kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

سانسور افتتاح بزرگ‌ترین طرح نظام سلامت در رسانه‌های زنجیره‌ای

 
 
 
سرویس سیاسی-
طی روزهای گذشته و همزمان با نیمه شعبان، کلان بیمارستان هوشمند حضرت مهدی(عج)، به عنوان بزرگ‌ترین پروژه نظام سلامت، در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است، با حضور آیت‌الله رئیسی، به شکل رسمی افتتاح و به بهره‌برداری
رسید.
این طرح که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به دلیل تامین نشدن اعتبار تعطیل شده بود، از سال ۹۶ فعالیت آن از سرگرفته شد و در آخرین بازدید سید صولت مرتضوی معاون اجرایی سابق در ۲۷ اردیبهشت ماه امسال، پیشرفت فیزیکی این طرح
۹۸ درصد گزارش شد که در ادامه و برای تکمیل این طرح، دولت سیزدهم حمایت‌های مختلفی از نظر پشتیبانی، فنی و اقتصادی از آن داشت.
دولت سیزدهم برای تکمیل این طرح با توجه به اینکه منابع خیرین پاسخگوی آن نبود، از محل منابع عمومی دولت و دانشگاه علوم پزشکی، منابعی را اختصاص داد تا فرآیند تکمیل و بهره‌برداری از آن تسریع و خدمات رسانی آن به هموطنان هرچه سریع‌تر آغاز شود. 
این بیمارستان بسیار مدرن و مطابق با استانداردهای روز جهانی، با ۳۸ اتاق عمل و اورژانس فوق پیشرفته مجهز به باند بالگرد، بزرگ‌ترین طرح ملی سلامت در تاریخ کشور است که هوشمند و به لحاظ امنیت سازه بسیار مستحکم طراحی و ساخته‌شده و نزدیک به یک هزار تخت بستری به مجموعه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه می‌کند.
با این حال رسانه‌های طیف مدعی اصلاحات که ظاهرا هدف و ماموریتی جز پمپاژ یاس و ناامیدی در جامعه و سانسور اخبار و رویداهای خوب و امیدبخش ندارند‌، چشمان خود را بر روی این اتفاق بسیار مهم در حوزه نظام سلامت کشور بستند و بدون اشاره به آن از کنارش گذشتند.
این رسانه‌های به موازات جنگ ترکیبی دشمن علیه ملت ایران‌، بحران‌‌‌سازی از مسائل و حوادث عادی با هدف ایجاد فشار روانی، اضطراب و خشم انباشته، سیاه‌نمایی از همه شئون حکومت و کشور و ایجاد نفرت نسبت به وطن‌، ناامید‌‌سازی از بهبود اوضاع، به خصوص اوضاع اقتصادی و معیشتی و بزک کردن دشمنان اصلی و واقعی کشور و جایگزین کردن دیگران را در دستور کار خود قرار داده‌اند و به صورت روزانه با انتشار اخبار دروغ و سانسور اخبار مثبت در جامعه یأس آفرینی و با القای بن بست در آینده کشور شکاف میان مردم و حاکمیت را دنبال می‌کنند.
افتتاح فاز 14 پالایشگاه پارس جنوبی، آب شیرین‌کن بوشهر، طرح‌های عظیم آبرسانی در خوزستان و کردستان و همدان و چهارمحال و بختیاری، راه آهن استراتژیک سیستان و بلوچستان، آمار روزهای بدون فوتی کرونا و تولید واکسن ایرانی کرونا، طرح عظیم انتقال آب به دریاچه ارومیه، کاهش قیمت دلار و سکه، پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره، محاکمه مفسدان اقتصادی، دستیابی به فناوری موشک‌هایپرسونیک، رزمایش‌های کمک مومنانه در تأمین جهیزیه و تهیه بسته‌های ارزاق برای نیازمندان، و... تنها بخشی از رویدادهای امیدبخش و افتخارآفرینی است که در رسانه‌های وابسته به کاسبان یأس و ترس سانسور شده است.
حمایت بی‌شرمانه از اشرار آدمکش‌
روزنامه سازندگی در مطلبی به تقلای شهاب حسینی و رامبد جوان برای رضایت گرفتن از خانواده شهید مظلوم روح الله عجمیان و رهایی قاتلان خون آشام او اشاره کرد و تیتر زد: «دست رد به سینه شهاب، خانواده شهید عجمیان رضایت نمی‌دهند».
این روزنامه زنجیره‌ای در گزارش خود آورده که «... روح الله عجمیان که در جریان اعتراض‌های چند ماه گذشته جان خود را از دست داد» در جای دیگری از مطلب آورده «در نزاعی خیابانی جان خود را از دست داد».
مدعیان اصلاحات، شبکه داخلی پشتیبان اغتشاشات بودند و در همکاری کامل با رسانه‌های معاند، با دروغ بافی و تحریف علیه نظام اسلامی، خون در رگ‌های اغتشاشگران می‌دمیدند تا خون پاک حافظان امنیت؛ نیروهای پا در رکاب انتظامی و بسیجیان پاکباخته را بر زمین بریزند، معلوم است که منافقان و معاندان متظاهر به اصلاح‌طلبی واقعیت را نادیده گرفته و حاضر نباشند کلمه اغتشاشات را به کار ببرند یا سازندگی درباره شهید مظلوم والامقام روح الله عجمیان بنویسد «در نزاعی خیابانی جان خود را از دست داد». این طیف خیانتکار در جنگ ترکیبی اخیر بار دیگر ثابت کرد امتداد داخلی دشمن است و منافع ملی را برای خدمت به دشمن ذبح می‌کند. آنها حمله وحشیانه آشوبگران به بانوان محجبه و کشیدن چادر و روسری از سر آنها، بریدن گلوی پلیس، آتش‌زدن آمبولانس‌های حامل بیمار، حمله مسلحانه به مردم کوچه و بازار، شکنجه و به شهادت رساندن بسیجیان، ترورهای خیابانی، سوزاندن قرآن، حمله به مساجد و... را به روی‌ خود نمی‌آورند اما اغتشاش برنامه‌ریزی شده با پشتیبانی سرویس‌های جاسوسی بیگانه و برخی سفارتخانه‌های خارجی را اعتراض مدنی جا می‌زنند تا این جنایات علیه نظام اسلامی ادامه یابد. حساب قضایی آن دو نفر نیز که مانند برخی دیگر از افراد مشهور در اغتشاشات، همراه دشمن، جنگ روانی راه‌انداختند و دروغ را ضریب دادند، به لجن‌پراکنی و پمپاژ سوژه‌های عملیات روانی دشمن دست زدند، به شهادت مدافعان امنیت بی‌اعتنایی کردند اما بدون شرم و حیا امروز مدافع قاتلان شهدا شده‌اند، باید رسیدگی شود. شهدای مدافع امنیت توسط برخی افراد مشهور خائن در فضای مجازی سلاخی شدند، در خیابان نیز توسط تروریست‌های وحشی.
ثمرات توافق ایران و عربستان از زبان مدعیان اصلاحات
روزنامه آفتاب یزد درگزارشی به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب پیرامون اثرات توافق ایران و عربستان نوشت: «مجموعه‌ای از مباحث در حوزه‌ سیاست خارجه و ژئوپلیتیک منطقه‌ای به صورت مستقیم متأثر از این بهبود رابطه میان تهران و ریاض مطرح خواهد شد؛ بهبود روابط یا کاهش سطح تنش با بسیاری از کشورهای عربی از امارات و کویت گرفته تا مصر و سودان تا گرم‌تر شدن رابطه مابین ایران با کشورهایی نظیر عمان، عراق، قطر و...»
در این مطلب آمده است: « طبیعتاً کشورهایی که‌اندک اختلافی با عربستان داشته و دارند دیگر هراسی برای گرم‌تر شدن رابطه‌شان با تهران نخواهند داشت و به صورت طبیعی با عربستان به رقابت خواهند پرداخت.... [مثلا] کویتی‌ها بسیار تمایل داشته و دارند که روابط گسترده‌ اقتصادی با ایران داشته باشند اما اختلاف ایران و عربستان در کنار نفوذ ریاض در کویت مانعی بزرگ ایجاد کرده بود که زین پس این موانع برطرف خواهد شد.»
آفتاب یزد نوشت: «طبیعی است که بهبود روابط با عربستان به صورت مستقیم بر مذاکرات برجام تاثیری نداشته باشد اما ‌اندک فایده‌ آن پایان سنگ‌اندازی مقامات عربستانی است و شانتاژهای منفی رسانه‌ای است... از سوی دیگر، این اتفاق مهم حتی بر آرام‌تر شدن آتش کینه و دشمنی اسرائیلی‌ها نیز اثر خواهد گذاشت و از این جا به بعد قطعاً مقامات تل‌آویو به خوبی می‌دانند که روی دشمنی تهران و ریاض حسابی نمی‌توانند باز کنند!»
در ادامه این مطلب آمده است: « کشورهایی نظیر پاکستان و افغانستان که متحدانِ سنتی عربستان محسوب می‌شوند برای بالاتر بردن سطح روابط با تهران دیگر نگران غضب ریاض نخواهند بود ضمن آن که این مسئله بر کاهش تنش‌های مرزی با افغانستان طالبان نیز بی‌تأثیر نخواهد بود.»
فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که آیا بهبود روابط ایران و عربستان باعث خواهد شد تا تفاهم نامه‌ ۲۵ ساله‌ ایران و چین از انفعال خارج شود؟ گفته است: «قطعاً! اصلا بخشی از دست دست کردن چینی‌ها به دلیل اختلافاتی بود که تهران و ریاض با یکدیگر داشتند که باعث شده بود تا مقامات پکن دچار تردید و هراس شوند که گرم‌گرفتن با تهران چه بلایی بر سر روابط گسترده اقتصادی مابین پکن و همسایه‌های جنوبی خلیج‌فارس خواهد آورد.»
اعتراف روزنامه زنجیره‌ای به بحران هویت مدعیان اصلاحات
 روزنامه آرمان ملی در مطلبی نوشت: «‌برای هرگونه کنشگری اصلاح‌طلبان در فضای سیاسی امروز، چند سؤال مهم مطرح است. آیا مسیر اصلاحات از انتخابات می‌گذرد؟ آیا برای اصلاح وضع موجود نیاز به ابزار قدرت در قوه مجریه و مقننه است؟ آیا الزاما اصلاح وضعیت موجود از مسیر دسترسی به قدرت ساختاری می‌گذرد؟ آیا با تجربه اصلاحات، اصلاح در چارچوب قانون اساسی ممکن است؟ نسبت اصلاح‌طلبان با تغییرطلبان قانون اساسی در داخل و خارج چیست؟ آیا نهاد اصلاح‌طلبی قادر به نمایندگی مطالبات جامعه خواهد بود؟ برآیند پاسخ به این سؤالات، اصلاح‌طلبان را در برابر متغیرهای «سیاست‌های جمهوری اسلامی»، «مطالبات کف خیابان» و «تغییرطلبان داخلی و خارجی» به سه مسیر رهنمون نموده است.»