kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۱۸۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
مدیرعامل خبرگزاری فارس: 

مبنا و قاعده کار رسانه‌های ضدانقلاب این است؛ مخاطب نباید فکر کند!

مدیرعامل خبرگزاری فارس در جمع دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور گفت: من و شما کارمان باید این باشد به جای این که فقط فکر کنیم که فلان مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم، ‌جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمتی ببریم که فرآیند تعقل در آن اتفاق بیفتد.
 
 
 
 
پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس در همایش ماهانه اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان سراسر کشور با بیان اینکه برخی تحلیلگران در وقایع اخیر دچار انفعال شدند، گفت: همان‌طور که مستحضرید ماجرای اخیر پیچیدگی‌های خاصی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت که خیلی از افراد و تحلیلگران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در یکی دو هفته اول منفعل کرد. 
ما که در خبرگزاری طبیعتا رجوع می‌کنیم به تحلیلگران یک گیجی مشخصی را بین این افراد 
می‌دیدیم.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به چندلایه بودن ماجرای اخیر گفت: ماجرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شود در یک لایه تحلیل کرد؛ لایه‌های مختلفی بر این ماجرا سایه افکنده و این ماجرا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیچیده می‌کند و اگر تحلیلگری بخواهد یک یا دو لایه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی کند، دچار خطای تحلیل می‌شود؛ یعنی وزن یک مولفه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر یا کمتر از آن چیزی که هست در نظر بگیرد، دچار تحلیل اشتباه می‌شود.
وی افزود: لایه‌های اقتصادی، سیاسی، قومیتی، هویت نوجوانان، بُعد مذهبی(شیعه و سنی)، بعد مرکز و پیرامون(پایتخت، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها) و بُعد سبک زندگی از ابعاد این قضیه است. 
پیام تیرانداز خاطرنشان کرد: ما با یک‌سری از جوانانی مواجهیم که غرب را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آمال و آرزوی خودشان دیده‌اند. بعد که از آنها می‌پرسیم غرب چه چیزی دارد می‌بینیم که از سریال‌ها و فیلم‌های‌ هالیوودی توضیح می‌دهند.
مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به مبنای کاری رسانه‌های غربی گفت: خب، ‌این رسانه‌ها از چه قاعده‌ای استفاده می‌کنند؟ از این قاعده که شما فکر نکنید. ببینید عزیزان، محل نزاع ما اینجاست. این اعتقاد من است، اگر خواستید بیشتر روی آن بحث می‌کنیم. دعوای اصلی ما با جریان مقابل‌مان این‌جاست. او می‌گوید بشر فکر نکند، ما عده‌ای فکر کنیم و شما مصرف‌کننده باشید. در همه امور، ما در قرآن ۲۶۰-۲۷۰ آیه فقط درخصوص تعقل و تفکر داریم. یک ساعت تفکر برتر از ۷۰ سال عبادت است، ‌برای چه؟ برای اینکه بفهمیم، کارهایمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بررسی و خودمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ محاسبه کنیم. 
وی افزود: دشمن یک خبر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر می‌کند، فقط کافی است با رویکرد انتقادی و آزادانه به آن فکر کنید. دروغ‌های عجیب و غریب که متاسفانه مردم هم گاهی باور می‌کنند چون فکر نمی‌کنند. تا این دروغ تمام شود یکی دیگر شروع می‌شود، پشت‌سر هم بمباران می‌کنند. من و شما کارمان باید این باشد به‌جای اینکه فقط فکر کنیم که فلان مسئله را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حل کنیم، ‌جامعه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به سمتی ببریم که فرآیند تعقل در آن اتفاق بیفتد.