kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۱۸۱
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
نتیجه شعار زن زندگی آزادی در آمریکا

ماهی ۷۰ زن در آمریکا به دست همسران رسمی و غیررسمی خود کشته می‌شوند

در کشوری که بزرگ‌ترین مدعی دفاع از حقوق زنان است، و کشورهای دیگر را به بهانه نقض حقوق زن تحریم می‌کند، زنان حتی در خانواده خود امنیت جانی ندارند. نتایج حیرت انگیز تحقیقات مراکز معتبر همین غرب نشان می‌دهد، در آمریکا ماهانه حدود 70 زن به دست شوهران یا شریکان غیر رسمی زندگی خود با سلاح گرم کشته می‌شوند!
 
 
 
سرویس خارجی-
 
واشنگتن برای خود سیاهه‌ای دارد که در آن اسامی کشورهایی را می‌نویسد که «مستقل» هستند و به قول «نیک والاس»، نماینده پارلمان اروپا، مثل کشورهای اروپایی افسارشان در دستش نیست. برای این کار هم بهانه‌ها همیشه به یک شکل است. مثلا بهانه نقض حقوق بشر یا نقض حقوق زنان. بزرگ‌ترین چالش آمریکا که در برابر تسلط این کشور ایستادگی کرده و چهار دهه است که طعم شیرین استقلال را می‌چشد، یعنی کشورمان یکی از آوردگاه‌های همین استراتژی خباثت‌آلود است. شعار انحرافی «زن، زندگی، آزادی» در حالی از سوی اتاق‌های فکر دشمنان مطرح شده و از سوی واشنگتن هدایت می‌شد که جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه از عمر خود بستر درخشانی برای پیشرفت زنان در سایه حفاظت و حراست از بعد معنوی، علمی و... برای بانوان به ارمغان آورده است.(رجوع شود به گزارش‌های رسمی سازمان ملل) در مقابل تنها کافی است که نوکر آمریکا باشید، آنگاه مجاز هستید تا هر اقدامی انجام دهید و کسی متعرضتان نشود. حتی اگر مانند «ابو ارّه» منتقد خود را تکه تکه و در اسید ذوب کنید! 
جدای از این معیار دوگانه آمریکا در بحث حقوق بشر و یا حقوق زنان، واشنگتن خود کارنامه سیاهی در حوزه حقوق بشر دارد. بسیار در همین صفحه درباره فجایع رخداده در آمریکا خوانده‌اید. مثلا نوشتیم که به اعتراف خود آمریکایی‌ها، هر 
98 ثانیه یک بانوی آمریکا مورد آزار جنسی و تجاوز قرار می‌گیرد و یا اینکه در گزارشی تحت عنوان «زن‌کشی در خیابان‌های آمریکا به روایت اعداد و ارقام» نوشتیم که چگونه هر روز و هر شب، زنان آمریکایی در خیابان‌های این کشور طعمه سلاح‌های گرم و کشنده قرار می‌گیرند. حالا یک گزارش تحقیقی چند هفته‌ای است در فضای رسانه‌ای آمریکا دست به دست می‌شود که واقعیت دیگری را فاش می‌کند. بنا بر داده‌های این پروژه تحقیقاتی زنان آمریکایی باید به طور جدی درخصوص خشونت همسران خود هوشیار باشند چون احتمال به قتل رسیدن از سوی آنان وجود دارد. در گزارش تارنمای «اوری تون ریسرچ» آمده: «خشونت علیه شریک جنسی و خشونت مسلحانه در آمریکا به طور جدایی‌ناپذیری به یکدیگر گره خورده‌اند. این خشونت زندگی میلیون‌ها زن و خانواده را در سراسر کشور تحت تاثیر قرار داده است». این گزارش در ادامه تاکید می‌کند: «آمار شیوع خشونت از طرف همسر و یا نامزد آن هم بواسطه با اسلحه در آمریکا خیره‌کننده است. هر ماه به طور متوسط 70 زن از سوی نامزد و یا همسر خود مورد اصابت گلوله قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند». همچنین بیش از 
4 میلیون و پانصد هزار زن آمریکا اعتراف کرده‌اند که از سوی همسر خود تهدید به مرگ شده‌اند». بر اساس نتایج این نظرسنجی، مردان مسلح آمریکایی پنج برابر بیشتر از سایرین ممکن است تا همسر خود را بکشند و اینکه اسلحه باعث تشدید حس سلطه جویی برای ایجاد آزار عاطفی و اعمال کنترل اجباری بر قربانیان می‌شود. اگرچه استفاده مرگبار از اسلحه و خشونت علیه شریک زندگی اثر سوئی بر همه زنان آمریکایی می‌گذارد اما بیشتر از همه تأثیر نامتناسبی بر زنان سرخپوست آمریکایی، سیاه پوستان و همچنین زنان باردار و فارغ از زایمان دارد. این گزارش در نهایت به مقامات آمریکایی توصیه می‌کند: «وسعت مشکل را درک کنید!» در حالی که خشونت علیه شریک زندگی آن هم با اسلحه یک حقیقت تلخ است، تحقیقات نشان می‌دهد که سیاست‌های فدرال و ایالتی که دسترسی سوءاستفاده کنندگان به اسلحه را مختل می‌کند، می‌تواند جان افراد را نجات دهد». حمل آزاد اسلحه و فقدان قانون موثر برای مقابله با آن همچنان یک درسر بزرگ برای شهروندان آمریکایی به‌شمار می‌رود. اگرچه آمریکا حدود پنج درصد از جمعیت دنیا را تشکیل می‌دهد، اما نزدیک به ۳۱ درصد از کسانی که مرتکب کشتارهای جمعی توسط اسلحه گرم می‌شوند، شهروندان این کشور هستند.