kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۷۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۶
خطیب جمعه تهران:

وزارت خارجه در مقابل آلمان عزتمندانه برخورد کند

امام جمعه موقت تهران گفت: سرکرده یک گروه خونخوار جنایتکار با دست خونین و با قساوت قلب که حسینیه را در شیراز منفجر کردند و نقشه‌های زیادی هم برای تخریب و انفجار داشتند، به اعدام محکوم شد اما دولت آلمان برخی دیپلمات‌های ایرانی را اخراج می‌کند که ما هم مطالبه داریم تا وزارت خارجه اقدام عزتمندانه‌ای در مقابل آنها به عمل بیاورد.
 
 
 
 
 
به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: یکی از برکات تقوا گشایش و سهولت در زندگی است و برکات بالاتر آن آسان شدن بندگی خدا است.
امام جمعه موقت تهران افزود: کسی که دست گره گشا داشته باشد و این سخاوت او با تقوا همراه باشد، خداوند قوا داده است که برای او امور را آسان کند.
وی با اشاره به روز پاسدار ابراز داشت: همزمانی روز پاسدار با ولادت امام حسین(ع) افتخاری برای پاسداران انقلاب اسلامی است. سپاه از همان روزهای اول تاسیس برآمده از متن مردم و از پاک‌ترین افراد جامعه است. نظام اسلامی یک پدیده خارق العاده و جز معجزات قرن اخیر بود؛ در چنین نظامی وظیفه همه مسئولان این است که مردم را با خدا آشنا کنند. اسلام آمده است تا دنیایی متناسب با آخرت برای ما تامین کند و اسلام برای تامین همه نیازهای بشری برنامه دارد. حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی اظهار داشت: انسان موجود ابدی است و باید برای همیشه بماند و نقش حکومت دینی این است که زندگی دنیوی را به نور بندگی روشن کند تا زندگی مردم بوی خدا بگیرد و یک زندگی مقدس با نشاط برای مردم رقم بخورد.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: با رهبری الهی رهبر انقلاب از طوفان سهمگین فتنه‌ها گذشتیم اما در تمام این میدانهای جنگ تمام عیاری که جبهه کفر با انقلاب داشته است، نقش سپاه، نقش بی‌بدیلی بوده است. بعد از دوران دفاع مقدس امثال شهید طهرانی مقدم وارد میدان شدند و تسلیحاتی مانند موشک را می‌سازند و بعد از مطالبه رهبری وارد ساخت موشک نقطه زن می‌شوند به‌طوری که امروز اگر بخواهیم می‌توانیم دشمن را در هر نقطه‌ای از بین ببریم و امروز ایران در جایگاهی از اقتدار موشکی و پهپادی قرار گرفته است که موجب شده همه از ایران حساب ببرند و این از برکت سپاه است.
وی با اشاره به امدادرسانی به زلزله‌زدگان بیان داشت: نیروهای امدادی در سریع‌ترین زمان ممکن توانستند به نیازهای مردم پاسخ بدهند و حضور رئیس‌جمهور در بین مردم خوی برگ زرینی بر افتخارات نظام اضافه کرد. در کشورهای سوریه و ترکیه نیروهای ما حضور موثری داشتند که موجب تشکر مردم این دو کشور شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین صدیقی تصریح کرد: سرکرده یک گروه خونخوار جنایتکار با دست خونین و با قساوت قلب که حسینیه را در شیراز منفجر کردند و نقشه‌های زیادی هم برای تخریب و انفجار داشتند، به اعدام محکوم شد اما دولت آلمان برخی دیپلمات‌های ایرانی را اخراج می‌کند که ما هم مطالبه داریم تا وزارت خارجه اقدام عزتمندانه‌ای در مقابل آنها به عمل بیاورد.
امام جمعه موقت تهران گفت: 44 سال مردم عزیز ما به نشانه وفاداری به نظام و قدردانی از انقلاب اسلامی به میدان آمدند و دشمن را مایوس کردند، اما 22 بهمن امسال هم با بصیرت ملت قهرمان ایران، از سال‌های قبل با شکوه‌تر برگزار شد و مردم در شرایط بد اقتصادی به میدان آمدند و وفاداری خودشان نسبت به انقلاب را ثابت کرده و اعلام کردند تا ظهور در این مسیر ثابت قدم خواهند بود.