kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۱۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۹
امام جمعه موقت تهران:

مذاکرات فعلی با گذشته که نقد دادند و نسیه گرفتندتفاوت دارد

خطیب جمعه تهران گفت: پیام مذاکره این است که دولت مردمی و ولایی به دنبال تعامل حکیمانه و باعزت با همه دنیاست، اما این مذاکره با گذشته تفاوت دارد که نقد دادند و نسیه گرفتند و نتیجه برد ـ باخت بود.

آیت‌الله کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به دغدغه‌مند بودن قوای سه‌گانه گفت: در مقابل، مسئولان ما هم مردمی دارند که در تاریخ مثل آنها وجود نداشته، لذا ادارات و مسئولان ما در سازمان‌های دولتی مراقب باشند که نکند مردم را تحقیر کنند.
به گزارش فارس، امام جمعه موقت تهران افزود: نکند جلوی میز قاضی فردی احساس شخصیت نکند و یا در اداره آب و برق و شهرداری‌ها وقتی کسی می‌رود، دائم نگران باشد که به او اهانت می‌شود و یا حرفش را نمی‌شنوند.
وی با تبریک روز میلاد حضرت زینب کبری(س) و روز ‌پرستار، ابراز داشت:‌ پرستاری از دیدگاه روایات و سیره ائمه(ع) و نیز گفته‌های امام(ره) و بزرگان ما جایگاه عظیمی دارد.
آیت‌الله صدیقی بیان داشت: امام می‌فرمودند؛ شغل ‌پرستاری در ردیف برترین عبادت‌ها و بر فراز عبادت‌های درجه اول است؛ مرحوم علامه طباطبایی(ره) نیز که شخصیت‌هایی مانند شهید مطهری و علامه جوادی آملی از تربیت‌شدگان او هستند، می‌گفت حاضرم 70 سال عبادتم را با یک شب‌پرستاری در راه خدا معامله کنم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درخصوص حل مشکلات حقوق و مزایای‌پرستاران، گفت: یکی از آثار بیماری کرونا این بود که جامعه پزشکی و ‌پرستاری در جبهه سلامت شهدای بسیاری را تقدیم کردند و امروز نیز مسئولان به توزیع عادلانه‌پرستار در مناطق مختلف و نیز بهبود سرانه تخت‌های بیمارستانی توجه کنند.
وی به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه مذاکره هم به خارجی‌ها پیام دارد و هم به داخلی‌ها، تصریح کرد: پیام مذاکره این است که دولت مردمی و ولایی به دنبال تعامل حکیمانه و باعزت با همه دنیاست اما این مذاکره با گذشته تفاوت دارد که نقد دادند و نسیه گرفتند و صبوری کردند و نتیجه برد ـ باخت بود.
آیت‌الله صدیقی گفت: امروز تیم مذاکره‌کننده ما محکم و با مطالعه هستند و بسته‌هایی برای رفع همه تحریم‌های ظالمانه دارند.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آمریکا در دوره‌های مختلف و در زمان ترامپ و قبل از او در سه جبهه علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه کرد، افزود: این سه جبهه شامل وزارت خزانه‌داری آمریکا که مرتب تحریم‌های به قول خودشان فلج‌کننده را آماده می‌کند، وزارت خارجه آمریکا که با مسافرت‌های مختلف دولت‌ها و شرکت‌ها را از معامله با ما مرعوب می‌کنند و نیز سازمان سیا است که از ابتدای انقلاب تاکنون در صدد ایجاد نارضایتی در کشور بوده است.
وی تأکید کرد: در مقابل، تدبیر حکیمانه رهبر انقلاب و برنامه‌های دقیق اجرا‌شده و بصیرت و استقامت مردم باعث شده است که آنها به اعتراف خودشان در هر سه جبهه منفعل شوند و از این پس نیز هرگز به اهداف شومشان نخواهند رسید.
آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه در 8 ماه گذشته واردات ما 38 درصد افزایش و صادراتمان 42 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: در این مدت فروش نفت ما نیز رو به توسعه بوده و علی‌رغم همه فشارها نفتمان را می‌فروشیم.
کمبود نیروی‌پرستاری داریم
عبدالله ثقفی، عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله(عج) به نمایندگی از جامعه‌پرستاری و به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز ‌پرستار، پیش از خطبه‌های نماز جمعه طی سخنانی اظهار داشت: در حال حاضر‌پرستاران بیش‌تر در حیطه درمان فعالیت می‌کنند و دو سطح دیگر شامل توانبخشی و پیشگیری مغفول مانده است.
به گزارش ایرنا، وی بیان داشت: شیوع کرونا فشارهای مضاعفی را به‌پرستاران وارد کرد و ۱۵۰ نفر از‌پرستاران شهید شدند و حدود ۹هزار نفر از آنها نیز درگیر عارضه‌های این بیماری هستند؛ در حالی که مصادیق تایید شهادت این عزیزان توسط مسئولان ذیربط روشن شده است اما در این مورد هنوز مشکل داریم.
ثقفی خاطرنشان کرد: از هر جهت چه نسبت‌پرستار به تخت بیمارستانی، چه نسبت به تعداد پزشک و چه نسبت به جمعیت حساب کنیم، کمبود نیروی‌پرستاری داریم.
عضو هیئت علمی دانشگاه بقیه‌الله(عج) تاکید کرد: اما با وجود همه مشکلات و چالش‌های پیش رو در حرفه‌پرستاری، وجود تحریم‌های ظالمانه و شرایط سخت و دشوار به عنوان نماینده‌پرستاران اعلام می‌کنم که همچنان به وظایف خود عمل خواهیم کرد و هرگز از این وظایف کوتاهی نخواهیم کرد.
شبکه‌های اجتماعی داخلی باید قدرتمند و اثرگذار باشند
سید علی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی، با اشاره به دو وظیفه ذاتی مجلس از جمله قانون‌گذاری و نظارت، گفت: ۲۵ سال است که اینترنت به کشور ما وارد شده است اما هیچ قانونی برای نحوه استفاده از این موضوع در کشور تهیه نشده است.
به گزارش مهر، وی افزود: ضریب نفوذ اینترنت در کشور یک روزی کم‌تر از یک درصد بود، اما الآن به بالای ۸۵ درصد در کشور رسیده است.
نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: اکثر کشورهای دنیا از جمله اتحادیه اروپا، آمریکا، کانادا، هند، روسیه و چین دارای قوانین در عرصه فضای مجازی هستند.
یزدی‌خواه خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب بارها بر ساماندهی فضای مجازی تأکید کردند، در اولین ماه فعالیت مجلس شورای اسلامی نیز در تذکراتی که به مجلس درخصوص بحث‌های معیشت، اقتصاد، عدالت اجتماعی و جمعیت داشتند، در بحث فضای مجازی نیز فرمودند که باید در کوتاه‌مدت و میان‌مدت به این موضوع پرداخته شود.
وی افزود: اگر شبکه‌های مجازی تحت نظارت نباشند، بالاترین ضربه را به امنیت ملی ما وارد می‌کنند.
یزدی‌خواه تصریح کرد: طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی، هنوز در مرحله کارشناسی است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت و راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات هستیم. همچنین به دنبال این هستیم، کسانی که محتوا تولید می‌کنند، این محتوا ارزش‌گذاری شود و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نیز تقویت شوند.
وی تصریح کرد: در شبکه‌های اجتماعی خارجی که مدعی حقوق بشر هستند هر جا سخن حق زده می‌شود، بلافاصله طرف را بیرون می‌کنند به همین دلیل ما می‌گوییم شبکه‌های اجتماعی داخلی باید قدرتمند و اثرگذار باشند.
یزدی‌خواه گفت: اینکه فضای مجازی را رها کنیم افتخار ندارد و باید آن را مدیریت کرد و نباید آن را در اختیار دشمن گذاشت تا از طریق آن توطئه کند.