kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۸۷۲
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

«برای عزت ایستاده‌ایم» شعار شیعیان کابل در محرم امسال

مردم کابل امسال با شعار « برای عزت ایستاده ایم» و «حی علی الحیا» به استقبال ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان رفته‌اند.

همزمان با فرارسیدن ایام ماه محرم مردم شیعه و اهل‌سنت افغانستان مانند سال‌های گذشته شهر و دیار خود را مزین به علامات و نقوش مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین کرده‌اند.
شهر کابل پایتخت افغانستان نیز از حدود چهار روز پیش شاهد برپایی تابلوهایی با شعارهای «برای عزت ایستاده‌ایم» و «حی علی الحیا» است که حال و هوایی خاصی در ایام محرم به پایتخت افغانستان داده است. به گزارش فارس وقتی از مردم در ارتباط با این شعار و تابلوهای شهری بزرگ پرسیده می‌شود تقریبا پاسخ یکسان است؛«دنیای غرب در برابر ما ایستاده و با تحریم‌هایش گلوی مردم افغانستان را می‌فشارد؛ اما افغان‌ها عزتمند هستند و درس عاشورای امام حسین(ع) عزت است پس محرم بهترین زمان برای
سر دادن شعار ایستادگی است». برخی دیگر با اشاره به تصاویر منتسب به حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) و حک شدن شعار «حی علی الحیا» بر روی آنها می‌گویند:«برخی دل‌شان می‌خواهد با استفاده از شرایط پیش آمده و رسانه‌های غربی زنان افغانستان را دور از حجاب و عفاف نشان دهند، اما زن افغانستانی الگویی از حیا و عفت است مضمون این تابلوها نمادی از زن مسلمان را نشان می‌دهد که در سخت‌ترین شرایط باز برای حیا و عفاف برپا می‌خیزد»