kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۹۸۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶
خطیب جمعه تهران:

سپاه نگذاشت داعش به اروپا برسد

امام جمعه موقت تهران با اشاره به مصوبه پارلمان اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ دشمنان بدانند با این دست اقدامات، سپاه قوی‌تر می‌شود و بیشتر از سابق دماغ شما را به خاک خواهد مالید.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اهانت به رهبر معظم انقلاب در یکی از نشریات غربی و اهانت به قرآن کریم در کشورهای غربی در ایام اخیر، تصریح کرد: اهانت به رهبر معظم انقلاب، اهانت به یک شخص نبود، بلکه دنیای غرب از اسلام وحشت دارد و چون این انقلاب، اسلام ناب را در صحنه آورد و پرچم اقتدار و عزت و استقلال با این انقلاب روزبه‌روز توسعه پیدا می‌کند، دنیای غرب در برابر این جاذبه دین الهی، مجبور به این کارها شدند.
به گزارش فارس، وی با اشاره به مصوبه پارلمان اروپا برای تروریستی نامیدن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تولد، خودش را فدای اسلام و انقلاب و آرامش و امنیت این کشور کرده است و در جای‌جای کشور یار و یاور مردم بوده است. این سپاه و شهید سلیمانی بودند که شرّ داعش را از سر جهان کم کردند و دشمنان باید بدانند با این دست اقدامات، سپاه قوی‌تر می‌شود و بیشتر از سابق دماغ شما را به خاک خواهد مالید.
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: این گروه همواره آماده شهادت بوده و بزرگ‌ترین خدمت را نه‌تنها به کشور ایران و جبهه مقاومت، نه تنها به غزه، یمن و سایر کشورهای آزادی‌خواه به پا خاسته، بلکه به خود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها کرده است تا آتشی به نام داعش که به دست خود غربی‌ها روشن شده بود، خاموش شود.
به گزارش مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: شهید سلیمانی بود که با ابتکار عمل و اتکا به خداوند، توانست حلقه‌ای از همه مجاهدان کشورهای مختلف جمع کند و جبهه‌ای قوی تشکیل بدهد تا آتش داعش را که گروه دست‌ساز آمریکا و اروپا بود، خاموش کند. این گروه به این سمت می‌رفت که ناامنی را جهانی کند، اما سردار سلیمانی امنیت را به ارمغان آورد.
وی با اشاره به حلول ماه رجب، بیان داشت: ماه رجب، شهرالله و ماه روزه و استغفار است. انواع استغفار در مفاتیح‌الجنان آمده است. این ماه، ماه بازگشت به خدا است. باید در این ماه به زیارت جامعه کبیره و زیارت امین‌الله و زیارت رجبیه توجه ویژه داشت و کمک به فقرا را نیز از یاد نبرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تحریم‌ ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: به فضل الهی امروز در تمام وزارتخانه‌ها و ادارات شورای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده و طرح عفاف و حجاب تهیه شده و به همه ادارات ابلاغ شده است. ستاد امر به معروف بلندگویی برای دعوت به خیر است.
اهانت به مقدسات نه یک اتفاق
که فرآیندی شیطانی است
حشمت‌الله قنبری، عضو هیئت علمی دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام، در سخنرانی پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و نزدیک شدن به سالروز ولادت امام علی(ع) گفت: حق این بود در این فضا از وجود مبارک مولای متقیان سخن بگوییم اما جفای ظالمین و اهانت به مقدسات اسلامی و جسارت به نوامیس الهی از سوی عده‌ای غرب‌نشین بی‌شخصیت و بی‌اختیار ذائقه امت اسلامی را تلخ کرد.
به گزارش ایکنا، وی افزود: سابقه تاریخی انقلاب اسلامی بر این دلالت می‌کند که در طول دوران نورانی حیات انقلاب هر چند سال یک مرتبه به اشکال مختلف ارزش‌ها و مقدسات اسلامی و توحیدی مورد اهانت یک عده شبه‌آدم سبک‌سر قرار می‌گیرد و این قبیل پروژه‌های تبهکارانه هم یک اتفاق و حادثه نیست بلکه یک فرآیند شیطانی است که از زمان بعثت انبیا و نزول کتب آسمانی پیوسته از سوی مستکبرین و مفسدین جریان داشته و دارد.
قنبری اظهار داشت: این دین‌ستیزی‌ها به‌عنوان یک فرآیند نامیمون اهداف متنوعی را تعقیب می‌کند و ریشه این رفتارهای زشت و زننده ترس از باورها و اعتقادات مردم و امکان دستیابی آنها به قدرت دین برای ساختن دنیای آباد و رسیدن به تمدن غنی و ارائه آن به منزله نظام الگو است.
پژوهشگر تاریخ اسلام بیان کرد: هدف از ارسال رسل و انزال کتب و ترسیم تکلیف برای مبارزه با ظالمان و صیانت از ارزش‌های انسانی در موضوعاتی است که فطرت انسان مشتری آن است.
عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه داد: در نقطه مقابل هدف جریان‌های وابسته به ابلیس هم این بوده و هست که شخصیت انسانها را تحقیر کرده و کرامت انسانی را آسیب بزنند تا پیوسته جمعیت غالب انسانی تحت تسلط یک عده شبه‌آدم مفسد و ظالم باشد.
وی تصریح کرد: دشمن بی‌منطق و متکبر و بی‌عقل و جداافتاده از ارزش‌های دینی، مجموعه اهانت‌هایشان برای این است که نور خدا را در زمین خاموش کنند که این آرزو قطعا تحقق پیدا نخواهد کرد.
قنبری تصریح کرد: فرهنگ قرآنی هم راه روشن را در مقابل اینها مشخص کرده است؛ «اللهُ وَلِيُّ الَّذِينَ آمَنُوا يُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَالَّذِينَ كَفَرُوا أَوْلِيَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ يُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُولَئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ». اساسا اهانت کردن حاصل بی‌شخصیتی و نشانه عجز و ناتوانی در مقابل یک منطق نیرومند و یک طبقه و شخصیت محترم و مقتدر است.
پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: در روزگار ما هم دشمنان اسلام و انقلاب اهداف متنوعی را تعقیب می‌کنند؛ اول ایجاد موج اسلام‌هراسی و دین‌ستیزی در میان پیروان سایر ادیان و سایر ملت‌ها است. دوم اختلاف و تفرقه‌افکنی در میان مذاهب اسلامی است. اختلاف انداختن در بین اقوام ایرانی تا وحدت و یگانگی مردم و نظام اسلامی دچار آسیب شود و در نتیجه نظام الگوی برخاسته از انقلاب اسلامی و با مرجعیت دین از بین برود.
وی اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی، عزت و استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را به مردم ایران اعطا کرد و این نظام برخاسته از دین در سایه ولایت و امامت مرجعیت شیعه تأسیس شد تمام قطبهای استکباری دچار حیرت شدند. آنها سالها سرمایه‌گذاری کرده بودند تا نشان دهند دین افیون ملت‌هاست و بشریت هرگز آزادی و عزت را درک نمی‌کند مگر اینکه به یکی از نظامهای سلطه وابسته باشد اما امام خمینی(ره) و ملت ایران این معادله را برهم زدند و یک نظام برپایه دین تأسیس شد که می‌تواند به‌عنوان یک نظام الگو تمام حیثیت نظام استکبار را به چالش بکشد.
قنبری ابراز کرد: لذا در مقابل انقلاب اسلامی فتنه‌گری و مصیبت آفرینی کردند زیرا اگر جمهوری اسلامی در آرامش و امنیت و با استفاده از همه امکانات و زیرساخت‌ها ظهور و بروز پیدا می‌کرد جایی برای نظام سلطه باقی نمی‌ماند.
پژوهشگر تاریخ اسلام تصریح کرد: در کنار همه نبردهای سخت و تهدیدها و تحریم‌های گسترده و براندازی نرم، یکی از کارهایی که در دستورکار قرار دادند این بود که سیمای دین تاریک نشان داده شود و برای این هدف نحله‌های انحرافی را به نام دین ایجاد کردند مانند القاعده، داعش و... تا دنیا اسلام را با عملکردهای ضد دین و ضدانسانی این گروه‌ها را بشناسد و دنیا اسلام ناب و مترقی و مکتب اهل‌بیت(ع) را درک نکند.