kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۴۴۱۷
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
گزارش کیهان از باران ‌بلا بر سر صهیونیست‌ها

انفجار مهیب؛ این بار در مجتمع لجستیکی حیفا

ابرهاي سياه مصيبت و بدبختي آن چنان آسمان ر‍ژيم صهيونيستي را پوشانده‌اند كه فلسطين اشغالي يك روز آرام ندارد و هر روز بخشي از تاسيسات زيرساختي اين رژيم دچار آسيب ديدگي مي شوند.

 

سرويس خارجي-

سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين از نظر ميزان بارش سالانه چندان غني و پرآب نيستند، اما صهيونيست‌ها مدت‌هاست با باران بلا و مصيبت رو‌به‌رو هستند و سيل حوادث و اتفاقات پي در پي امان از مقامات سياسي و نيروهاي امدادي ر‍‍ژيم صهيونيستي بريده است. تقريبا هفته اي نيست كه آتش سوزي‌هاي گسترده و مهم يكي از تاسيسات زيرساختي ر‍ژيم صهيونيستي را درگير نكند و البته اين شرايط با چاشني حملات سايبري، اعتصاب‌هاي صنفي و از همه مهم‌تر درگيري‌هاي سياسي در نتيجه سقوط و فروپاشي كابينه‌هاي ائتلافي بي ثبات در تل آويو همراه است.
جديدترين آتش سوزي زيرساختي بارديگر به تاسيسات لجستيكي شهر بندري حيفا آسيب رسانده و صبح یکشنبه منابع خبري در تل آويو اعلام كردند كه آتش‌سوزی گسترده‌ای در یک مجتمع‌ صنعتی حاوی مواد خطرناک در حیفا به وقوع پیوسته است. مرکز رسانه اي رژیم اسرائيل نيز با تایيد اين آتش سوزي گزارش داد كه اين حادثه در مجتمع‌ صنعتی حاوی مواد خطرناک در حیفا به وقوع پیوسته و ساکنان منازل مجاور این مجتمع‌ تخلیه شده‌اند و همزمان رسانه‌ها از شنیده شدن صداي انفجارهای پیاپی خبر داده‌اند
هنوز آمار دقيقي از کشته‌ها و زخمی‌ها در اين حادثه اعلام نشده است، اما رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند كه آتش نشاني براي نجات افراد درگير در اين آتش سوزي در حال انجام عمليات است. به مانند ديگر آتش سوزي‌هاي مشكوك چند هفته گذشته، هنوز هيچ علتي براي اين آتش سوزي
اعلام نشده، اما مقامات صهیونیستی گفته‌اند كه در حال انجام تحقیقات جهت مشخص شدن دلایل وقوع این
آتش سوزی هستند.
تصاوير منتشر شده از اين آتش سوزي زبانه‌هاي سرخ و زرد آتش با ابرهاي دودي بزرگ كه آسمان را فراگرفته‌اند نشان مي دهد و به راحتي مي توان درك كرد كه اين
آتش‌سوزي‌ها در سرزمين‌هاي اشغالي بويژه در تاسيسات حيفا كه در يك ماه گذشته شاهد چندين حادثه مشابه بوده است، اتفاقي نيست!
به سوي جنگ داخلي حركت مي كنيم
همان گونه كه گفته شد، بحران امروز سرزمين‌هاي اشغالي فقط حوادث مشكوك پي در پي نيست، بلكه صهيونيست‌ها همزمان از بيماري خوره دروني اختلافات به شدت رنج مي برند. طي حدود دو سال گذشته حداقل 4 بار انتخابات برگزار شده و هنوز يك كابينه سياسي با ثبات نتوانسته در تل آويو تشكيل شود و در شرايطي كه كابينه «نفتالي بنت» به تازگي سقوط كرده است، صداي پاي برگزاري پنجمين انتخابات به گوش مي رسد.
همچنين «نفتالی بنت» که چند روز بعد از یک‌سالگی کابینه‌اش مجبور به اعلام فروپاشی ائتلافش شد، در گفت‌وگویی با شبکه ۱۱ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نگرانی درباره فروپاشي كامل تل آويو پرداخت و تأکید کرد كه بزرگ‌ترین نگرانی‌اش جنگ داخلی است. او در رابطه با این جنگ داخلی اذعان کرد: «من می‌دانستم که در این جایگاه باید بهای سنگینی را بپردازم اما حتی در مخیله‌ام هم نمی‌گنجید که پاکتی حاوی گلوله جنگی به دست پسرم برسد.» نفتالی بنت با اعتراف به شرایط بغرنج رژیم گفت: «بزرگ‌ترین دغدغه و نگرانی من آن است که ما اسرائیل را از دست بدهیم، ما در چنین خطری قرار داریم كه به سوي جنگ و درگيري داخلي حركت كنيم. به‌گفته بنت، جامعه فعلي در یک نگرانی حیاتی قرار دارد چیزی که واقعاً شبیه به جنگ است.»
ادامه اعتصاب‌هاي كمرشكن در تل آويو
از سوي ديگر هنوز يك هفته از اعتصاب آموزگاران و معلمان سرزمين‌هاي اشغالي به دليل شرايط معيشتي نگذشته كه روز يكشنبه اتحادیه کارگری رژیم صهیونیستی (هستدروت) و اتحادیه رانندگان اتوبوس این رژیم بیانیه‌ای را در زمینه اعتصاب عمومی در اراضی اشغالی منتشر کردند.بنابراین گزارش، این دو اتحادیه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در ساعات اوج ترافیکی، اعتصابی گسترده را آغاز خواهند کرد. براین اساس، علت اصلی این اعتصاب عدم موافقت با درخواست افزایش حقوق رانندگان و کارگران در اراضی اشغالی است.
دور جديد اعتصابات در سرزمين‌هاي اشغالي پس از آن آغاز شده است كه هفته گذشته نیز رسانه‌ها از آغاز اعتراضات معیشتی در شهرهای مختلف اراضی اشغالی در اعتراض به افزایش شدید قیمت کالا، مسکن و اجاره بها خبر دادند.
اعتراضات و اعتصابات در فلسطين اشغالي حكايت از آن دارد كه اوضاع اقتصادي تل آويو چندان مساعد نيست و از سوي ديگر تا زماني كه يك كابينه با ثبات در تل آويو روي كار نيايد، اوضاع اقتصادي احتمالا بدتر هم خواهد شد. چشم‌انداز اختلافات سياسي در تل آويو هم حاكي از آن است كه شكل گيري يك كابينه با ثبات اگر محال نباشد، اما تقريبا غيرمحتمل است و در اين شرايط احتمالا مي توان انتظار داشت كه وضعيت اقتصادي ر‍ژيم صهيونيستي حداقل در آينده نزديك بدتر هم شود.
5 دقيقه تا نابودي اسرائيل!
برخلاف اوضاع آشفته اي كه صهيونيست‌ها با آن رو‌به‌رو هستند، رهبران فلسطيني در تلاش براي مستحكم كردن صف مقاومت در برابر اشغالگري هستند و از همين رو نيز در چند روز گذشته «اسماعيل هنيه»؛‌ رئیس‌دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطیني حماس مهمان هم پيمانان خود در لبنان بوده است.
 اسماعیل هنیه در لبنان سخنراني‌ها و ديدارهاي متعددي را دنبال كرد و بعد از ظهر یکشنبه در همایش «و نراه قریبا» (آن را نزدیک می‌بینیم) با اعلام اين كه لبنان از 74 سال پیش تا کنون، همدرد فلسطین است، گفت: «سازشکاران و کسانی که به مسئله فلسطین خیانت کردند، آزاد‌سازی الاقصی را دور می‌بینند.»
هنیه با تأکید بر اینکه در کمتر از پنج دقیقه، ۱۵۰ موشک، رژیم صهیونیستی را ویران خواهد کرد، خاطر نشان کرد، غزه پس از چندین سال توطئه، بار دیگر به پا خاسته است و «جنین» هم پرچم مقاومت را برافراشته است. وی با بیان اینکه در مسجدالاقصی، هیچ جایی برای صهیونیستها و شهرک‌نشینان وجود ندارد، تأکید کرد: «از لبنانِ مقاوم به صهیونیستها می‌گویم که آرزوهایتان را بر بار خواهیم داد. شما هیچ جایی در قدس و الاقصی ندارید.»
رئیس‌دفتر سیاسی حماس با اشاره به اینکه شمشیر قدس تا آزاد‌سازی کامل فلسطین به نیام بازنخواهد گشت، خاطر نشان کرد، قدس و کرانه باختری طی سال‌های گذشته تحت فشار قرار داشت تا از مقاومت دست بردارند و سرزمین خود را رها کنند. این مقام حماس ادامه داد: [عملیات] شمشیر قدس، تحول راهبردی در درگیری با دشمن صهیونیستی است. اسرائیل هم که تا بن دندان مسلح بود، هدف حملات موشکی القسام و مقاومت غزه قرار داشت. قدس نیز آغازگر انقلاب و پیروزیها و قبله نخست ماست.