kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۹۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
وزارت بهداشت:

نقشه ایران دیگر شهر قرمز کرونایی ندارد

 
 
 
مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرهای کشور را اعلام کرد.
به گزارش وبدا، در این اطلاعیه آمده است: تا کنون ۶۵ میلیون و ۴۲ هزار و ۳۴۶ نفر دُز اول، ۵۸ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۷۶۵ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۷۶ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۴ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۵۸۷ دُز رسید. در شبانه‌روز گذشته هم ۱۹ هزار و ۹۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.
از 18 تا ۱۹ شهریورماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۱۰۴ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۲۵ نفر رسید.
متاسفانه در طول این مدت، ۱۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۴ هزار و ۱۵۴ نفر رسید.
خوشبختانه تا کنون ۷ میلیون و ۳۱۴ هزار و ۶۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.
۵۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.
تا کنون ۵۳ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۸۰۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
بیش از ۹۰ درصد  شهرهای کشور
 در وضعیت زرد و آبی
در همین رابطه، سخنگوی وزارت بهداشت ضمن اعلام آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور، از صفر شدن تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور خبر داد.
پدرام پاک آیین اظهار داشت: با نزولی شدن و گذر کشور از موج هفتم کرونا، بیش از ۹۰ درصد از شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار گرفته‌اند.
وی افزود: تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از عدد ۸ در هفته گذشته به صفر رسید. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی در این بازه زمانی از ۱۱۶ به ۳۵ شهر رسید. سخنگوی وزارت بهداشت یادآور شد: تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۳۰۲ به ۳۴۲ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی با افزایش حدود سه برابری، از ۲۲ به ۷۱ شهر رسید.
بنابراین در حال حاضر، ۳۵ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۴۲ شهرستان در وضعیت زرد و ۷۱ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. وی از افرادی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی واکسن‌‌شان گذشته، دعوت کرد در اسرع وقت نسبت به تزریق نوبت یادآور واکسن اقدام کنند.
سیر نزولی مراجعه کنندگان کرونایی
 به مراکز درمانی
همچنین فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران از سیر نزولی مراجعه‌کنندگان کرونایی به مراکز درمانی این استان خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد با توجه به ثبات فرآیند نزولی، موج کرونا در تهران در شرف اتمام باشد. علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونایی تهران بیان داشت: در استان تهران با سیر نزولی بیماران کرونایی رو‌به‌رو هستیم به طوری که نسبت به هفته قبل میزان مراجعان سرپایی با 12 درصد کاهش رو‌به‌رو بوده است. وی ادامه داد: میزان بیماران بستری نسبت به هفته قبل 15.5 درصد کاهش داشته و خوشبختانه در موارد فوتی نیز با کاهش رو‌به‌رو هستیم. فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران افزود: به نظر می‌رسد با توجه به ثبات فرآیند نزولی و کاهنده آمار در استان تهران، این موج در تهران در شرف اتمام باشد. طبیعتا آن چیزی که در این موج اخیر شاهد بودیم، علی‌رغم وسعت بالای درگیری و سرایت این بیماری، میزان مرگ و میر و بستری بیماران در بخش مراقبت ویژه نسبت به امواج قبلی کرونا به شکل چشمگیری کمتر بوده است. زالی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر مردم به تزریق دز یادآور واکسن کرونا خاطرنشان کرد: این کاهش چشمگیر نشانه اثربخشی واکسن است. وی اضافه کرد: البته با توجه به برودت هوا در ماه‌های آینده و آغاز سال تحصیلی بسیاری از فرصت‌ها مانند حضور مردم در مکان‌های غیرمسقف غیرممکن بوده و ممکن است این شکل متفاوت شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز متفاوت کند، اما ما همچنان تاکید داریم مردم دز یادآور واکسن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تزریق کنند. فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران درباره وجود آبله میمونی در استان تهران تأکید کرد: هنوز هیچ مورد ثابت‌شده از آبله میمون در استان تهران گزارش نشده است.