kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵

قتل‌عام فجیع کودکان یمن هدیه پیوند آشکار آل‌سعود با اسرائیل

آل سعود همزمان با به رسمیت شناختن رژیم کودک‌کش صهیونیستی، در جنایتی هولناک با حمله به اردوگاه آوارگان یمنی، 29 غیرنظامی از جمله چندین کودک را به طرز فجیعی به شهادت رساند.

ائتلاف سعودی در سایه سکوت مجامع بین‌المللی جنایت هولناک دیگری مرتکب شد. جنگنده‌های سعودی روز دوشنبه با حمله به اردوگاه آوارگان در بخش صالح شهر الحالي استان الحديده 29 غيرنظامي يمني که اغلب آنها زنان و کودکان بودند را به شهادت رساندند. خبرنگار الميادين در این ارتباط گزارش داده که «ديگر صداي جنگنده‌ها دل اين آوارگان را نخواهد لرزاند و ديگر مشاهده صحنه‌هاي وحشتناک جنازه‌ها احساسات آنها را تحت تاثير قرار نخواهد داد زيرا آنها امروز خود در ميانه اين صحنه‌هاي هولناک قرار داشتند...جنگنده‌هاي رژيم سعودي همانند عملکرد چندين ساله خود بار ديگر جنايتي هولناک رقم زدند و  صحنه‌اي از جنازه‌هاي بر زمين افتاده و تکه پاره شده آفريدند. قربانيان اين جنايت هولناک عده‌اي غيرنظامي بي‌دفاع بودند که در حمله دو جنگنده رژيم سعودي به اردوگاه آوارگان در شهر حالي استان حديده به خاک و خون کشيده شدند.»
 طبق این گزارش، «اين‌ها آوارگاني بودند که براي حفظ جان خود از شهرهاي حيس و خوخه گريخته بودند و اکثر آنها نیز زن و کودک بودند. اين خون‌هايي که بر زمين ريخته است تحرکي در نهادهاي بين‌المللي ايجاد نمي‌کند، اين دفعه نخستي نيست که سعودي‌ها دست به جنايت عليه بشريت مي‌زنند بلکه ده‌ها بار آنها چنين جنايت‌هايي را در يمن مرتکب شده‌اند اما اين جنايت‌ها باعث شکسته شدن سکوت شرم‌آور بين‌المللي نشده است.» سعودی‌ها در حالی مشغول کودک‌کشی هستند که همزمان، اعلام کرده‌اند، رژیم کودک‌کش اسرائیل را هم به رسمیت می‌شناسند.
واکنش‌ها
از سوی دیگر، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن حمله دوشنبه جنگنده‌های سعودی به اردوگاه آوارگان در استان الحدیده را محکوم کرد. وی حمله به این اردوگاه و تجاوز یک مزدور ائتلاف سعودی به یک زن یمنی در استان الحدیده را مرتبط به یکدیگر دانست و اعلام کرد، هدف‌ قرار دادن آوارگان یک جنایت بزرگ است و دشمن متجاوز می‌خواهد که توجه را از جنایت تجاوز به آن زن یمنی از سوی مزدور سودانی در «الخوخه» به سوی این جنایت جدید منحرف کند اما ما به آنها می‌گوییم، محکوم کردن جنایت تجاوز به زن یمنی و نیز جنایت حمله اردوگاه آوارگان و سایر جنایات ائتلاف متجاوز آمریکایی ادامه دارد.
 این در حالی است که طیف‌های سیاسی و مدنی و وزارت اوقاف و برخی از تشکل‌های مردم نهاد نیز دیروز ضمن محکومیت شدید تعرض یک نظامی سودانی عضو ائتلاف سعودی به یک زن یمنی، شورای امنیت و سازمان ملل را مسئول چنین جنایاتی دانستند.
حمله به نفتکش سعودی
 ارتش انقلابی یمن یک فروند نفتکش ائتلاف سعودی را در پاسخ به بمباران آوارگان یمنی در الحدیده، هدف قرار داد.عصر دیروز شبکه المیادین به نقل از یک منبع یمنی گزارش داد که نفتکش ائتلاف سعودی در دریای سرخ در پاسخ به بمباران آوارگان یمنی در الحدیده، هدف قرار گرفت.
به گفته وی، این نفتکش سعودی پس از رصد تحرکات شناورهای ائتلاف سعودی هدف قرار گرفت.
پیش از این «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی،ضمن اعتراف به وقوع این حمله ، مدعی شد که ائتلاف توانسته است حمله یمنی‌ها به نفتکش سعودی را دفع کند.