kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۷۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰

پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود


 
 شفیق دیوب
 سفیر سوریه در تهران

  جمهوری عربی سوریه به رهبری آقای «بشاراسد» شیوه مقاومت و دفاع از حقوق، کرامت و حاکمیت خود را در پیش گرفته و با هرگونه مداخله بیگانه در امور داخلی خود و سایر کشورها مخالف است. سوریه همچنین با هم‌پیمانان و دوستان خود و در رأس آنها، محور مقاومت همکاری می‌کند تا بر جنگ تروریستی ده ساله فائق آید؛ جنگی که هزاران نفر از تروریست از 100 کشور جهان برای آن بسیج شدند و دشمنان ما از هیچگونه کمک مالی، آموزشی، تسلیحاتی و حمایت سیاسی و پشتیبانی رسانه‌ای بی‌نظیر و حملات بی‌سابقه برای مخدوش کردن اعتبار و چهره حکومت ملی سوریه و تمام رهبران و نهادهای آن دریغ نکردند.
سوریه با مقاومت و پایداری رهبرانش و فداکاری ارتش و مردم و با بهره‌گیری از حمایت هم‌پیمانان و دوستانش و در رأس آنها جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت توانست سخت‌ترین مرحله را پشت‌سر بگذارد، حاکمیت مجدد خود را بر بیشتر مناطق سوریه برقرار کند و همچنان با همکاری هم‌پیمانان خود تا تحقق پیروزی نهایی و آزادسازی تمام سرزمین‌های ‌اشغال شده به مبارزه و راه خود ادامه خواهد داد. توطئه‌ای که به راه افتاد این بود که سوریه به عنوان حلقه وصل و نوک پیکان محور مقاومت و در مقابله با رژیم صهیونیستی و طرح‌های سلطه‌جویانه واشنگتن بر منطقه و به منظور تغییر موازنه قدرت در آن نابود شود.
سوریه همواره و از زمان ریاست رهبر و مؤسس خود، حافظ اسد بر محکومیت تروریسم در تمام ‌اشکال آن به ویژه اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی و حامیان آن تاکید کرده و بارها تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی برای تفکیک میان مفهوم تروریسم و مبارزه ملت‌ها برای دفاع از کرامت و حاکمیت خود را خواستار شده است. آقای بشاراسد همواره پیگیر این راهکار بوده و شیوه مقاومت را برای دفاع از وطن و مقابله با ‌اشکال مختلف تروریسم برگزیده است؛ تروریسمی که واشنگتن از آن برای پیاده کردن اهداف خود و هم‌پیمانانش در منطقه و جهان بهره می‌گیرد. سوریه در گذشته و در آینده نقطه اتکاء مقاومت بوده و خواهد بود، از این روست که هدف دشمنان قرار گرفته چون آنچه مدنظر دشمنان است ضربه زدن به محور مقاومت و تخریب روابط ایران و سوریه است تا راه برای اجرای معامله قرن و حل و فصل مسئله فلسطین باز شود.
سوریه با حمایت هم‌پیمانان خود، پایداری کرد و مقاومت به خرج داد و پیروز شد و همان‌ها که می‌خواستند سوریه سقوط کنند، خودشان سقوط کردند. هدف آنان از جنگی که به راه انداخته بودند این بود که راه و روش را که آقای بشاراسد برگزیده بود از بین ببرند اما این شیوه پیروز شد و هرگز از بین نرفت و نخواهد رفت، زیرا تحقق منافع و اراده مردم سوریه را در پی دارد و چارچوب آن را ائتلاف راهبردی مستحکم با محور مقاومت و مبانی اساسی قوانین بین‌الملل و در رأس آن حق ملت‌ها در تعیین سرنوشت و دفاع از کرامت و حاکمیت خود تشکیل می‌دهد.
 نقش شهید قاسم سلیمانی
در این میان حمایت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت از سوریه و نقش شهید قاسم سلیمانی در کسب بسیاری از پیروزی‌ها و دستاوردها و شکست توطئه بزرگ برای نابودی سوریه و تجزیه آن و آواره کردن مردم این کشور بسیار ویژه و خاص بود. هدف این توطئه، خوش‌خدمتی به رژیم صهیونیستی و اجرای طرح‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در منطقه و تحمیل یأس و فروپاشی بر سوریه و محور مقاومت بود. اکنون نشانه‌های پیروزی نهایی آشکار شده و پیروزی نهایی محور مقاومت بزرگ‌ترین هدیه به روح شهید سلیمانی خواهد بود. او نماینده ارزش‌های مردم ایران بود؛ ارزش‌هایی که مبتنی بر عزت و کرامت و اقتدار و پایبندی به اصول عادلانه و حمایت از حق مظلومین و مقابله با استکبار و سلطه‌گری بود. این شهید همچنین نقش برجسته‌ای در تبدیل مقاومت به مرامنامه و سبک زندگی بسیاری از مردم منطقه و جهان ایفا کرد. شهید سلیمانی زندگی خود را وقف خدمت به کشور و میهن خود و دفاع از محور مقاومت و احقاق حق ملت‌ها و مبارزه با تروریسم و حامیان آن کرد. یاد و نام شهید سلیمانی در دل و جان مردم سوریه جاودانه خواهد ماند. مردم سوریه هیچ‌گاه همراهی شهید سلیمانی با ارتش عربی سوریه در دفاع از سوریه بر ضد تروریسم و حامیانش را فراموش نخواهند کرد. نقش و آثار حضور و فعالیت‌های آن شهید در بسیاری از پیروزی‌های به دست آمده در مبارزه با سازمان‌های تروریستی و توطئه‌های انجام شده بر ضد سوریه و حتی فلسطین و عراق و غیر آن کاملاً مشهود است.
جمهوری عربی سوریه اطمینان دارد که خون سپهبد سلیمانی تصمیم محور مقاومت در مقابله با سیاست‌های آمریکا در منطقه و در رویارویی با همه نیروهای ستمگر و تجاوزکار در جهان را تقویت خواهد کرد و منجر به تحکیم روابط سوریه و ایران خواهد شد. بدون تردید راه و روش شهید سلیمانی هرچه بیشتر در ذهن و جان جوانان مقاومت تقویت خواهد شد و بر اساس آن قدرت و آسیب‌ناپذیری مقاومت در سراسر جهان رو به فزونی خواهد گذاشت. او سمبل تمام انسان‌های شرافتمند و آزادگان جهان شده و همچون چراغی روشنی‌بخش راه مقاومت‌کنندگان شریف در هر نقطه از جهان گردیده است.
شهید سلیمانی به ارزش‌های جمهوری اسلامی ایران ایمان داشت و همچون جمهوری عربی سوریه باور داشت که تروریسم و ‌اشغالگری و ستمگری هیچ مرز و دین و میهنی را نمی‌شناسد و حد و مرزی برای خود قائل نیست و هدفش بدون استثنا ضربه زدن به همه انسان‌هاست و به دنبال تضعیف و تجزیه کشورهای منطقه تحت اسامی و عناوین نژادی و طایفه‌ای بیگانه از تاریخ ملت‌های آن است. نابودی چنین خطری نیازمند تلاش جمعی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی براساس همکاری سازنده و احترام به حاکمیت کشورها و منافع ملت‌هاست. شهیدسلیمانی در دل‌ها و وجدان‌های ما زنده خواهد ماند،‌ همان‌گونه که او در نزد خدا زنده است و فداکاری‌ها و ایثارهای او مشعل و سمبلی برای نسل‌های آینده برای نیل به والاترین معانی شرافت و شهادت خواهد بود.