kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۹۴۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
دکتر ولایتی خطاب به هنیه :

پیروزی فلسطین بسیار نزدیک است

دکتر ولایتی روز یکشنبه در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) پیروزی‌ها و موفقیت‌های میدانی مقاومت در مقابله با رژیم صهیونیستی را تبریک و جایگاه مقاومت و مبارزان فلسطینی در میان امت اسلامی را بسیار مهم و ارزشمند برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست امنیتی عقبه تصریح کرد: این نشست نشانه بحران‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی است که تلاش می‌کند با برگزاری چنین نشست‌هایی، از این بحران‌ها خارج شود هرچند این نشست‌ها تاثیری بر اراده ملت فلسطین و مقاومت آنها ندارد بلکه کشورها، گروه‌ها و جنبش‌های اسلامی که از فلسطین و مقاومت آنان پشتیبانی می‌کنند به‌ویژه در محور مقاومت رو به افزایش است.
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز در این گفت‌وگو از دکتر ولایتی تشکر کرد و گفت: ما در مرحله جدیدی از رویارویی با اشغالگران صهیونیست هستیم و مقاومت، امروز مانند روحی در وجود جوانان فلسطینی که در خط مقدم دفاع امت از قدس و مقدسات فلسطین هستند دمیده است و ما به یاری پروردگار یقین داریم.
اسماعیل هنیه اضافه کرد: ما نشست امنیتی اردن را پیگیری می‌کنیم و می‌دانیم که انتفاضه موجود در کرانه باختری، بحران و تنگنایی برای دشمن به‌ وجود آورده است که نمی‌تواند با آن مقابله کند.
وی افزود: ده‌ها گردان مبارز هم‌اکنون در مناطق مختلف کرانه باختری با اشغالگران مبارزه می‌کنند به همین خاطر دولت آمریکا با اعمال فشار بر برخی طرف‌ها، برای نجات دشمن صهیونیستی شتافته است.
هنیه تصریح کرد: نتایج این نشست، تاثیری بر مقاومت ندارد و مقاومت، اقدام و پایداری ادامه خواهد یافت و ما به خوبی می‌دانیم که دشمن در بحرانی راهبردی قرار گرفته است که چنین نشست‌هایی آن را نجات نخواهد
داد.
دکتر ولایتی
در تماس تلفنی با دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین :
مقاومت تنها راه پیروزی در برابر دشمنان است
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل و زیاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تماس تلفنی، درخصوص موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.
دکتر ولایتی در این تماس با ابراز حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات و مقاومت ملت بزرگ فلسطین، از اتحاد مردم در مقابله با اشغالگری صهیونیست‌ها تقدیر کرد.
مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: مقاومت و مقابله در برابر دشمنان تنها راه پیروزی و دستیابی مردم مظلوم فلسطین در احقاق حقوق مسلم آنان است.
«زیاد النخاله» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز ضمن ابراز خرسندی از این گفت‌وگو، بر عزم مردم فلسطین برای ادامه مقاومت در برابر اشغالگری‌ها تاکید کرد و گفت: شجاعت رزمندگان و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های کم‌نظیر آنان در برابر متجاوزان افتخار‌آمیز است.
وی افزود: شجاعت رزمندگان و تجمع و استقبال مردم از آنان بزرگ‌ترین گواه است که مردم ما شکست نخواهند خورد و عقب‌نشینی نخواهند کرد و تا آزادی قدس و فلسطین به مقاومت ادامه خواهند داد.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی بر موضع مقاومت هم تاکید کرد و گفت: آنچه در کنفرانس عقبه اتفاق می‌افتد را مردود می‌دانیم و مردم در مبارزه و مقابله با دشمنان ایستادگی خواهند کرد.