kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۰۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
خطیب جمعه تهران با اشاره به عملیات «وعده صادق»:

همگان فهمیدند چرا رهبر انقلاب در قضیه موشکی فرمودند، این‌جا جای مذاکره نیست



امام جمعه موقت تهران درباره عملیات گسترده پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل، گفت: این عملیات، در واقع نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. در اینجا، حتی آنهائی که نفهمیدند، بفهمند که چرا آقا در قصه موشکی، فرمودند این‌جا جای مذاکره نیست، و برجام ۲ و ۳ رفت هوا. نقشۀ دومشان، مذاکره موشکی بود؛ مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.
آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اقتدار نیروهای مسلح، بیان داشت: اگر این‌ها نبودند و با داعش نمی‌جنگیدند، اگر حاج قاسم ما نبود و با داعشی‌ها نمی‌جنگید، ما باید با آن‌ها در خیابان‌های تهران می‌جنگیدیم. اگر دانشگاه ما، حوزه علمیه ما، آموزش و پرورش ما، کشاورزی ما و...، همه چیز با آرامش اداره می‌شوند، در سایه خدمات این عزیزان است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انصافاً شهید مطهری، مرزبان دین بود، ابراز داشت: شهید مطهری، آنجا که پای مبارزه و زندان رفتن بود، زندان رفت. آنجا که جای مبارزه با کمونیست‌ها و مارکسیست‌ها و ایستادن در مقابل میدان‌داری آن‌ها بود، با کتاب اصول فلسفه و روش رئالیسم که متن آن از علامه طباطبایی و شرحش با ایشان بود، در مقابلشان ایستاد. این کتاب تکیه‌گاهی بود در مقابله با این منحرفین. همچنین، آنجا که التقاطی‌ها وارد میدان شدند، با تمام وجودش وارد میدان شد. 
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر اسم این شهید را شهید مبارزه با التقاط بگوییم، مبالغه نکرده‌ایم. گروهک فرقان از مصادیق کامل التقاطی‌های بی‌دین بود. خود شهید مطهری، سه ماه مانده به شهادتش گفته بود که روزی این فرقانی‌ها، مرا خواهند کشت. با علم وارد میدان شد. می‌دانست که او را می‌کشند، ولی جانش را پای پاسداری از دین گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: همین جا، جای تجلیل از صدا و سیما است که در عرصه غزه، خوب عمل کرده و می‌کند؛ هم جنایات وحشیانه صهیونیسم را نشان می‌دهد و هم اقتدار جبهه مقاومت را. 
آیت‌الله خاتمی گفت: یک پدیده نسبتاً جدیدی در دنیا پیدا شده و آن پدیده، عبارت است از خروش دانشگاهیان در آمریکا؛ در دانشگاه جورج واشنگتن، کالیفرنیا، سوربون فرانسه و... که به حمایت از مظلومین غزه برخاسته‌اند.
امام جمعه موقت تهران بیان داشت: این کشوری که به دروغ خود را حامی حقوق بشر معرفی می‌کند، ۱۰۰ نفر از این معترضین را دستگیر کرده است؛ انصافاً مرگ بر آمریکا حقش است. استاد برجسته روابط بین‌الملل در دانشگاه ‌هاروارد می‌گوید که آمریکا، باید بپذیرد که نسل جدید آمریکا، نسلی است که بالکل تغییر کرده است. معنای این حرف، این است که بعد از حدود ۲۰۰ روز مقاومت جانانه مردم غزه، بیداری وجدانی در دنیا شکل گرفته است؛ بیداری دینی و بیداری اسلامی پیش از این شکل گرفته بود، اما احساس می‌شود این بیداری وجدانی، از برکات حدود ۲۰۰ روز مقاومت جانانه مردم غزه است.
آیت‌الله خاتمی درباره عملیات گسترده پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل، تصریح کرد: این عملیات، در واقع نمایش قدرت و اقتدار ایران اسلامی بود. در اینجا، حتی آنهائی که نفهمیدند، بفهمند که چرا آقا در قصه موشکی، فرمودند این‌جا جای مذاکره نیست، و برجام ۲ و ۳ رفت هوا. نقشۀ دومشان، مذاکره موشکی بود؛ مذاکره موشکی نکردیم، نمی‌کنیم و نخواهیم کرد.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: به فضل خداوند همه بدخواهان ایران را سر جای خودشان نشاندیم به آنها اعلام کردیم بازی با ایران بازی با دم شیر است و اگر بخواهیم با ایران آنچنان عمل کنید پاسخ جدی خواهید شنید. در این عرصه سه جبهه شکل گرفت. در جبهه مقاومت یمنی‌ها، حزب‌الله لبنان، حشدالشعبی و آزادگان دنیا احسنت گفتند. جبهه دوم، جبهه آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا بود؛ شما بدبخت هستید که آبروی خود را به ریسمان پوسیده رژیم صهیونیستی گره زده‌اید. بدانید که رژیم صهیونیستی نابود شدنی است. 
وی افزود: جبهه سوم، جبهه کسانی بود که همواره ما را دعوت به خویشتنداری کردند؛ و ما شما را دعوت می‌کنیم که ارتباط با رژیم صهیونیستی را قطع کنید. شما عرب هستید، مسلمان هستید، آن‌ها عرب و مسلمان را می‌کشند، لااقل تا زمانی که این رژیم آنها را می‌کشد شما ارتباط خود را با آنها قطع کنید. دنیا متوجه شد همان قدر که ایرانیان از اسلام دفاع می‌کنند به همان اندازه نیز از میهن‌شان دفاع می‌کنند. وقتی مراکز دیپلماسی ما هدف قرار می‌گیرد یعنی خاک ما هدف قرار گرفته است، به همین دلیل ما نیز آنان را زدیم.
در سال 1401 دولت توانست
وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کند
سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از‌ خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی، هفته کارگر را به کارگران سختکوش به عنوان پایه‌های اساسی اقتدار و عظمت اقتصادی جمهوری اسلامی، تبریک و تهنیت گفت و یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر را گرامی داشت. 
به گزارش ایرنا، وی کارگران را خالق، محور و صاحب نظر در امر تولید دانست و بیان کرد: بیاناتی که رهبری می‌فرمایند و قواعدی که تبیین می‌فرمایند، برگرفته از احکام و آموزه‌های دینی است و ثانیا با مطالعه کامل و احاطه جامع بر وضعیت اقتصادی جهان و توانمندی‌های ایرانی اسلامی است. به عنوان کوچک‌ترین خادم جامعه کارگری از این سخنگاه مقدس به مردم عزیز ایران اسلامی و به مقام معظم رهبری عرض می‌کنم که جامعه کار و تولید، کارگران عزیز، کارفرمایان عزیز دست در دست هم می‌نهند و امسال نیز مانند سال قبل که آقا فرمودند رشد تولید، به جهش تولید توجه خواهیم کرد و فرمایش مقام معظم رهبری را بر دیده خواهیم نهاد و ان‌شاءالله شرمنده شهدای عزیز کشورمان نخواهیم بود.
مرتضوی بیان داشت: در سال گذشته با فضل الهی و عنایت دولت کریمه یکی از محوری‌ترین دستورات کار اشتغال بود و دولت توانست وعده یک میلیون فرصت شغلی را محقق کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: گزارش سازمان تامین اجتماعی حاکی از آن است که بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیمه شده اجباری و اختیاری جدید وجود دارد و گزارش مرکز آمار ایران بیانگر آن است که نرخ بیکاری به ۸.۱ درصد رسیده که کمترین نرخ بیکاری در طول تاریخ است.
وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در زمینه ثبات شغلی کارگران، خاطرنشان کرد: حضرت آقا در بیانات روز چهارشنبه فرمودند که نباید کارخانه‌های و کارگاه‌ها به تعطیلی کشانده شود. خوشبختانه دولت ۱۰ هزار کارگاه نیمه فعال را به ظرفیت اسمی رساند. رابطه بین بنگاه‌داران و بانک‌ها را اصلاح کرد. همچنین رئیس‌جمهور دستور دادند هیچ بانکی اجازه تعطیل کردن کارخانه را ندارد. فرآیند صدور مجوزها نیز به ویژه در حوزه اشتغال خرد و خانگی توسعه پیدا کرده است.