kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۶۵۴۸
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
خطیب جمعه تهران:

عملیات «وعده صادق»، یک طوفان‌الاقصیِ ایرانی بود

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات «وعده صادق» یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود، گفت: «وعده صادق» عملیاتی غرورآفرین و شگفتی‌ساز، تنبیهی و بی‌نظیر، پاسخ متوازن و یک واکنش حداقلی بود.
 
 
 
 
 
حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد
حاج علی اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران درباره مسئولیت اجتماعی، اظهار داشت: مهم‌ترین اصل در مسئولیت اجتماعی، اصل سلامت و امنیت اجتماعی است. خداوند برای زیست جمعی انسان‌ها نام امنیت آفرین خود یعنی سلام را برگزید.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: برای تحقق سلامت و امنیت اجتماعی ۴ تضمین ارائه شده است؛ اول تضمین ایمانی و اعتقادی است. در نگاه خداوند حق‌الناس بر حق الله مقدم است لذا در قیامت مواجهه حق با مسئله حقوق مردم بسیار سختگیرانه است.
وی دومین تضمین جهت تحقق سلامت و امنیت اجتماعی را ضمانت وجدانی دانست و گفت: انسان‌ها با همین سرمایه است که در تمام مدت عمر برای جلب منفعت و دفع ضرر از خودشان تلاش می‌کنند.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: برنامه محفل نشان داد که می‌توان با ابتکار و ظرفیت‌شناسی، میلیون‌ها انسان را پای یک برنامه دینی و قرآنی نشاند.
امام جمعه موقت تهران افزود: چهلمین روز درگذشت عالم مجاهد آیت‌الله امامی‌کاشانی فرصتی برای قدرشناسی این عالم است که بیش از ۴۰ سال در نماز جمعه تهران خدمت کردند و بیشترین خطبه‌ها را خواندند.
به گزارش مهر، وی تصریح کرد: به سلحشوران ارتش و همه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز ارتش را تبریک می‌گوئیم و تبریک مضاعف به نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران عرض می‌کنیم.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با اشاره به جاری شدن سیل در برخی مناطق جنوبی، عنوان کرد: بارش‌های اخیر در برخی مناطق جنوبی کشور خسارت‌هایی را به بار آورد، لازم است از اقدام بموقع و فوری ستاد بحران و شخص وزیر تشکر کنیم. از مسئولان توقع داریم که با بررسی دقیق‌تر و آینده‌نگری از خسارت‌های بارش در این مناطق برای روزهای آتی کاسته شود.
امام جمعه موقت تهران درباره عملیات وعده صادق، تصریح کرد: عملیات غرورآفرین و شگفتی‌ساز وعده صادق عملیاتی تنبیهی و بی‌نظیر، پاسخ متوازن و یک واکنش حداقلی بود.
وی تصریح کرد: این عملیات یک طوفان‌الاقصی ایرانی بود. دو سیلی مبهوت‌کننده در یک زمان نسبتاً نزدیک انجام شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ادامه داد: عملیات وعده صادق یک عملیات ترکیبی چندوجهی بود که یک ضلعش تحقق سنت الهی بود؛ در واقع نصرتی بود که محصول ناله‌های ماه رمضان و شب‌های قدر بود. از طرف دیگر ناشی از هدایت‌های کلانی بود که این سه دهه رهبر حکیم داشتند و از سوی دیگر ناشی از مطالبه قاطعی بود که برای پاسخگویی به رژیم صهیونیستی داشتند.
به گزارش تسنیم، امام جمعه موقت تهران بیان داشت: سوم پیوند علم، صنعت و تخصص بود؛ ما با تولید‌‌های خودمان دشمن را تنبیه کردیم. چهارم هماهنگی بی‌نظیری بود که در قوای سه گانه کشور وجود داشت. پنجم پیوند دیپلماسی و میدان بود، وزیر خارجه ما مثل یک سردار شجاع در این میدان عمل کرد. ششم اراده یک کار مهم در نیروی هوافضای سپاه را شاهد بودیم؛ ما دست و بازوی این عزیزان را می‌بوسیم. هفتم انعکاس خوب و پوشش رسانه‌ای این مطلب بود و هشتم هماهنگی و حمایت فعال و آماده‌ای بود که در جبهه مقاومت مشاهده کردیم.
وی یادآور شد: این عملیات از قدرت ایران رونمایی کرد و هیمنه پوشالی رژیم را در هم شکست و ما را به یک منطقه جدید و عالم جدیدی وارد کرد.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عملیات وعده صادق در واقع عملیات و جهاد ملت بود، افزود: این ملت ما بودند که عمل کردند و یدالله فوق ایدیهم. ارتش ما مردمی‌ترین ارتش دنیا است.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری گفت: این بازدارندگی محصول ۴۵ سال ایستادگی ملت شریف ما پای آرمان‌های اسلامی و آرمان قدس است.
وی تاکید کرد: حفظ وحدت و یکپارچگی مردم، دشمنان ما را ناراحت کرده است لذا این مهم، از کابوس موشک‌ها برای دشمنان ناراحت‌کننده‌تر است. هیچ چیزی برای امروز ما حیاتی‌تر از وحدت نیست. باید این اتحاد را در همه سطوح حفظ کنیم.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: عملیات وعده صادق سیلی آبداری به روی امپریالیسم جهانی و صهیونیسم تبهکار بود.
حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: دشمن توقع داشت بعد از این ماجرا در جامعه ما اختلافاتی ایجاد شود اما به پشتوانه مکتب اهل بیت(ع) و هدایت‌های رهبری، دوقطبی معیشت و امنیت ایجاد نشد و با تدابیر دولت و عنایت مردم بازار ملتهب نشد.
امیر حیدری: 
اگر رژیم صهیونیستی دست از پا خطا کند
این بار سخت‌تر تنبیه می‌شود
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، پیش خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی با اشاره به دستاوردهای تاریخی عملیات «وعده صادق»، گفت: اولین دستاورد عملیات «وعده صادق» تحقق آیات قرآن در سوره عنکبوت و آیه ۴۱ آن بود که می‌فرماید خانه‌ای سست‌تر از خانه عنکبوت وجود ندارد.
وی توضیح داد: رزمندگان اسلام در سپاه پاسداران، ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش مقدس جمهوری اسلامی ایران این وعده الهی را محقق کردند و موشک‌ها و پهپادهای دورزن و نقطه زن نیروی هوافضای سپاه با کمک همرزمان‌شان در ارتش توانستند از گنبد آهنین عبور کنند و لرزه‌ای تاریخی بر اندام دشمن بیندازند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: از دیگر دستاوردهای «وعده صادق» محقق کردن فرامین امام انقلاب و رهبر عزیزمان بود که فرمودند دوران بزن در رو گذشته است و رژیم صهیونیستی باید تنبیه شود.
وی خاطرنشان کرد: رزمندگان عزیز اسلام در سپاه و ارتش بودند که رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند و رژیم صهیونیستی باید بداند اگر دست از پا خطا کند، این بار سخت‌تر و کوبنده‌تر تنبیه خواهد شد.
امیر حیدری دستاورد دیگر این عملیات را تغییر معادله قدرت در منطقه به نفع جمهوری اسلامی ایران و تثبیت قدرت برتر نیروهای مسلح ایران عنوان کرد و گفت: کشورهای منطقه بارها مخاطب قرار گرفته‌اند که حضور بیگانگان نمی‌تواند تأمین‌کننده امنیت و اهداف ملی آنها باشد و وحدت و متمرکز بودن بر مؤلفه‌های همگرا است که می‌تواند امنیت را در منطقه حاکم سازد و عملیات وعده صادق نشان داد که جمهوری اسلامی دست برتر را در منطقه دارد و می‌تواند امنیت را بدون دخالت هیچ قدرت خارجی حاکم سازد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: نیروی زمینی محوری جمهوری اسلامی ایران توانسته در سال‌های اخیر تغییراتی در ساختار، سازمان، هویت و ماهیت یگان‌های خود ایجاد کند که این تغییرات او را به یک نیروی متحرک هجومی و واکنش سریع بدل کرده که آماده است به هر تهدیدی در هر زمان و مکان پاسخ کوبنده و قاطع دهد.
وی همچنین با اشاره به هدف قرار گرفتن چند شی‌ء توسط پدافند هوائی کشور در استان اصفهان، عنوان کرد: امروز آسمان این مرز و بوم توسط قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء(ص) حفاظت می‌شود و اگر اشیای پرنده مشکوکی همانند حادثه پنجشنبه شب در آسمان کشور عرض اندام کند، از آماج پدافند قدرت ما بی‌نصیب نخواهد بود.
راهپیمایی نمازگزاران تهرانی
در حمایت از دفاع مشروع سپاه
نمازگزاران تهرانی پس از اقامه نماز جمعه، با راهپیمایی از دانشگاه تهران تا میدان انقلاب و در دست گرفتن پلاکاردهایی با مضامین «سپاه مچکریم»، «تنبیه متجاوز»، «مرگ بر اسرائیل»، «فلسطین آزاد خواهد شد»، «سیلی بعدی محکم‌تر است»، «نیروهای مسلح، دست خدا یارتان» از اجرای عملیات «وعده صادق» و دفاع مشروع سپاه و نیروهای مسلح قدردانی و جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، راهپیمایان همچنین با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» ضمن اعلام انزجار از نسل‌کشی رژیم سفاک صهیونیستی در غزه، حمایت از آرمان فلسطینی‌ها را فریاد زدند.
در پایان این راهپیمایی نمازگزاران تهرانی با صدور قطعنامه‌ای بار دیگر جنایت‌های صهیونیست‌ها را محکوم کردند.
آنها در این قطعنامه با تاکید بر اینکه دفاع مشروع و مقتدرانه نظام اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی اقتدار و عزت نظام اسلامی را بیش از پیش نشان داد اعلام کردند: مردم ایران تا پیروزی نهائی کنار فلسطین خواهند بود و مظلومیت این ملت را به گوش جهانیان خواهند رساند. ناکارآمدی گنبد آهنین و شکست حامیان رژیم صهیونیستی معادلات سیاسی و نظامی جهان را بر هم ریخت.