kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷

شهادت 11 زائر ایرانی در حادثه انفجار خودرو در «شوملی» عراق

متاسفانه درحادثه انفجار خودرو ون در شهر شوملی استان بابل عراق 11 نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «طاهر درودی»معاون مرکز پزشکی هلال احمر افزود: بر اثر تصادف یک مینی‌بوس با یک ون به علت وجود کپسول گاز در داخل ون این دو خودرو دچار انفجار می‌شود که در پی آن ۱۱ نفر شهید و حدود ۳۰ نفر دیگر مصدوم شدند.
درودی تصریح کرد: آمبولانس‌های اورژانس عراق در حال انتقال مصدومین به بیمارستان دیوانیه هستند. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس را اعزام کردیم و منتظریم بیماران در بیمارستان کار‌های اولیه‌شان انجام شود سپس به داخل ایران منتقل و تحویل سیستم درمانی ایران شوند.
معاون مرکز پزشکی هلال احمر ادامه داد: با توجه به سوختگی اجساد و مشخص نبودن هویت آنها تعداد ایرانی جان‌باخته مشخص نیست اما تعدادی از زائرین که شرایط بهتری داشتند و امکان صحبت کردن داشتند ایرانی بودند.
درودی گفت: محل تصادف در نزدیکی پمپ بنزین بوده که در اطلاع‌رسانی‌های اولیه به اشتباه انفجار پمپ بنزین مطرح شد.
همچنین سخنگوی اداره دفاع مدنی بابل عراق نیز در گفت‌وگو با بخش خبر صدا و سیما با تاکید این خبر گفت:
۶ مرد و ۴ زن در این حادثه جان باختند و ۵ نفر از زائرین ایرانی نجات یافته از این تصادف در حالی که دچار سوختگی و مصدومیت شده بودند به بیمارستان منتقل شدند. وی افزود: تابعیت کشته‌شدگان تا‌کنون مشخص نشده است.
همچنین سفیر ایران در عراق نیز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه همه مسافران ون ایرانی بودند، افزود: پیکر شهدا در حال انتقال برای شناسایی هویت است.
وی ادامه داد: سه نفری که زنده هستند اعلام کردند که همه مسافران ون ایرانی بوده‌اند و به نظر می‌رسد که ۱۱ نفر شهید شده نیز ایرانی هستند.
واژگونی ون زائران ایرانی در حله عراق
همچنین به گزارش جمعیت هلال احمر، سرپرست اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر گفت: صبح روز یکشنبه ۲۰ شهریور ون حامل زائران حسینی در استان حله عراق واژگون شد و در اثر این حادثه چهار نفر جان باختند.
اشکان موسوی ادامه داد: اتوبوس آمبولانس هلال‌احمر ۱۰ مصدوم این حادثه را به نقطه مرزی زرباطیه- مهران انتقال داد و در پایانه مرزی، عوامل اورژانس کشور، مصدومان را تحویل گرفته و به بیمارستان امام حسین مهران منتقل کرده‌اند. متاسفانه چهار زائر اربعین در این حادثه جان باختند و مجموع آسیب‌دیدگان این حادثه
۱۴ نفر است.