kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
وزیر رفاه:

10 کالا با نرخ شهریور پارسال مشمول کالابرگ الکترونیکی شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عرضه 10کالا با نرخ شهریور 1400 با کالابرگ الکترونیکی خبرداد.

‌به گزارش خبرگزاری فارس، صولت مرتضوی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از چهارشنبه به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد.
وی با اشاره به اختیاری بودن این طرح افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود. ‌این طرح آزمایشی را ارزیابی می‌کنیم و چنانچه مطلوب بود آن را به سرعت در کل کشور تعمیم خواهیم داد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور 1400 در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به‌صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود. همچنین در صورت افزایش قیمت کالاها، تمهیدات جبرانی پیش‌بینی شده است.
‌مرتضوی افزود: مردم و متقاضیان هم می‌توانند از فرصتی که تقریباً یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز یارانه نقدی به حساب مردم است استفاده کنند و به قدر نیاز از این 10 قلم کالا خریداری کنند. مردم چنانچه به خرید کالا تمایل نداشتند، می‌توانند در پایان کار و در بیستم هر ماه یارانه نقدی را دریافت کنند.
پرداخت 180 هزار میلیارد تومان بدهی دولت
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد جلسه رئیس‌جمهور در وزارت کار گفت: دو تسویه بزرگ در طول تاریخ نظام صندوق‌داری در کشور صورت گرفت و وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی از شمار بدهکاران بزرگ خارج شد. 88 هزار میلیارد تومان از بدهی صندوق‌های بازنشستگی به بانک‌ها تسویه و بانک‌ها از حالت ناترازی به وضعیت تراز تغییر یافتند. مرتضوی افزود: بزرگ‌ترین تسویه بانکی بدهی دولت به صندوق تأمین اجتماعی و به بانک‌های زیرمجموعه وزارت تعاون انجام شد. بانک‌های زیرمجموعه وزارت کار شامل توسعه تعاون و رفاه کارگران از حالت ناترازی بیرون آمدند و به تراز مثبت رسیدند و تراز این بانک‌ها با افزایش سرمایه مثبت شد.
وزیر تعاون ادامه داد: یکی دیگر از تصمیمات، پرداخت بدهی‌های دولت به صندوق تأمین اجتماعی است که 180 هزار میلیارد تومان پرداخت شد. دولت‌های قبلی در گذشته 600 هزار میلیارد تومان بدهی برای دولت سیزدهم به جا گذاشته بودند که تاکنون 200 هزار میلیارد تومان از این بدهی تسویه شده و در لایحه بودجه سال آینده هم ارقام مهمی در قالب تبصره‌های 14، 16، 17 و 18 پیش‌بینی شده است و بناست با اصلاحات سنجه‌ای و پایداری منابع و مصارف در صندوق‌ها برسیم و در آینده شاهد هم‌ترازی صندوق تأمین اجتماعی باشیم و ناترازی‌ها رفع شود.