kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۹۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

ادعای دروغین روزنامه اصلاح‌طلب از ارسال پیامک

 

سرویس سیاسی ـ
روزنامه اصلاح‌طلب شرق در شماره دیروز خود گزارشی را با این عنوان منتشر کرده است: «هجوم تهدیدهای پیامکی علیه FATF» که مخاطب بلافاصله پس از خواندن این تیتر گمان می‌کند موضوع تازه رخداده اگرچه در روتیتر آمده «مجید انصاری خاطره 2سال پیش را زنده کرد»
اما در متن متاسفانه با یک حرکت غیرحرفه‌ای این روزنامه مواجه می‌شویم. «نشست «خوانش امروزین از منشور برادری» که در حسینیه جماران برگزار شد، فرصتی شد تا حجت‌الاسلام مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، از پیامک‌های تهدیدآمیزی بگوید که به خاطر عدم تصویب FATF برای او ارسال می‌شود[!!]. اتفاقی که بی‌سابقه نیست و دو سال پیش نیز برخی اعضای مجمع چنین پیامک‌هایی را دریافت کرده بودند.»
زشت‌ترین بخش این متن آنجاست که روزنامه شرق مدعی شده پیامک‌ها هم اکنون نیز برای انصاری ارسال می‌شود و در ادامه می‌گوید که این پیامک‌ها بی‌سابقه نیست و 2سال پیش هم ارسال می‌شده است.
در بخش دیگری از این متن آمده: «مهر ماه سال 97 بود که پس از تصویب CFT یا لایحه «منع تأمین مالی تروریسم» در مجلس پیامک‌های تهدیدآمیز و توهین‌آمیزی برای نمایندگان مجلس دهم ارسال شد که البته تا پیش از تصویب لوایح چهارگانه نیز از منابع ناشناس چنین پیامک‌هایی برای نمایندگان ارسال می‌شد که از آنها خواسته شده بود به این لوایح رأی ندهند.»
اما در بخش دیگری از این متن به قول انصاری آمده که مضمون این پیامک‌ها از این قبیل بوده که «به خون شهدا خیانت نکنید» و در انتهای متن شرق نیز آمده: «محمد صدر گفته بود که در پیامک‌ها این جملات آمده بود: «این لوایح را تصویب نکنید»، «تصویب این لوایح خیانت به خون شهدا و بی‌وفایی به امام است.»
همه این هیاهو و جنجال‌آفرینی طیف موسوم به اصلاح‌طلب و دروغگویی آنها تنها با هدف خدمت به یک نهاد استکباری به نام FATF است که قصدش این است که راه‌های دور زدن تحریم‌های ایران را ببندند. ضمن آنکه اصلاح‌طلبان در دوره روحانی ادعا می‌کردند اصولگرایان می‌خواهند در مسیر تصویب این لوایح سنگ‌اندازی کنند تا وقتی دولت در دست خودشان بود آنها را تصویب نمایند.
آقای رئیسی لطفا نفرمایید معیشت مردم را به برجام گره نمی‌زنید‍!
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی خطاب به رئیس‌جمهور نوشت: «جناب رييس‌جمهوري! بدون تعارف بگويم كه تا تحريم هست، كاري از پيش نخواهيد برد يا با مشكلات زيادي مواجه خواهيد بود. وقتي پول نباشد چه فرقي مي‌كند شما رييس‌جمهور باشيد يا جناب روحاني؟ وقتي پول نباشد سرمايه‌گذاري نخواهيم داشت. سرمايه‌گذاري نباشد توليد رشد نخواهد كرد. توليد نباشد ما درآمد نخواهيم داشت. درآمد كه نباشد باز سرمايه‌گذاري ناممكن خواهد شد. با اين وضعيت، اين چرخه فلاكت و فقر تكرار خواهد شد و ما نه قادر به رفع فقر مي‌شويم و نه مي‌توانيم بيكاري را حل كنيم و نه توسعه‌اي اتفاق مي‌افتد. اميدوارم نفرماييد كه ما نمي‌خواهيم اقتصاد كشور را به برجام و مذاكرات وين گره بزنيم. اينها در واقع به يكديگر گره خورده‌اند و جداكردني نيستند. اگر وضع اينگونه باشد شما نمي‌توانيد نه يك ميليون مسكن در سال بسازيد و نه وزير كار شما مي‌تواند مدعي ايجاد 1.8ميليون شغل بشود. تلاش خودتان را متوجه رفع تحريم كنيد و الا كارتان ابتر مي‌ماند.»
گفتنی است، طی ۸ سال گذشته دولت برآمده از اصلاحات بسیاری از امکانات و ظرفیت‌های کشور را به پای مذاکرات هسته‌ای ریخت و جز تحمیل خسارت‌های فراوان به مردم و نظام دستاورد دیگری به ارمغان نیاورد. هدف از مذاکرات، لغو تحریم‌ها بود ولی نه فقط هیچ تحریمی لغو نشد بلکه علاوه‌ بر نابودی ارزش پول ملی، افزایش فقر، رشد وحشتناک نقدینگی، نابودی اقتصاد و معیشت مردم‌، افزایش چند صد درصدی قیمت‌ها و... صدها تحریم جدید نیز به تحریم‌های قبلی اضافه شد. تاسف‌آور‌تر اینکه به‌رغم این تجربه پرخسارت و بی‌فایده‌، اکنون که تشت رسوایی برجام از بام افتاده و خباثت و بد‌عهدی آمریکا و اروپایی‌ها بر همگان محرز شده‌، طیف مدعی اصلاح‌طلبی همچنان به پیمودن مسیر پر خسارت 8 سال گذشته در دولت جدید اصرار دارد.
مردم در وضعیت خفگی هستند، باید حتما مذاکرات به نتیجه برسد!
روزنامه آرمان دیروز در مطلبی نوشت: «دولت جدید ایران هم می‌خواهد که برای مردم یک کاری بکند و به هیچ وجه کار اساسی نمی‌شود انجام داد مگر اینکه نفت صادر بشود حداکثر و پولش راحت به کشور وارد بشود. درغیر این صورت نه مسکن نه جاده ساخته خواهد شد حتی ممکن است در آینده در مورد پرداخت دستمزدها و حقوق دچار مشکل بشود.»
این روزنامه زنجیره‌ای در ادامه نوشت: «اگر مذاکرات به سرانجام نرسد شاهد افزایش تورم و صعود قیمت دلار خواهیم بود. اگر دلار بالا برود اکثریت قادر به خرید یک دبه ماست و یا یک گونی برنج نخواهند بود. هر چند مردم در حال حاضر در وضعیت خفگی هستند و لذا باید حتما مذاکرات به نتیجه برسد.»
مدعیان اصلاحات به عنوان بانیان اصلی وضع موجود، اصرار دارند که نسخه غلطی که در دولت قبل تجویز و اجرا شد، همچنان در دولت سیزدهم استمرار یابد.
دولت قبل که در اختیار مدعیان اصلاحات بود همه امور کشور و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زد و نتیجه آن شد که دلار حدود 10 برابر گران شد و ارزش پول ملی به شدت کاهش پیدا کرد. در پسابرجام تحریم‌ها تقریبا 2 برابر شد و قیمت مسکن نیز بیش از 700 درصد گران شد.
حالا بانیان وضع موجود، ژست منتقد به خود گرفته و با سیاه‌نمایی و بن بست‌نمایی وضعیت کشور، در پی استمرار نسخه خسارت باری است که پیش از این برای کشور پیچیده بود.
وقتی مدعیان اصلاحات در انتقاد از وعده‌ها سخن می‌گویند!
روزنامه همدلی در مطلبی با عنوان «پایان امید، آغاز شعار و وعده» نوشت: «در کشور ما بیش از هر اصلاح عینی، با وعده‌های بسیار بزرگ در آینده نسبتاً نزدیک مواجهیم... وعده‌های دورودراز، بنا بر پیشینه گفته‌شده، به‌اصطلاح اهالی سیاست «عملیاتی» نیستند و امیدی به تحقق آنها نمی‌توان داشت و از همین روست که در تجمعات مردمان این مملکت برای مطالبه حق‌های بدیهی خود از آب‌وخاک گرفته تا حقوق مدنی و سیاسی، سخنان اعتراضی شنیده می‌شود که در مقایسه با وعده‌های امیدآفرین مسئولان، از منطق و عقلانیت بسیار فراتری برخوردار است.»
در ادامه مطلب آمده است: «آنجا که امید مردمان کاهش‌یافته یا زایل می‌شود، وعده و شعار مسئولان آغاز می‌شود. اگر امید و انگیزه اجتماعی برای ارباب قدرت از اهمیت برخوردار باشد و اگر نظام وعده‌آفرینی پاسخی است برای به‌اصطلاح سیاه‌نمایی‌ها و نمایشی است از قدرت، چرا این امید و‌ انگیزه، به‌جای آن‌که تنها از زبان مسئولان سیاسی بر زبان آید، به جریان زندگی شهروندان تزریق نمی‌شود؟ تضمین آزادی‌های سیاسی ‌و مدنی و پاسداری از آن مطابق آنچه قانون اساسی بر آن تأکید دارد، پرهیز از جایگزینی اراده ‌بر قانون و‌ بدین ترتیب تضمین ثبات،‌ قابلیت پیش‌بینی و امنیت پایدار، تضمین شایسته‌سالاری با در پیش گرفتن همه سازوکارهای سیاسی، اجتماعی ‌و اقتصادی آن، مصادیقی است از ریختن دوای امید، انگیزه و شادی در رودخانه حیات مردمان این سرزمین. در این فرض، پیروزی‌ها از آن‌همه خواهد بود و در مواقع شکست نیز همه جامعه امیدوارانه پشت حاکمیت خواهند ایستاد و خون دل‌خوران ‌و رنج دوران‌کشان، از آن دفاع خواهند کرد.»
مدعیان اصلاحات که ناامید‌سازی را در دستور کار خود قرار‌داده‌اند در حالی به انتقاد از وعده‌ها می‌پردازند و در تیتر خود از «پایان امید» و «آغاز شعار و وعده» سخن می‌گویند که رئیس‌دولت مورد حمایتشان به «ارباب وعده‌ها» مشهور شد!
شایان ذکر است بر اساس نظرسنجی مشترک دانشگاه مریلند و مرکز افکارسنجی «ایران‌پل» که اخیرا منتشر شد، اکثریت ۵۴ درصدی مردم ایران بر این باورند که انتظار دارند ایرانیان سه سال آینده بهتر زندگی کنند. علاوه‌بر این، این نظرسنجی نشان داد که اکثریت بسیاری از پاسخ دهندگان، ۷۰ تا ۸۰ درصد، گفتند که «به برخی» یا «تا حد زیادی» به نهادهای اساسی کشور از جمله قوه قضائیه، ریاست جمهوری و مجلس اعتماد دارند. همچنین اواخر مهرماه جاری نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی گالوپ نشان داد که بیش از ۷۰ درصد ایرانی‌ها از عملکرد آیت‌الله رئیسی رضایت دارند.