kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۸۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱

تلاش 100 هزار صهیونیست برای سرنگونی افراطی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی

 

سرویس خارجی-
حدود 100 هزار نفر از ساکنان تل‌آویو با برگزاری یکی از بزرگ‌ترین اعتراضات در این شهر و دیگر شهرهای مناطق اشغالی فلسطین به رژیم فاشیستی و دیکتاتوری نتانیاهو «نه» گفتند و با نیروهای امنیتی و هواداران این دولت درگیر شدند.
شامگاه شنبه میدان مرکزی تل‌آویو مملو از جمعیتی بود که برای اعتراض علیه نتانیاهو جمع شده بودند. پلیس تل‌آویو تعداد معترضان را بین 80 تا 100 هزار نفر اعلام کرد. صهیونیست‌ها می‌گویند این تظاهرات در اعتراض به طرح‌های بنیامین نتانیاهو برای اعمال تغییرات در نظام حقوقی رژیم صهیونیستی و تضعیف دادگاه عالی در سه شهر بیت‌المقدس، حیفا و تل‌آویو برگزار شد. معترضان که بسیاری از آنها زیر هوای بارانی و با چتر در تظاهرات شرکت کرده بودند، دست نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته شده بود «دولت جنایتکار»، «پایان دموکراسی» و «نه به فاشیست.»
برخی از معترضان نیز پرچم فلسطین را در دست داشتند که به نظر می‌رسد واکنشی به ممنوعیت اخیر اعمال شده برای نصب پرچم فلسطین بود. نتانیاهو که به اتهام فساد در حال محاکمه است، تغییرات موردنظرش را در سیستم حقوقی رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار داده است تا حتی در صورت محکومیت بتواند از سوی نمایندگان کنست عفو و آزاد شود. در رژیم صهیونیستی خشم زیادی نسبت به بنیامین نتانیاهو و کابینه افراطی‌ترش از خودش وجود دارد و معترضان نتانیاهو را یک جنایتکار واقعی می‌نامند. نشانه‌های زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد نتانیاهو تلاش دارد تا پرونده اتهامی خود را با تغییر قوانین به بن بست بکشاند و همین امر در کنار برخی طرح‌های عجیب و غریب کابینه‌اش، باعث فوران خشم صهیونیست‌هایی شده که به درستی معتقدند، رژیم صهیونیستی با همین کابینه سرنگون می‌شود.
براساس گزارش گاردین، تقریباً نیمی از ساکنان فلسطین اشغالی اکنون بر این باورند که این سرزمین در خطر جدی است و البته که حق هم با آنهاست. درگیری‌ها در فلسطین اشغالی دیگر محدود به جنگ میان فلسطین و رژیم صهیونیستی نیست، بلکه صهیونیست‌ها از درون دچار شکاف و اختلاف داخلی شدید هستند.
طرح‌های موردنظر حریدی‌ها و ارتدوکس‌ها در عمل بخشی از ساکنان مناطق اشغالی را از حقوق خود محروم می‌کند و حریدی‌ها حتی به‌دنبال اشغال کامل کرانه باختری هستند که این وضعیت آتش جنگ را در فلسطین شعله‌ور خواهد کرد. نگرانی ساکنان تل‌آویو و دیگر شهرها هم از همین وضعیت است. براساس گزارش گاردین، «آوی هیمی»، رئیس‌کانون وکلای تل‌آویو می‌گوید که طرح‌های نتانیاهو به معنای نابودی نظام اجتماعی حاکم است و «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر سابق که اکنون در راس مخالفان قرار دارد، وضعیت فعلی را کودتای یک‌جانبه توصیف می‌کند. حتی رد و بدل شدن اتهامات و تهدیدها، رئیس‌رژیم صهیونیستی، «آیزاک هرتزوگ» را بر آن داشت تا بیانیه‌ای صادر کند و از سیاستمداران بخواهد آتش اختلافات را کم کنند.
این رویدادها که کمتر از یک ماه پس از شروع به‌کار کابینه جدید نتانیاهو رخ می‌دهد، سطح اصطکاک بین خود صهیونیست‌ها را افزایش داده و در پس زمینه تنش‌های فزاینده با فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی وضعیت را مبهم‌تر و تاریک‌تر از همیشه می‌کند. «ریچارد پاتر»، مدیر‌اندیشکده بریتانیایی بیکوم (BICOM) به اسکای نیوز می‌گوید: «هنوز کمتر از چهار هفته از سوگند نتانیاهو نگذشته که ما شاهد درگیری شدید و فزاینده بین کابینه جدید و مخالفان هستیم.»
یک کشته در انفجار مشکوک
از سوی دیگر وقوع یک انفجار مشکوک در یک پایگاه نظامی متعلق به ارتش رژیم صهیونیستی وضعیت آشفته این رژیم را نشان می‌دهد. ارتش رژیم اسرائیل روز یکشنبه اعتراف کرد که یکی از سربازان این رژیم در جریان انفجار پایگاه آموزشی تیپ کفیر در دره اردن که شب گذشته به وقوع پیوست به هلاکت رسیده است. در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که پس از تلاش‌های زیاد که برای احیای او انجام شد، مرگ این سرباز اعلام می‌شود. در بیانیه ارتش رژیم صهیونیستی آمده است که در جریان این انفجار یک سرباز دیگر به شدت مجروح شده است و دو سرباز نیز جراحات جزئی بر داشته‌اند که به بیمارستان «شیبا تل هشومیر» در «رمات غان» و «هداسا» در قدس منتقل شدند.
پیشتر منابع خبری بامداد یکشنبه اعلام کرده بودند که سه نظامی بر اثر انفجار نارنجک دریک پایگاه نیروی هوایی این رژیم زخمی شدند. شبکه خبری روسیه الیوم افزوده بود که حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است. این رویداد در حالی رخ داد که اختلافات در اردوگاه و جناح‌های قدرت رژیم صهیونیستی با روی کار آمدن دولت افراطی نتانیاهو بشدت افزایش یافته است.
 یک شهید و یک زخمی در درگیری رام‌الله
از فلسطین نیز خبر می‌رسد که در پی تیراندازی روز یکشنبه سربازان صهیونیستی در شرق رام‌الله یک فلسطینی به شهادت رسید، همچنین در شمال رام‌الله نیز یک فلسطینی در درگیری با سربازان اسرائیلی زخمی شد. برخی منابع اعلام کردند، سربازان صهیونیستی به سمت یک خودرو در مقابل ورودی غربی شهرک سلواد در شرق رام‌الله با گلوله واقعی تیراندازی کردند که در نتیجه آن یک جوان فلسطینی زخمی شد.
پس از انتقال این جوان به مرکز پزشکی فلسطین، وضعیت او وخیم گزارش شد و کمی بعد نیز خبر شهادت او اعلام شد. در درگیری دیگری در نزدیکی شهرک عوفرا واقع در شمال رام‌الله، سربازان اسرائیلی به سمت یک جوان فلسطینی تیراندازی کرده و او را با طرح این ادعا که قصد اجرای عملیات با سلاح سرد را داشته، بازداشت کردند.سایت‌های عبری در این خصوص مدعی شدند که یک جوان فلسطینی با چاقو به سمت نیروهای ارتش اسرائیل دوید و آنها به سمت او شلیک کرده و او را بازداشت کردند.