kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۱۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۵
با راهپیمایی گسترده در ایران و 120 کشور جهان

معامله قرن به مقاومت قرن تبدیل شد

مراسم روز جهانی قدس روز گذشته و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان باشکوه و عظمت هر چه تمام‌تر در سراسر ایران و بطور همزمان در 120 کشور جهان برگزار شد. محور شعارهای مردم جهان در راهپیمایی امسال نه به معامله قرن و پیام روشن ملت‌های آزاده ایستادگی در برابر این طرح ننگین آمریکایی- صهیونیستی- سعودی بود و بطور قطع این حضور گسترده و این حمایت کم‌نظیر از آرمان فلسطین در شرایط حساس کنونی، «معامله قرن» را به «مقاومت قرن» تبدیل کرد. قریب به هزار شهر در جمهوری اسلامی ایران یک‌صدا ندای آزادی فلسطین سر دادند و کشورمان به مانند هر سال نگین انگشتری روز جهانی قدس بود.

سرویس سیاسی-

اگر چه هر سال روز قدس با اهمیت و باشکوه برگزار می‌شد اما بی‌تردید امسال با توجه به تراکم توطئه‌های منطقه‌ای، عربی و آمریکا به‌ویژه توطئه آمریکایی – صهیونیستی معامله قرن اهمیت آن بیش از هرسال دیگری بود. درک درست و فهم مناسب مردم ایران و همچنین امت اسلامی نسبت به توطئه‌های پشت پرده و به‌ویژه فرایند آشکارسازی عادی‌سازی روابط برخی اعراب با رژیم صهیونیستی سبب شد تا حضوری آگاه و مقتدر و باشکوه در این روز آفریده شود.
حتی انبوه دروغ‌های رسانه‌ای برای اعتبار زدایی و از بین بردن انگیزه حضور در این راهپیمایی بزرگ هم کارگر واقع نشد. فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها در کنار تهدید آمریکا نیز نتوانست این حضور گسترده را در سایه بی‌اهمیتی قرار دهد.
در هر برهه‌ای که مثلث شوم غربی-عربی-عبری (غرب به سردمداری آمریکا، کشورهای مستبد و مرتجع عربی منطقه و رژيم صهیونیستی) احساس کردند که می‌توانند آرمان قدس شریف را از اولویت جهان اسلام خارج کرده و پرونده بزرگ‌ترین ‌اشغالگری تاریخ را به نفع غاصبان خونریز این سرزمین مقدس مختومه کنند، این روز بزرگ همچون روزنه‌ای امید در برابر ملت‌های اسلامی و مردم فلسطین قرار گرفته است. به واقع روز جهانی قدس به‌عنوان ابتکار تاریخی امام خمینی(ره) در مبارزه با ظلم، توانسته است در طول 40 سال گذشته مستمرا این اولویت را برای جهان اسلام حفظ کند و از آن به‌عنوان یک ظرفیت جهانی برای همگرایی امت اسلامی و مقابله با توطئه‌ها بهره بگیرد.
این مثلث شوم بر این باور بودند که فشارهای اقتصادی از داخل و فشارهای سیاسی مانند نشست مکه و تلاش‌های سعودی عربی علیه تهران بتواند امسال این مانع بزرگ را از سر راه بردارد و موضوع معامله قرن بخوبی عملی شود، اما حضور گسترده و باشکوه امت اسلامی در روز جهانی قدس در ایران و 120 کشور جهان بار دیگر خنثی‌کننده توطئه خناثان، خبیثان و خائنان به آرمان مقدس فلسطین شد و از سوی دیگر نشست مکه نیز برای تحت تاثیر قرار دادن این مناسبت بزرگ اسلامی و جایگزینی دشمنی ایران بجای اسرائیل طراحی شده بود در طرح و نتیجه با شکست مواجه شد.
توطئه استکبار علیه قدس شریف
به نتیجه نخواهد رسید
حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور که همراه با مردم روزه‌دار تهرانی در راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس حضور یافته بود در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه روز قدس در تاریخ انقلاب اسلامی ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: روز قدس روز تقابل همه مسلمانان در برابر متجاوزین عالم است و پیام قدس این است که فلسطین برای همیشه زنده بوده و قدس از آن مسلمانان است.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمنان اسلام در دو سال گذشته توطئه‌های جدیدی علیه قدس طراحی کرده‌اند که البته به نتیجه نرسیده است، خاطرنشان کرد: دشمنان قدس را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کردند که جز یکی دو کشور کوچک هیچ کشوری در جهان از آن حمایت نکرد. آنان همچنین جولان را از آن رژیم صهیونیستی معرفی کردند که هیچ کشور و نهاد بین‌المللی از آن حمایت نکرد.
روحانی تاکید کرد: بی‌تردید موضوع معامله قرن نیز به ورشکستگی قرن تبدیل خواهد شد و قطعاً به نتیجه نخواهد رسید.
معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود
حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ قوه‌قضائیه نیز در حاشیه راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران در بیرجند اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی این اجتماع پیام حتمیت آزادی قدس برای دوستداران انقلاب و جبهه انقلاب دارد. اراده پولادین ملت با پشتوانه مردمی نابودی حتمی ظلم را به دنبال دارد.
رئیس‌ قوه قضائیه گفت: استکبار و دشمن از بین رفتنی‌اند حتماً و حاکمیت اراده الهی حتمی بوده و تحقق آن امری قطعی است.
رئیسی افزود: اراده پولادین مردم با حضور گسترده مردم و جوانان پیام‌های زیادی دارد و این حضور برای دشمن و استکبار پیام‌های زیادی دارد.
وی بیان داشت: معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود و شما این امر را حتمی بدانید زیرا با توجه به این اجتماع باشکوه و با بصیرت که امت اسلامی دارد. معامله قرن تبدیل به مقاومت قرن می‌شود.
پیام حضور پرشور مردم
ایستادگی و مقاومت است
آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در حاشیه برگزاری راهپیمایی روز قدس، طی سخنانی در جمع خبرنگاران گفت: روز قدس یک روز جهانی و مربوط به حمایت از مستضعفین عالم است و تنها به ایران، عراق، سوریه و سایر مسلمانان اختصاص ندارد، بلکه مربوط به تمام مظلومین جهان است.
وی با بیان اینکه روز قدس روز مبارزه با ظلم است، افزود: تا مادامی که مظلوم و ظالم در این دنیا باشد، روز قدس وجود دارد تا ان‌شاءالله ریشه ظلم را براندازد و هر قدم این حرکت لگدی بر سر ترامپ و آمریکایی‌ها و چوبی است که بر سر آنها می‌زنیم.
دبیر شورای نگهبان با تاکید بر اینکه حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس پیام روشنی برای دشمنان دارد، تصریح کرد: پیام مردم به آمریکا این است که ما ایستاده‌ایم و اگر صدبرابر ما را تحریم کنید، قدرت و مقاومت ما زیادتر می‌شود و از پای نمی‌نشینیم و عقب نمی‌رویم.
قابل فراموش نبودن مسئله فلسطین
 پیام راهپیمایی روز قدس
آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در مسیر راهپیمایی قدس حرکت ملت ایران و ملت‌های منطقه را کار عظیمی دانست و تاکید کرد: مسئله فلسطین با هویت اسلامی ملت‌های مسلمان گره خورده است و امت اسلام هیچ گاه اجازه جدایی سرزمین اسلامی فلسطین را نخواهد داد.
رئیس‌مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین با رد طرح معروف به «معامله قرن»، آن را ناشی از تخیلات شیطانی دانست که ممکن نیست هیچگاه محقق شود.
آیت‌الله آملی لاریجانی ابراز اطمینان کرد: رژیم ‌اشغالگر صهیونیستی هیچ گاه در اهدافش پیروز نخواهد شد.
وی در پایان، حل مسئله فلسطین را فقط مشروط به بازگشت مردم این کشور به سرزمین‌شان دانست و تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، رژیمی جعلی و غاصب است و هیچ حقی در آن سرزمین ندارد.
تنها راه‌حل مسئله فلسطین
تداوم انتفاضه و مقاومت است
شرکت کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس سال ۱۳۹۸، همچنین با قرائت قطعنامه‌ای مواضع خود را در ۵ بند اعلام کردند. در بخشی از این قطعنامه تاکید شد: با گذشت چهل سال از ابتکار معجزه‌گونه امام راحل عظیم‌الشأن، همچنان آزادی قدس شریف با رهایی ملت مظلوم و بی‌دفاع فلسطین از چنگال ‌اشغالگران صهیونیست و تلاش برای محو غده سرطانی اسرائیل را آرمان بلند جهان اسلام دانسته، حمایت همه‌جانبه خود از جبهه مقاومت و مقابله جدی با نقشه‌های شوم رئیس‌جمهور احمق و هیئت حاکمه آمریکا علیه کشور‌های اسلامی را اعلام و توطئه رذیلانه موسوم به «معامله قرن»، سرسپردگی سران مرتجع برخی از کشور‌های عربی در تلاش برای عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی و غاصب قبله اول مسلمین و نشست به ظاهر اقتصادی صهیونیستی – آمریکایی در منامه بحرین را شدیداً محکوم می‌نماییم.
در این قطعنامه همچنین آمده است: با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی‌های جمعه‌های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت‌بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل‌کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی‌سازی سرزمین‌های ‌اشغالی را ابراز می‌نماییم.
 در قطعنامه پایانی شرکت‌کنندگان در راهپیمایی روز جهانی قدس همچنین تصریح شد: تنها راه‌حل مسئله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه‌پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید می‌نماییم.
 این قطعنامه در ادامه، آمریکای جنایت‌پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته و تاکید کرد: عهدشکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام، تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده‌های دروغین کشور‌های اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست‌های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی‌های نیرو‌های سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت‌های عزت‌آفرین حوزه دفاعی غیرقابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت‌های هسته‌ای را به‌عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه‌گانه به‌خصوص دولت محترم اعلام می‌نماییم.
 در بند پایانی این قطعنامه همچنین با تاکید بر ضرورت غیرقابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی تصریح شد: حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «ولایت مطلقه فقیه» اتخاذ تدابیر واقع بینانه و اقدامات عملی به دور از اظهارات احساسی و شعارگونه تمامی دست‌اندرکاران در تحقق «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون‌زا و تلاش مُجِّدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم صبور همیشه حاضر در صحنه از طریق مبارزه قاطع با فساد و پدیده شوم گرانی و تورم بی‌سابقه سال‌های اخیر با نصب‌العین قرار دادن رهنمود‌های گهربار مقتدای عظیم‌الشأن امت اسلامی و پیگیری تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه حکیمانه «گام دوم انقلاب» را خواهانیم.