kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۳۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲

موافقت نمایندگان مجلس با دوفوریتی شدن طرح اعطای وام ازدواج

برخی نمایندگان می‌گویند که اگرچه مدت زیادی از تصویب اعطای وام ازدواج 150میلیون تومانی نمی‌گذرد ولی به سبب تورم اکنون باید این رقم افزایش یابد لذا پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف رأی‌گیری صورت گرفت که نشان می‌داد دوفوریت طرح اعطای وام ازدواج به تصویب رسیده است. 
 
 
 
جلسه علنی مجلس دیروز به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور 196 نفر از نمایندگان آغاز شد. 
موافقت مجلس
با دوفوریتی شدن طرح اعطای وام ازدواج
نمایندگان در جریان رسیدگی به تقاضای دو فوریت در مورد طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با 170 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 225 نماینده حاضر در جلسه با این تقاضا موافقت کردند. محسن دهنوی نماینده متقاضی دو فوریت طرح الحاق یک ماده به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، گفت: با پیگیری مجلس وام ازدواج برای زوج 25 سال به 150 میلیون تومان افزایش پیدا کرد که با تورم افسارگسیخته این رقم قابل توجه نیست با این حال سال گذشته تنها 30 درصد از جمعیت هدف توانستند وام ازدواج دریافت کنند.
وی ادامه داد: تعدادی از جوانان کشور به‌دلیل موانع قانونی چون بدهی مالیاتی، بدهی به افراد و مشمولین غایب نظام وظیفه امکان دریافت وام ازدواج را نداشتند، جمعیت بالغ بر یک میلیون نفر از این تسهیلات برخوردار نمی‌شوند بنابراین در تلاش هستیم مسئله این جوانان را حل کنیم و لازم است بدانید که مشکل منابع مالی ندارد و صرفا باید موانع قانونی برطرف شود.