kayhan.ir

کد خبر: ۹۱۵۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
دیروز و همزمان با 28 صفر انجام شد

تشییع پیکرهای پاک شهیدان در استان‌های کشور


همزمان با بیست و هشتم ماه صفر سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) دیروز پیکرهای پاک شهیدان دوران دفاع مقدس در استان‌های کرمان، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، بوشهر و هرمزگان با حضور گسترده مردم ولایتمدار تشییع و به خاک سپرده شدند.
بر اساس این گزارش، پیکر پاک 10 شهید گمنام دوران دفاع مقدس بر دوش مردم شهیدپرور شهرهای مختلف استان کرمان تشییع و به خاک سپرده شدند.
یکی از 2 شهیدی که در شهر نگار به خاک سپرده شد، 17 ساله و دوم فروردین 1362 در عملیات والفجر منطقه فکه به شهادت رسیده بود، شهید دیگر این منطقه سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر و جزیره مجنون در سن 26 سالگی شهید شد.
شهید گمنام شهر زهکلوت در جنوب استان کرمان متعلق به عملیات والفجر یک در منطقه فکه است که 21 فروردین 1362 در سن 17 سالگی به درجه رفیع شهادت نائل آمد. شهید دیگر این منطقه در سن 29 سالگی و 20 بهمن سال 1364 در عملیات والفجر هشت در منطقه فاو به شهادت رسید. دیگر شهید گمنام شهر زهکلوت 17 ساله و در عملیات خیبر در جزیره مجنون سوم اسفند 1362 به شهادت رسید که در این شهر به خاک سپرده شد. شهید گمنام شهر ماهان نیز 22 ساله و سوم دی 1365 در عملیات کربلای چهار در محل ام‌الرصاص ندای حق را لبیک گفت. شهید گمنام  دیگر این شهر سوم اسفند 1362 در جزیره مجنون و عملیات خیبر در سن 18 سالگی به شهادت رسید و شهید گمنام سوم ماهان در سن 24 سالگی 21 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک در محل فکه شهد شیرین شهادت را نوشید.
شهدای شهر اندوهجرد نیز به ترتیب 32 ساله سوم اسفند 1362 در عملیات خیبر و در جزیره مجنون و شهید دیگر 19 ساله و 21 فروردین 1362 در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسیدند.
همچنین پیکر پاک 2 شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس با حضور مسئولان محلی خوزستان در بوستان شیبان، جنب ساختمان شهرداری باوی به خاک سپرده شد.
برای نخستین بار است که در این شهرستان شهدای دفاع مقدس در مراکز شهری خاکسپاری می‌شوند.
یکی از این شهدا 50 ساله است و پیکر وی در مجنون تفحص شده و پیکر شهید دیگر که 16 سال سن دارد، نیز در عملیات اخیر در فکه تفحص شده است.
مردم بیرجند نیز دیروز پیکرهای مطهر سه شهید دوران دفاع مقدس را تشییع و خاکسپاری کردند.
پیکر پاک این شهدا از بوستان شهدای گمنام تا حسینیه جماران بیرجند تشییع شد.
پیکر پاک 2 شهید هم در خاش، 2 شهید در زاهدان و یک شهید در زابل با حضور شماری از مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم شیعه و سنی تشییع و خاکسپاری شدند.
همچنین پیکر مطهر 2 شهید گمنام که در سن 19 و 20 سالگی در عملیات‌های خیبر در مجنون و والفجر 8 در ام‌الرصاص به شهادت رسیده بودند در پارک غدیر شهر شنبه شهرستان دشتی واقع در استان بوشهر تشییع و خاکسپاری شد.
این گزارش حاکی است پیکرهای پاک 6 شهید گمنام دیروز در 3 شهر فارس تشییع و خاکسپاری شدند. این شهیدان در عملیات بدر و کربلای چهار در شرق دجله و ام‌الرصاص به شهادت رسیده‌اند.
پیکر پاک 2 شهید گمنام دیگر در علی‌آباد کتول واقع در استان گلستان تشییع و به خاک سپرده شد. این دو شهید هر دو در سن 18 سالگی و در عملیات‌های والفجر یک و فکه به شهادت رسیدند. همچنین پیکر یک شهید دیگر در آزادشهر این استان تشییع و به خاک سپرده شد.
پیکرهای پاک 5 شهید گمنام نیز در بندر خمیر واقع در هرمزگان تشییع و خاکسپاری شد. این شهیدان در عملیات خیبر جزیره مجنون شرکت داشتند.
تشییع باشکوه شهدای گمنام در تهران
مراسم تشییع و تدفین پیکر 13 شهید گمنام دفاع مقدس در تهران برگزار شد.
به گزارش تسنیم، دیروز پیکر مطهر 9 شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) به صورت همزمان در پنج نقطه از تهران تشییع و به خاک سپرده شد.
در مراسم تشییع این شهدای گمنام که با حضور پر شکوه مردم شهید‌پرور تهران همراه بود، پیکر مطهر دو شهید گمنام در بوستان گلزار واقع در خیایان 17 شهریور جنوبی، دوشهید گمنام در بوستان انقلاب شهرک استقلال تهرانسر، دو شهید در بوستان امام خمینی(ره) نعمت‌آباد، دو شهید در بوستان امام خمینی(ره) سرآسیاب ملارد و پیکر یک شهید گمنام در تیپ مکانیزه 20 رمضان نیروی زمینی سپاه پاسداران واقع در اتوبان تهران- قم به خاک سپرده شد.
روز یکشنبه نیز پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس در پردیس شهید مفتح دانشگاه فرهنگیان شهر ری و کوی دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی تشییع و به خاک سپرده شد.
همچنین پیکر دو شهید گمنام 8 سال دفاع مقدس، روز شنبه با حضور پرشور مردم تهران از میدان معلم یافت‌آباد تشییع و در دانشکده فنی‌ و حرفه‌ای انقلاب به خاک سپرده شد.
فردا نیز بوستان بنفشه مشیریه درمنطقه 15 تهران میزبان دو شهید گمنام خواهد بود.