kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۵۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۲
رسانه‌های آمریکایی خبر دادند

حمله مسلحانه به شبکه برق‌رسانی کارولینای شمالی برق ده‌ها هزار شهروند آمریکایی قطع شد

 
 
 
سرویس خارجی-
«خرابکاری دسته‌جمعی که البته جزئیات آن هنوز به طور کامل مشخص نشده، برق مربوط به 45 هزار مشترک ایالت کارولینای شمالی را قطع کرده و زندگی روزانه این افراد را به زحمت‌انداخته است.... مسئولین امر می‌گویند این یک حادثه عادی نیست و عده‌ای به عمد دست به خرابکاری زده‌اند.» این بخشی از گزارش 
«سی ان ان» بود.
بر اساس خبری که رسانه‌های آمریکایی از جمله سی ان ان صبح روز گذشته منتشر کردند، یک حمله مسلحانه به شبکه برق‌رسانی در منطقه مور در ایالت کارولینای شمالی، توزیع برق در این ایالت را با مشکل جدی مواجه کرده است. همزمان با رخ‌دادن این حمله، هم وضعیت اضطراری در کارولینای شمالی اعلام شده و هم برق مربوط به 45 هزار مشترک قطع شده است. آنچه مشخص است، برخی از پست‌های انتقال برق بر اثر اقدامات خرابکارانه و شلیک مستقیم دچار عیب و نقص و توقف خدمت شده‌اند. گفته می‌شود خسارت وارد شده، در مقیاس «میلیون دلار» است.
حالا و با قطعی برق و نگرانی شهروندان از وقوع اقدامات مجرمانه و مخصوصا سرقت در دل شب، مقامات این ایالات در برخی از خیابان‌های اصلی منع رفت‌‌وآمد تعیین کرده و هشدار داده‌اند که تردد بین ساعت‌های 9 شب الی 5 صبح ممنوع است.
هویت مهاجمان و یا انگیزه این افراد در هدف قرار دادن پست برق هنوز مشخص نشده و پلیس ایالتی هنوز به نتیجه‌ قابل ذکری در این زمینه نرسیده است. پلیس این ایالت تاکید کرده که هنوز مشخص نیست که این اقدام یک حرکت تروریستی داخلی بوده یا خیر. این نهاد این را هم گفته که هنوز هیچ گروه افراطی داخلی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
دفتر فرمانداری ایالت کارولینای شمالی می‌گوید که قطعی برق تا روز پنجشنبه و رفع کامل ایرادات ادامه خواهد داشت و همه مدارس ایالت نیز روز دوشنبه تعطیل شدند. همچنین چراغ‌های راهنمایی و رانندگی هم از کار افتاده است. سرمای هوا در زمان قطعی برق هم مشکلات اهالی کارولینای شمالی را دوچندان کرده است.
به ندرت مغازه‌ای می‌تواند به صورت عادی خدمات ارائه دهد، مگر آنکه موتور برق داشته باشد. مسئولان ایالتی ضمن ابراز تاسف از وضعیت به‌وجود آمده، گفتند که وضعیت جاری اقتصاد ایالت را بیش از گذشته تحت‌الشعاع قرار خواهد داد. و در حالی که کارولینای به تازگی از بحران اقتصادی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا عبور کرده حالا وارد یک بحران تازه می‌شود.
خبر دیگر از آمریکا اینکه، مرد سرپرست خانواده در یکی از ایالت‌های آمریکا در اقدامی جنون‌آمیز تمام چهار عضو خانواده خود را به رگبار می‌بندد. پلیس کنتاکی می‌گوید که ضارب پس از قتل عام اعضای خانواده خود، اقدام به خودکشی می‌کند. انگیزه پدر خانواده از این جنایت هنوز مشخص نیست. قوانین ایالتی آمریکا اجازه حمل آزادانه اسلحه را به شهروندان خود می‌دهد و همین مسئله سالانه و به صورت میانگین جان 30 هزار آمریکایی را می‌گیرد و ده‌ها هزار نفر را راهی بیمارستان‌ها می‌کند.