک توهین وحشتناک به این بیماران است و نکته بعد این است که آنها به حد کافی لکه‌‌دار شده و مشکل پیدا کرده‌اند.