kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۲۷۲
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۱
خطیب جمعه تهران:

به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی عبور خواهیم کرد

امام جمعه موقت تهران گفت: انقلابی با این عظمت و این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد و پیروزی پرافتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان جنگ اقتصادی نیز تکرار می‌کند.
 
 
 
 
حجت‌الاسلام ‌‌والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران خطاب به دوستداران انقلاب اسلامی بیان داشت: ای کسانی که ارکان نظام سلطه را به لرزه درآورده‌اید، مطمئن باشید و با اقتدار حرکت کنید چراکه انقلابی با این عظمت و این سرمایه عظیم ملی و پایگاه مستحکم اجتماعی به یاری خداوند از تنگناهای اقتصادی خارجی عبور خواهد کرد و پیروزی پرافتخار در میدان جنگ سخت نظامی را در میدان جنگ اقتصادی نیز تکرار می‌کند.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: اینکه می‌بینیم دشمن از همه ابزارها برای فشار بر این شجره تنومند استفاده می‌کند، برای این است که در تحلیل‌های دقیق نقشه راه ایران را در مسیری درست و اقتدارآفرین مشاهده می‌کند. پرچمدار حرکت توسعه پژوهش و فناوری، رهبری است. امروز و فردا جهان به قضاوت می‌نشینند. ملتی و کشوری که در سال 1357 جامعه دانشگاهی‌اش 170 هزار دانشجو بود که 70 درصد آنها در تهران بودند و یک دانشجو در مقطع دکترا در کشور تحصیل نمی‌کرد، چگونه به قطب تولید علم تبدیل شد و برای سال‌های متمادی رتبه نخست را در منطقه جنوب غرب آسیا و رتبه شانزدهم را در سطح جهان به دست آورد؟
حجت‌الاسلام‌‌ والمسلمین ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ملتی که در سایه تجربه مقاومت خویش، محور مقاومت را خلق کرده است، از تنگناها عبور خواهد کرد، گفت: دانشمندان برتر ایرانی که جزو 2 درصد دانشمندان برتر جهان هستند به یک‌هزار و 673 نفر افزایش پیدا کردند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره): امسال با کمک دولت و مجلس
۲۵ هزار میلیارد تومان وام برای مددجویان اختصاص یافت
سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران بیان داشت: کمیته امداد تاکنون سه اساسنامه داشته است که اساسنامه اول در سال ۱۳۶۶ به تأیید امام رسید. اساسنامه دوم در سال ۱۳۸۰ به تأیید رهبر معظم انقلاب رسید و اساسنامه سوم نیز در سال ۱۳۹۴ به تأیید ایشان رسید. این اساسنامه هم‌اکنون نقشه راه کمیته امداد است.
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه مهم‌‌ترین هدف کمیته امداد توانمند‌سازی مددجویان و شکوفایی استعدادهای آنهاست، گفت: مددجویان تحت حمایت کمیته امداد باید در زنجیره تولید قرار بگیرند.
بختیاری با اشاره به اینکه توانمند‌سازی متکی بر سه رکن اشتغال، مسکن و فرهنگ خودباوری است، ادامه داد: کمیته امداد تاکنون در بحث اشتغال، مسکن و فرهنگ‌‌سازی کارهای ارزشمندی با حمایت مردم، دولت و مجلس انجام داده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در اشتغال خانگی توفیقات خوبی داشتیم. امسال با کمک دولت و مجلس، ۲۵ هزار میلیارد تومان وام برای مددجویان اختصاص یافت.
دعوت رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از مردم برای مشارکت در جشن نیکوکاری
وی با دعوت از مردم برای مشارکت در جشن نیکوکاری در ایام پایانی سال، گفت: به لطف الهی کمک‌های مردم و خیران به کمیته امداد سال به سال در حال افزایش است.
نقش انقلاب اسلامی در حوزه محیط‌زیست بی‌بدیل و در دنیا مثال‌زدنی است
سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: نقش انقلاب اسلامی در حوزه محیط‌زیست بی‌بدیل و در دنیا مثال‌زدنی است گرچه برخی کوته نظران نمی‌خواهند به این موضوع اعتراف کنند. باورمندی مقام معظم رهبری به مسئله محیط‌زیست میان رهبران دنیا بی‌نظیر است.
به گزارش فارس، وی اظهار داشت: رژیم منحوس پهلوی اصلی‌‌ترین شکارچیان در محیط‌زیست بودند اما انقلاب اسلامی این تفکر پوسیده شکارگاهی را به «حقوق عامه‌شدن محیط‌زیست» ارتقای معنایی بخشید.
رفیعی عنوان کرد: در پی انتساب مدیران شایسته در حوزه محیط‌زیست، پرونده تعرضات به منابع طبیعی در این دولت کاهش داشته و این آمار را قوه قضائیه اعلام کرده است. ما نیز در مجلس، مسائل روی زمین مانده محیط‌زیست را دنبال می‌کنیم.
رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در قانون هوای پاک کار نظارتی دقیقی توسط مجلس صورت گرفت، گفت: نظارت مجلس این بود که اگر مدیری در حوزه هوای پاک مسئولیتی برعهده می‌گیرد باید پاسخگوی مشکلات باشد و همچنین پرونده ترک فعل برخی مدیران در این حوزه نیز در قوه قضائیه در حال بررسی است. در مسئله آلودگی هوا ارائه راهکار به بخش اجرایی در دولت صورت گرفته است.