kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
در نمایشگاه تبیینی «روایت میدان» تشریح شد

فعالیت 51 سرویس اطلاعاتی علیه جمهوری اسلامی ایران

 
 
 
در نمایشگاه «روایت میدان» وزارت اطلاعات‌، بیان شد که 51 سرویس اطلاعاتی بزرگ دنیا، 240 افسر اطلاعاتی آمریکا، 175 ستاد جامعه اطلاعاتی، 40 ایستگاه فرامنطقه‌ای و 180 افسر رژیم صهیونیستی در منطقه شناسایی شده‌اند که علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند
نمایشگاه تبیینی «روایت میدان» به همت وزارت اطلاعات به ‌مناسبت هفته‌ سربازان گمنام امام زمان(عج) برگزار شد تا آخرین برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات، صحنه‌گردانی‌ها و پشت‌پرده‌های اغتشاشات 1401 را به اطلاع عموم برساند.
در این نمایشگاه ابتدا مقدمه‌ای از تهاجمات و برنامه‌ها علیه انقلاب اسلامی در 44 سال گذشته بیان می‌شود؛ اقداماتی که از نخستین‌روزهای پیروزی انقلاب توسط آمریکایی‌ها در ابعاد مختلف انجام می‌گرفت و هجمه‌های دشمنان علیه مولفه‌های اقتدار نظام از سال 1357 تاکنون به نمایش گذاشته می‌شود؛ اقداماتی از ترور شهید مطهری در ابتدای پیروزی انقلاب و موارد مشابه آن گرفته تا کشتار مردم توسط منافقین، دفاع مقدس، تهاجمات فرهنگی، هجمه‌های سیاسی، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی، ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به‌دست نیروهای تروریست آمریکایی در سال 1398 و سپس به وقایع 200 روز اخیر پرداخته می‌شود. 
 در غرفه‌ای که با عنوان «محاصره در دنیای مجازی» برپا شده، به شبکه‌های مختلف و متعدد ماهواره‌ای و اینترنتیِ فعال در  اغتشاشات و هم‌چنین تأثیرات فضای مجازی بر شناخت مخاطب پرداخته می‌شود. هم‌چنین ابزارهای تبلیغ و تحریک مخاطب به نافرمانی و اغتشاش به نمایش گذاشته می‌شود.
بین غرفه‌ها اینفوگرافی اقدامات آمریکا از سال 1357 تا سال 1392 در ابعاد پنج‌گانه امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی نصب شده که با بیان اهداف آمریکا علیه انقلاب، با معرفی ابزارهای به‌کارگرفته شده نشان می‌دهد چه نتایج و دستاوردهایی برای کشور داشته است.
جهاد تبیین
راهکار مقابله با اتاق فرمان دشمن
در غرفه‌‌ای که «اتاق فرمان» نام دارد و به تبیین آمران، بازیگران و صحنه‌گردانان اغتشاشات 1401 می‌پردازد.، مقاصد دشمن در اغتشاشات پاییز امسال معرفی شده و بیان می‌شود که از جمله اهداف مهم دشمن که برای آن هزینه‌های بسیار هم کرد، تجزیه ایران به 8 کشور بود اما در نقطه‌ مقابل، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفته می‌شود «جهاد تبیین» راهکار خنثی‌‌سازی این اتاق فرمان است
در غرفه‌ دیگر، تهاجم و جنگ ترکیبی که در دستورکار وزارت خارجه آمریکا بوده به تصویر کشیده شده و بیان می‌شود آنها برای اغتشاشات سعی داشتند از طریق برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی از جمله دوره‌های نافرمانی مدنی، شبکه‌‌سازی در موضوعات گوناگون، به‌کارگیری زنان، آموزش شهروند-خبرنگار و سایر دوره‌های آموزشی زمینه را برای اقدام علیه ایران فراهم کنند.
ایجاد 50 هزار کاربر جعلی توئیتر
 در یک ماه!
در ادامه با اشاره به بیانیه مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در زمینه اغتشاشات بیان می‌شود که اقدامات دشمن در آشوب‌های گذشته به سه‌دسته پیش از آشوب‌، حین آشوب و پسا آشوب تقسیم می‌شود. 
پیش از آشوب شامل اقداماتی از قبیل ائتلاف سرویس‌های جاسوسی برای زمینه‌‌سازی آشوب؛ تلاش برای بحران‌‌سازی در حوزه فرهنگی و اجتماعی؛ برگزاری دوره‌های جنگ ترکیبی؛ نقش اندیشکده‌ها و موسسات آمریکایی؛ ارتباط مالی سرشبکه‌های خارجی با مزدوران داخلی؛ ساماندهی شبکه اراذل و اوباش؛ سندیکا‌سازی و پیوند آنها با هم در زمینه تلاش برای تأثیرگذاری بر اصناف و اقشار مختلف جامعه از جمله معلمان، دانشجویان، کارگران بوده است.
در مرحله حین آشوب دو دسته اقدام مهم انجام گرفته است: اقدامات آمریکا در حوزه فناوری و رسانه که در توئیتر، اینستاگرام و حملات سایبری صورت گرفته است. کارهایی از جمله 10 برابر کردن ظرفیت انتشار پیام و ایجاد بیش از 50 هزار کاربر جعلی در یک ماه در توئیتر؛ برهم زدن قوانین و مقررات رایج در اینستاگرام برای انتشار پست‌های مرتبط با آشوب‌ها و حملات سایبری به زیرساخت‌های کشور.
در این مرحله همچنین به حمایت از گروهک‌های ضدانقلاب و ملاقات اعضای «سی‌آی‌ای» با سران این گروهک‌ها برای مشارکت در اغتشاشات اشاره می‌شود.
در پساآشوب نیز اقدامات اصلی برای زنده نگه‌داشتن اغتشاشات با تلاش برای اجماع بین‌المللی علیه ایران، تحریک به اعتصاب در اصناف مختلف، دامن‌زدن به بستن مغازه‌ها و بازارها، تبدیل هر اعتراض مدنی به آشوب خونین و تلاش به تعطیلی کشاندن مدارس و دانشگاه‌ها معرفی می‌شود.
در ادامه تلاش‌های صورت گرفته در ایام اغتشاشات از جمله حمایت مقامات آمریکا و اروپا از آشوبگران، خرابکاری در دو هواپیمای مسافربری که خنثی شد و طرح انفجار در یک مرکز حساس صنعتی به‌صورت جداگانه و ویژه به نمایش گذاشته می‌شود.
نقشه موساد
برای انفجاری که 1000 متر شعاع تخریب داشت
از جمله بخش‌های مهم این نمایشگاه که برای اولین‌بار در این حد منتشر می‌شود، ماجرای عملیات موساد برای انفجار است که چهار نفر عوامل آن که در دو کشور آفریقایی آموزش‌های لازم را دیده و چندین‌بار این عملیات را شبیه‌‌سازی کرده بودند، چند روز قبل از اجرا دستگیر می‌شوند.
طبق اطلاعات مندرج در نمایشگاه، قرار بوده کارخانه‌ای در کشور منفجر شود و مواد منفجره گسترده‌ای نیز برای آن تدارک دیده شده بود که همگی ضبط و طبق برآورد کارشناسان تا شعاع 1000 متر توان تخریب داشت و می‌توانست معادل 142 اتوبوس، یا 200 کامیون، یا 21 هواپیما، یا 3 ناو و یا 250 خودرو را تخریب کند.
فعالیت 51 سرویس اطلاعاتی
علیه جمهوری اسلامی
در «روایت میدان» غرفه‌ای در رابطه با راه‌های ارتباط سازمان‌های جاسوسی با افراد وجود دارد. عوامل و ابزارهای به‌خدمت‌گرفتن یک فرد برای جاسوسی در این غرفه نام برده و توضیح داده می‌شود. در بخش دیگر نیز، درخت نمادین انقلاب اسلامی قرار داده شده که افسران و سازمان‌های جاسوسی برای ریشه‌کن کردن آن تلاش می‌کنند.
در این غرفه آماری مهم و مستند از دستگاه‌های اطلاعاتی و افسرانی که علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند به نمایش گذاشته شده است: 51 سرویس اطلاعاتی بزرگ دنیا، 240 افسر اطلاعاتی آمریکا، 175 ستاد جامعه اطلاعاتی، 40 ایستگاه فرامنطقه‌ای، 180 افسر رژیم صهیونیستی در منطقه و 105 افسر اطلاعاتی مستقر در منطقه. ضمنا بیان شده طبق آمار و به‌صورت میانگین، سالانه بیش از 500 ارتباط اطلاعاتی توسط وزارت اطلاعات کشف می‌شود.
غرفه بعدی «مدرسه آشوب» نامگذاری شده است؛ این‌جا گزارش و نمونه‌هایی از آموزش‌های آشوب‌افکنی، اغتشاشات و آتش‌افروزی در شبکه‌های معاند و برخی سلبریتی‌ها از جمله علی کریمی و غیره به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود. هم‌چنین برخی اقلام مکشوفه و ابزارآلات اغتشاش به نمایش گذاشته شده است؛ اقلامی هم‌چون کوکتل‌مولوتوف دست‌ساز، شوکرهای برقی، شمشیر، قمه، افشانه اشک‌آور، چاقو، تیغ کاتر و...
به گزارش تسنیم‌، در نمایشگاه گفته می‌شود یکی از اهداف دشمن در ناآرامی‌های 1401 جنگ داخلی و ناامنی و در نتیجه سوریه‌‌سازیِ ایران بوده و می‌خواستند با ناامنی و جنگ خیابانی، بر ایران مسلط شده و به تجزیه کشور دست بزنند. در غرفه‌ای روند جنگ در سوریه به تصویر کشیده شده و برخی سلاح‌های جنگی که در مرزها کشف شده بود به نمایش در آمده است.
از جمله اتفاقات تلخ برای ایرانیان، واقعه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) شیراز بود که 4 آبان‌ماه رخ داد و به شهادت 13 نفر انجامید. این واقعه تروریستی در غرفه‌ای به‌صورت سه‌بعدی و در ترکیبی از انیمیشن و تصاویر واقعی برای مخاطبین به نمایش گذاشته شده است.