kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۲۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۵
از سوی جمعی از دانشجویان مقابل مجلس برگزار شد

تجمع اعتراضی علیه نماینده فحاش؛ بگذارید مجلس خانه ملت بماند

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر دیروز در اعتراض به رفتار حاشیه‌ساز و نامناسب نماینده سراوان با کارمند گمرک، مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. همچنین رئیس‌فراکسیون ولایی در یک مصاحبه تاکید کرد که مجلس خانه 80میلیون ایرانی است نه 290نماینده.

دانشجویان تجمع‌کننده با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌هایی خواستار برخورد قانونی با نماینده سراوان شده و از این نماینده هم خواستند تا هرچه سریع‌تر استعفا دهد. در یکی از پلاکاردها نوشته شده بود: «ما مدرس ز دل مجلس خود می‌خواهیم»
تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهایی همچون « بگذارید مجلس، خانه ملت بماند»،  «نماینده هتاک اخراج باید گردد»، «من هم کارمند گمرک هستم» و «مسئولین بددهن، مردم ولی نعمتن» ضمن اعتراض به رفتار نامناسب نماینده سراوان حمایت خود را از کارمند گمرک اعلام کردند.
به گزارش فارس؛ علیرضا کیا از اعضای بسیج دانشجویی در تجمعی که ظهر امروز در مقابل مجلس و در اعتراض به برخورد نماینده سراوان برگزار شد، با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر اتحاد نامبارک علی لاریجانی و حسن روحانی مجلس را از جایگاه خود ساقط کرده و منافع جناحی آقایان بر منافع ملی حاکم شده است.وی با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم ادامه داد: امروز مجلس در رابطه با مشکلات مردم به همان اندازه مقصر است که دولت ناکارآمد روحانی تقصیر دارد.کیا در ادامه با اشاره به برخورد نماینده سراوان با مامور گمرک هم تاکید کرد: تلخ‌تر از این موضوع فیلمی بود که از صحن غیرعلنی مجلس منتشر شد و ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم که متاسفیم که به مردم پشت کردید، آقای لاریجانی متاسفیم که حرف از برخورد با کارمندی می‌زنید که از فحاشی یک نماینده مجلس فیلم گرفته است. ما اینجا جمع شده‌ایم تا بگوییم آقای لاریجانی جای مظلوم و ظالم را عوض نکنید.
این فعال دانشجویی تاکید کرد: ما نماینده هتاک سراوان را لایق حضور در خانه ملت نمی‌دانیم و خواستار پیگیری قاطع هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و تعیین تکلیف موضوع هستیم. کیا در ادامه ضمن محکوم کردن رفتار نماینده سراوان گفت: این اتفاق صرفا یک دعوای شخصی بین دو نفر در جامعه اسلامی نیست؛ بلکه یک سوی این دعوا یک نماینده مجلس و در یک سوی دیگر یک کارمند دولت بوده و این قضیه هزینه‌های زیادی را به کشور و مجلس وارد کرد. کیا از محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان و از نمایندگان اقلیت دینی در مجلس تقدیر کرد و گفت: تلاش‌های مجاهدانه و آگاهی بخش آقای عثمانی برای جلوگیری از سوءاستفاده از قومیت‌های قومی و مذهبی توسط نماینده سراوان قابل تقدیر است.
مجلس خانه ۸۰ میلیون نفر است
 نه ۲۹۰ نماینده
محمدرضا حاجی بابایی رئیس‌فراکسیون نمایندگان ولایی نیز در گفت‌وگویی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی متعلق به بیش از 80 میلیون ایرانی است که برای هر دقیقه و هر ثانیه آن هزینه‌های زیادی گردن نظام و مملکت دارد. لذا مجلس شورای اسلامی نباید خود را منتظر اقدامات مربوط به هر نماینده که در خارج از مجلس انجام داده، نماید.وی افزود: رئیس‌مجلس و هیئت‌رئیسه پس از مباحثی که توسط برخی نمایندگان مطرح شده بود در حال جمع‌بندی موضوع بودند که با کارمند گمرک و کسی که این فیلم را در فضای مجازی منتشر شده است چگونه برخورد کنند. در حالی که به همراه آقای دهقان نماینده طرقبه به اعضای هیئت‌رئیسه گفتیم که ما نه دادگاه هستیم نه هیئت منصفه و لذا نمی‌توانیم خانه ملت را به دادگاه تبدیل کرده و در مورد رفتارهای یک نماینده در بیرون مجلس که با مردم و یا ارباب رجوع بحث کرده و به امورات شخصی‌اش مربوط می‌شود، ورود کنیم چرا که نمی‌دانیم در این قضیه حق با چه کسی است. لذا مجلس نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند که چه کسی عزل شده و با چه کسی باید برخورد شود. که اگر این کار را کردیم اقدام‌اشتباهی محسوب می‌شود.عضو اسبق هیئت‌رئیسه مجلس تصریح کرد: آقای دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی که مهمان کمیسیون ولایی مجلس بود به دلیل حضور در خانه ملت به صحن فرا خوانده شد و متاسفانه برخورد توهین‌آمیزی بدون بررسی همه جوانب این ماجرا صورت گرفت که این‌اشتباه دوم از سوی مجلس به حساب آمد.حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد:‌اشتباه سوم مجلس در قضیه مربوط به نماینده سراوان آن بود که با توجه به اینکه مشخص نیست که حق با چه کسی است و چه حرفی و چه پاسخی رد و بدل شده، ورود کرده است.