kayhan.ir

کد خبر: ۲۰۴۷۰۲
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱

ترامپ دست‌بردار نیست؛ از تمام توانم برای اثبات تقلب استفاده می‌کنم

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه تردید افکنی‌های خود درباره سلامت انتخابات در این کشور برای چندمین بار گفته این انتخابات «صد در صد متقلبانه» بوده و او از تمامی توانش برای اثبات تقلب در انتخابات استفاده خواهد کرد.

 
  سرویس خارجی-

28 روز از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌گذرد و با وجود اینکه تقریباً همه شواهد و قرائن حاکی از این است که بایدن فردی است که روز 20 ژانویه (اول بهمن ) در کاخ سفید مراسم تحلیف را برگزار خواهد کرد اما ترامپ هنوز دست بردار نیست و کماکان بر طبل تقلب می‌کوبد.
ترامپ در مصاحبه روز یکشنبه خود با
فاکس نیوز برای چندمین بار گفته هیچ چیزی نمی‌تواند باور وی درباره پیروزی در انتخابات روز سوم نوامبر (13 آبان) را منحرف کند. او که با فاکس‌نیوز مصاحبه می‌کرد اضافه کرده که «تقلب بسیار گسترده‌ای» در انتخابات آمریکا صورت گرفته است. ترامپ در این مصاحبه 45 دقیقه‌ای که اولین مصاحبه وی پس از برگزاری انتخابات آمریکا به شمار می‌آید بار دیگر اظهاراتش درباره سیستم‌ ر‌ای گیری و آرای پستی را مطرح کرد و بار دیگر در این مصاحبه نشان داد که هنوز آمادگی پذیرش شکست در انتخابات را ندارد و در حالی که قضات ایالت پنسیلوانیا دادخواست وی را به دلیل ناکافی بودن مدارک درباره تقلب در انتخابات رد کرده‌اند اما امید دارد که دیوان عالی به نفع وی رای دهند.
وی در پاسخ به سؤالی در این باره که چگونه قصد دارد ادعاهایش درباره تقلب را اثبات کند گفت: «من قصد دارم 125 درصد از انرژی‌ام را برای انجام این کار استفاده کنم».
ترامپ در این مصاحبه تلفنی نظام قضایی آمریکا را نیز به خاطر رد شکایت‌های مطرح شده علیه نتایج انتخابات در ایالت‌های مختلف، زیر سؤال برد. او همچنین از مقام‌های ارشد اف‌بی‌آی به خاطر عدم بررسی ادعاهایش درباره تقلب گسترده در انتخابات انتقاد کرد. رئیس‌جمهور آمریکا هم چنین با انتقاد از وزارت دادگستری گفت که اثری از وزارت دادگستری آمریکا در روند بررسی شکایت‌های انتخاباتی نبوده است.
اصلاً امکان ندارد!
دونالد ترامپ همچنین در یک سری پیام‌های توئیتری نوشت: «تعداد آرایی که کمپین ما در پنسیلوانیا به چالش کشیده است، بسیار بسیار بیشتر از ۸۱ هزار اختلاف رای است. حتی نزدیک به آن هم نیست. تقلب و اقدام غیرقانونی، بخش بزرگی از این پرونده هستند. اسناد تکمیل شده است. ما فرجام‌خواهی می‌کنیم». ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «همه می‌دانند که این انتخابات متقلبانه بود. آنها می‌دانند که بایدن تعداد رای بیشتری از جامعه سیاه‌پوست نسبت به اوباما به دست نیاورده و قطعا ۸۰ میلیون رای ندارد. نگاه کنید که چه اتفاقی در دیترویت، فیلادلفیا و دیگر نقاط افتاده است! جو بایدن ۸۰ میلیون رای نیاورده است، باور نمی‌کنم».
رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین گفت: «هیچ وقت از ما درباره این داستان مضحک و یک‌جانبه خودشان درباره امنیت انتخابات که یک جوک بین‌المللی است، سؤالی پرسیده نشد. انتخابات ۲۰۲۰ ما، از دومینیون (ماشین رای شماری) ضعیف تا بخشی که مملو از رای پستی بدون توضیح بود، احتمالا ناامن‌ترین مورد تا به امروز بوده است! این واقعیت دارد. در تمام مجالس ایالتی و در واشنگتن کار ما عالی بود.
بنابراین من این اتهام بزرگ را رهبری کردم و من تنها کسی هستم که باخته است؟ نه اینطور نیست. این تقلب بزرگی بود، یک انتخابات متقلبانه! اصلا نمی‌شود که ما این انتخابات را باخته باشیم....شما نمی‌توانید نظر من را در این مورد تغییر دهید، نظر من ۶ ماه هم بگذرد تغییر نمی‌کند، در انتخابات تقلب جدی
صورت گرفت».