kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰

رئیسی: سازمان تعزیرات نیاز به طرح تحول دارد

رئیس‌جمهور منتخب گفت: سازمان تعزیرات باید با همکاری دستگاه‌های نظارتی نقش مؤثرتری در تنظیم بازار و برقراری ثبات و آرامش در معیشت و سفره مردم ایفا کند.

 



سید علیرضا آوایی، وزیر دادگستری با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آوایی در این دیدار با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات وزارتخانه تحت مدیریت خود ارائه کرد.
حجت‌الاسلام رئیسی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تبریک وزیر دادگستری و گزارش وی، با‌ اشاره به ضرورت تنظیم بازار و برقراری ثبات و آرامش در معیشت و سفره مردم و نقش سازمان تعزیرات در این زمینه گفت: این سازمان باید با همکاری سازمان‌های نظارتی در زمینه مقابله با گران‌فروشی و قاچاق کالا نقش مؤثرتری ایفا کند.
وی افزود: باید ضمن آسیب‌شناسی اقدامات و وضعیت فعلی سازمان تعزیرات، طرح تحولی برای این سازمان تدوین شود تا ساختار، جایگاه و فرآیندهای آن اصلاح شده و بهبود یابند.
رئیس‌جمهور منتخب در بخش دیگری از سخنانش تعدد و تنوع شوراهای عالی، کنوانسیون‌ها و مجامعی را که وزرا عضو آنها هستند، مورد‌ اشاره قرار داد و اظهار داشت: باید سازوکاری اندیشیده شود تا این مشکل نظام اداری در راستای تسهیل فعالیت‌ها و اقدامات هر وزارتخانه اصلاح شود.
رئیسی اضافه کرد: این سازوکار همچنین باید باعث کاهش تعداد جلساتی شود که وزرا بخش قابل توجهی از وقت روزانه خود را به حضور در آنها اختصاص می‌دهند.
توسعه فرهنگ ملی و درآمدزایی
دو ارزش افزوده حوزه گردشگری هستند
علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز با حضور در دفتر رئیس‌جمهور منتخب، با حجت‌الاسلام رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.
مونسان در این دیدار با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از آخرین وضعیت برنامه‌ها و اقدامات وزارتخانه تحت مدیریت خود
ارائه کرد.
رئیسی نیز در این دیدار ضمن تشکر از تبریک مونسان و گزارش وی، گفت: یکی از الطاف الهی به سرزمین ما وجود جاذبه‌های گردشگری و طبیعی فراوان در سرتاسر کشور است و هنوز مناطق بکر زیادی در بخش‌های مختلف کشور داریم که امکان آباد شدن و بالفعل شدن استعدادهای گردشگری را دارند.
وی با بیان اینکه گردشگری ظرفیت بالایی برای ایجاد‌ اشتغال دارد، افزود: ضروری است که از فعالان این عرصه به شکل مؤثرتری حمایت شود.
به گزارش تسنیم، رئیس‌جمهور منتخب یکی از مزایای گردشگری علاوه بر بازدید و لذت بردن از گردش در جاذبه‌های طبیعی را آشنایی مردم با تاریخ تمدن و فرهنگ غنی کشورمان دانست و تصریح کرد: کمک به تعمیق مفاهیم و ارتقای مؤلفه‌های فرهنگ ملی و ظرفیت مناسب درآمدزایی در شهرها و روستاهای کشور، دو فاکتور از توانمندی‌های گردشگری و میراث فرهنگی برای ایجاد ارزش افزوده بالا هستند.
رئیسی تأکید کرد که باید با تسریع واکسیناسیون کرونا زمینه رونق بیش از پیش فعالیت‌های گردشگری فراهم شود.