kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۴۳۲
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰
در مصلای امام خمینی(ره)

جشن فرشته‌ها در رشت هزار دختر دهه نودی لباس تکلیف پوشیدند

جشن تکلیف بیش از یک هزار دانش‌آموز دختر ناحیه ۱ و ۲ رشت در مصلای امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد و نو‌شکفته‌های مسیر بهشت، اولین نماز خود را به امامت آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در گیلان اقامه کردند.


به گزارش فارس، دختران نوشکفته دیار میرزا کوچک خان جنگلی، لباس زیبای تکلیف الهی را بر تن کردند و برای آغاز عبودیت به درگاه الهی اقامه نماز کردند.
این نوشکفته‌‌ها که با چادرهای سفید و گل‌های کوچک و توردوزی شده و با یک مقنعه‌ سفید، لطیف و زیبا به مصلی رشت آمده بودند، دوشادوش خواهران ایمانی خود به ‌صف نماز ایستادند و اولین نماز جماعت باشکوه خود را اقامه کردند. صدف‌های نیلی و غنچه‌های سپید رشتی زیباترین نماز خود را همچون فرشته‌ها و ملائک به‌جای آوردند و خالق خود را ستایش کردند.
امروز نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام‌جمعه رشت، امام دختران در نخستین نماز دسته‌جمعی‌شان بود.
آیت‌الله فلاحتی در این مراسم خطاب به دانش‌آموزان گفت: خواندن نماز، احترام به پدر و مادر و رعایت حجاب سه تکلیف مهم دانش‌آموزان است و اگر دانش‌آموزان این سه تکلیف را انجام دهند، خداوند آنها را دوست دارد.
مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان نیز در این مراسم، هدف از برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان را آشنایی این نوشکفته‌ها با آداب و معارف دینی دانست.
به گفته محمد فائزی، در استان گیلان ۱۶ هزار و ۵۹ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می‌کنند که بهار بندگی و جشن عبادت آنها برگزار شده و یا به‌تناوب تا پایان سال برگزار می‌شود. مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان نیز که برای برگزاری جشن تکلیف دانش‌آموزان پیش‌قدم شده بود، بیان داشت: جشن تکلیف دانش‌آموزان رشتی پیامی دارد و آن عهد دوباره این نسل با امام زمان(عج) و نائب ایشان آیت‌الله خامنه‌ای است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعید مهدوی ابراز امیدواری کرد: این دانش‌آموزان با این اراده قوی، ایمان و عفاف مطمئناً یک ایران قوی را خواهند ساخت.