kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
در مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد

تجمع بانوان و خانواده‌های شهدا در اعتراض به وضعیت حجاب

تعدادی از بانوان و خانواده‌های شهدا ظهر روز گذشته در اعتراض به وضعیت حجاب در جامعه مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

در این تجمع خودجوش، حضار خواهان ساماندهی وضعیت بی‌حجابی‌های اخیر در سطح جامعه شده و خواهان رسیدگی مسئولان به این وضعیت شدند.
به گزارش فارس، خانواده‌های شهدا با اشاره به ضرورت پاسداشت خون شهدا، وضعیت بی‌حجابی‌های اخیر را غیر قابل قبول عنوان کرده و ساماندهی این اوضاع را خواستار شدند.
تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله حجت‌الاسلام مرتضی آقا تهرانی(نماینده مجلس شورای اسلامی)، ‌زهره سادات لاجوردی(نماینده تهران)، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی(نماینده تبریز و آذرشهر)، حجت‌الاسلام محمد‌تقی نقد‌علی(نماینده خمینی‌شهر) و عفت شریعتی (نماینده زرند و کوهبنان) در بین تجمع کنندگان حضور یافتند. حجت‌الاسلام آقا تهرانی ضمن حضور در جمع معترضان، اعلام کرد: مجلس پیگیر این موضوع است و این مسائل جزو دغدغه‌های ما بوده و در حال چیدن برنامه‌هایی در این رابطه هستیم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه راهکارهایی در این زمینه باید عملیاتی شود، گفت: یکی از این راهکارها این است که باید گزارشی از وضعیت عفاف و حجاب به ریاست مجلس ارائه بدهیم و برای ارائه این گزارش باید به سراغ دستگاه‌ها و نهادها برویم.
وی با بیان اینکه 32 دستگاه و نهاد دولتی در رابطه با حجاب باید ورود کنند، افزود: علاوه‌بر ورود به این مسئله باید برخورد قانونی انجام بدهند.
حجت‌الاسلام آقا تهرانی از بررسی عملکرد دستگاه‌ها در حیطه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: این مسئله را بررسی کردیم و در نهایت پس از ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی و قرائت آن، باید پیشنهاداتی را بدهیم که ممکن است این پیشنهادات در قالب ماده قانونی باشد.
نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک عده از بانوان مطالبه‌گر هم بعد از ظهر یکشنبه در مجلس برای پیگیری این مسائل حضور می‌یابند.
وی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که بحث بی‌حجابی و کشف حجاب مدیریت شود و برای این برنامه داریم و ان‌شاءالله در صحن علنی بررسی می‌شود.