kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴

آغاز بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 67 روستای محروم کرمانشاه

طی مراسمی 67روستای محروم کرمانشاه از نعمت گاز بهره‌مند شدند.
 
 
 
در این مراسم اعلام شد برای گازرسانی به 67 روستای دهستان جلالوند در بخش فیروزآباد شهرستان کرمانشاه 145 میلیارد تومان هزینه شده است. از مجموع 196 روستای فیروزآباد هم اکنون 135 روستا از نعمت گاز برخوردار هستند و عملیات گازرسانی به 47 روستای دیگر نیز در جریان است.
رکورد تولید گاز از میادین مستقل 
و مشترک گازی زده شد
از سوی دیگر، وزیر نفت دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش مصرف گاز در روزهای اخیر به دلیل وقوع سرما و یخبندان در بیشتر استان‌ها گفت: در این روزها بالاترین میزان تولید گاز از میادین مستقل و مشترک گازی به ثبت رسید که در دولت سیزدهم رکورد جدیدی 
است.
به گزارش ایرنا، جواد اوجی افزود:در این مدت فراورش گاز را در ۲۱ پالایشگاه کشور داشتیم که رکورد بی‌نظیری بود.
وزیر نفت به انتقال گاز از جنوب کشور به مناطق مرکز و شمال کشور برای تامین گاز استانها در استان‌های شمالی و شمال شرقی کشور هم اشاره کرد و افزود: در بحث تولید و فراورش و انتقال در دولت سیزدهم رکوردهای جدیدی ثبت شد که از همکاران‌مان در حوزه نفت و گاز تشکر می‌کنم.
اوجی همچنین روز سه‌شنبه از بهره‌برداری طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی تا پایان امسال خبر داده و تصریح کرده بود: این طرح بیش از 20 سال بلاتکلیف بود که ظرف 16 ماه اخیر با جابه‌جایی سکوی C فاز 12 شاهد تحول در این فاز 
بوده‌ایم.
اوجی با اشاره به فعال‌‌سازی طرح‌های ذخیره‌‌سازی گاز در کشور همچون کلنگ‌زنی مرحله دوم طرح ذخیره‌‌سازی گاز مخزن شوریجه D، اظهار کرد: دولت در بودجه سال 1402 و برنامه هفتم توسعه کشور پیشنهادهای مطلوبی در زمینه بهینه‌‌سازی مصرف در بخش‌های مختلف ارائه کرده است.
گفتنی است سراسر کشور در هفته‌های اخیر سرمایه کم‌سابقه‌ای را پشت سر می‌گذارد. سرمای هوا که در برخی از مناطق تا 20 درجه زیر صفر هم رسیده، باعث افزایش بی‌سابقه مصرف گاز در بخش خانگی شد و همین موضوع تأمین گاز برای بخشی از مناطق کشور را با چالش مواجه کرد. همچنین در پی بروز سرمای شدید در ترکمنستان و قطع گاز وارداتی از این کشور، گاز برخی از مناطق شمال شرق کشور هم به‌طور موقت قطع، ولی با همراهی مردم و همت مسئولان، به‌سرعت وصل شد.