kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۲

جزئیات تازه از هلاکت سرکرده داعش

پس از این که گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه هلاکت سرکرده خود را تأیید کرد، جزئیاتی از محل هلاکت و عامل آن منتشر شده است.

تشکیلات تروریستی-جنایی داعش روز چهارشنبه از کشته شدن «ابوالحسن الهاشمی»، سرکرده خود که مدت زیادی هم نبود که به این مقام(!) رسیده بود، خبر داد و «ابوالحسین الحسینی القرشی» را به عنوان رئیس‌جدید خود معرفی کرد و از اعضای این تشکیلات مخوف نیز خواست تا با وی «بیعت»(!) کنند. گفتنی است، پس از هلاکت «ابوبکر بغدادی» در سال 2019 شخصی به اسم «ابوابراهیم‌هاشمی قرشی» به سرکردگی داعش رسید و با کشته شدن او، ابوالحسن‌هاشمی در تاریخ 10 مارس 2022 (19 اسفند 1400) به عنوان رئیس‌این تشکیلات معرفی شد.
در پی اعلام این خبر فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) – که البته خودش نیز سردسته همه تروریست‌هاست–مدعی شد، سرکرده داعش اواسط اکتبر سال جاری میلادی (اواخر مهر ماه) توسط ارتش آزاد سوریه در شهر درعا کشته شده است. «جو بوچینو»، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در ادامه، کشته شدن ابو الحسن الهاشمی را ضربه جدیدی به داعش توصیف کرد و گفت: «داعش هنوز تهدیدی برای منطقه است و ما به همکاری با هم‌پیمانان و شرکا برای شکست داعش ادامه می‌دهیم.» البته روشن است که در سخنان او نشانی از نقش اساسی ایران، عراق، سوریه، حزب‌الله و دیگر نیروهای مؤثر منطقه‌ای در شکست داعش صحبتی به میان نمی‌آید و البته نباید هم بیاید! خبرگزاری «رویترز» نیز به نقل از منابع آگاه اعلام کرد، الهاشمی در نیمه اکتبر در شهر «جاسم» در استان درعا کشته شده است.
البته تمام این ادعاها یک طرف ماجراست. شبکه خبری الاخباریه روز جمعه از قول یک منبع امنیتی اعلام کرد، رهبر داعش توسط ارتش سوریه کشته شد نه توسط اپوزیسیون این کشور که پنتاگون ادعا کرده بود. این شبکه خبری اعلام کرد، سرکرده داعش در جریان عملیات ارتش سوریه و با حمایت فعالان محلی در شهر جاسم در درعا ۱۵ اکتبر سال جاری میلادی (23 مهر ماه) به همراه تمامی اعضای گروهش
کشته شد.
خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) نیز به نقل از یک منبع امنیتی در درعا اعلام کرد ابوالحسن الهاشمی القرشی سرکرده گروه تروریستی داعش که چند روز پیش این سازمان هلاکتش را اعلام کرد، همان «عبدالرحمن العراقی» معروف به «سیف بغداد» است که در عملیات امنیتی انجام شده توسط ارتش سوریه با حمایت گروه‌هایی از قبایل پانزدهم اکتبر در شهر جاسم در حومه درعا به هلاکت رسید.
گفتنی است، پس از شکسته شدن پروژه داعش در منطقه به دست جبهه مقاومت در سال 2017 ضربه اساسی به این گروه تروریستی وارد شد و با هلاکت سرکرده اصلی آن یعنی ابوبکر بغدادی در سال 2019 این گروه هیچ‌گاه نتوانست سرکرده‌‎ای در رده او برای خود دست-و-پا کند، لذا حتی آینده‌ای که گروه تروریستی القاعده با هلاکت «اسامه بن لادن» با «ایمن الظواهری» داشت نیز برای داعش متصور نیست.