kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۴۸۳
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
در نامه‌ای خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت

دستور ویژه رئیس‌جمهور برای تدوین برنامه هفتم مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری

رئیس‌جمهور، سازمان برنامه و بودجه را مکلف کرد هر چه سریع‌تر برنامه هفتم توسعه را متناسب با سیاست‌های کلی این برنامه که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، تدوین نموده و در مسیر بررسی و تصویب در هیئت دولت قرار دهد.
 
 
 
 
به‌دنبال ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم توسعه از سوی مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور در دستوری به رئیس سازمان برنامه و بودجه، این سازمان را موظف کرد با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، استفاده از دیدگاه‌های کارشناسی صاحب‌نظران و مراکز پژوهشی و تدقیق در مفاد سیاست‌های ابلاغی، برنامه هفتم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور را دقیقاً مبتنی بر نص و روح کلی این سیاست‌ها و با رعایت دقیق سرفصل‌ها و عناوین و محتوای آن در راستای تحقق پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت، تدوین و جهت بررسی و تصویب به هیئت وزیران ارائه کند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی، سیاست‌های کلی برنامه هفتم را که پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام و با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت تعیین شده است، به سران سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ کردند.
 گزارش سازمان توسعه تجارت از مثبت‌ شدن تراز تجاری ایران با روسیه
جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت شامگاه یکشنبه به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد و سازمان توسعه تجارت در این جلسه گزارشی از روند همکاری‌های تجاری با روسیه و منطقه اوراسیا ارائه کرد.
در این گزارش اعلام شد پس از اختیاراتی که ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خرداد امسال به سازمان توسعه تجارت تفویض کرد، میزان تبادل تجاری میان جمهوری اسلامی ایران با روسیه و کشورهای منطقه اوراسیا از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.