kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۸۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
ائمه جمعه سراسر کشور در نامه‌ای تأکید کردند

تدابیر لازم برای تحقق منویات رهبر انقلاب را در دستورکار قرار می‌دهیم

نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور در نامه‌ای از حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای بابت نصایح و بیانات ایشان در دیدار با ائمه جمعه قدردانی کردند.
 
 
 
 
 
به گزارش فارس، در این نامه آمده است:
سلام علیکم و رحمهًْ‌الله
با احترام و آرزوی سلامتی و عزت روزافزون در پیشبرد راهبرد مقاومت و مقابله با استکبار جهانی، در دو عرصه جنگ سخت و جنگ نرم و در جبهه‌ای به گستردگی جهان اسلام و ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان(علیه‌السلام)، که با داغدار شدن جمعی از هموطنان شریف در حادثه سیل توأمان و حزن‌انگیزتر شده است، استدعا داریم؛ تقدیر و تشکر امانتداران خود در قرارگاه‌های نمازجمعه کشور را بابت محبت انگیزه‌بخش و عنایت هدایتگرانه‌ای که در جریان توفیق شرفیابی خدمت آن وجود شریف مبذول شد، پذیرا باشید.
در ادامه نامه یادشده خاطرنشان شده است: آنچه که پس از دوسال فترت، در این دیدار پربار می‌تواند نقطه عطفی در ادامه مسیر دشوار تحول و شکوفایی شبکه امامت جمعه رقم بزند، در سه بخش قابل ملاحظه است:
بخش اول، تعابیر عمیق و توصیفات بدیعی بود که از لسان حضرتعالی در بیان فضائل فریضه سیاسی ـ عبادی نماز جمعه، جایگاه رفیع و ابعاد متعالی این واجب سمبلیک در ساختار حاکمیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شنیده شد و فرصتی ارزشمند برای تلاش مضاعف و عینیت بخشیدن به این تصویر زیبا و دل‌انگیز در اختیار قرار می‌دهد.
بخش دوم، دو نشان افتخار درخصوص رویکرد مردمی ائمه جمعه و خدمات اجتماعی انجام شده در مقاطع شیوع کرونا و مواسات و سیل و زلزله و سایر مصادیقی است که خالصانه و ارادتمندانه در کانون اهتمام بوده و هست و با اشراف آن جناب بر گردن شبکه امامت جمعه آویخته شد.
بخش سوم، هشدارها، تحذیرها و توقعاتی بود که از حوزه سلوکی و رفتاری، تا مدیریتی و رویکردی، تا غنی‌‌سازی محتوای خطبه‌ها را در بر می‌گرفت و برخی همواره در دیدارهای سه دهه گذشته مورد تأکید حضرتعالی بوده است و یادآوری مجدد بخشی از آنها نشان می‌دهد هنوز با کسب رضایت جنابعالی فاصله داریم و البته این بخش، هدف اصلی از تشکیل سالیانه این گردهمایی است، تا شبکه گفتمانی ولی‌امر مسلمین، خودش را با محک امامت و ولایت بسنجد و به تصحیح و بهبود بپردازد.
در پایان نامه ائمه جمعه به رهبر معظم انقلاب آمده است: خاطره بی‌نظیر این دیدار شیرین را همچون سرمایه‌ای مانا و پایدار در دل و جانمان محفوظ نگه خواهیم داشت و بر خود فرض می‌دانیم؛ نه در قول، بلکه در فعل، ضمن بررسی و مداقه آسیب‌شناسانه، اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با تذکرات و منویات امام مسلمین را در دستورکار تشکیلاتی و جمعی قرار دهیم. والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین