kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۷۰۵
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
سازمان مدیریت بحران کشور:

سیل روزهای اخیر 69 کشته، ۴۵ مفقود و ۴۱ مصدوم بر جا گذاشت

سازمان مدیریت بحران کشور آمار جانباختگان، مصدومان و مفقودین سیل اخیر را به تفکیک استان‌های کشور اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد: برابر آخرین آمارها در پی وقوع سیلاب در کشور دست‌کم ۶۹ نفر جان خود را از دست داده، ۴۵ نفر مفقود شده و ۴۱ نفر مصدوم شدند که این افراد به مراکز درمانی انتقال یافتند.
بر اساس این گزارش، سیل در استان تهران بیشترین تعداد جانباخته، مفقودی و مصدوم را به خود اختصاص داده ‌است، به طوری که در جریان وقوع سیل در تهران ۳۲ نفر کشته، ۲۳ نفر مفقود و ۱۵مصدوم شده‌اند. بیشترین خسارات نیز در فیروزکوه و امام‌زاده داوود‌(ع) بوده است.
تهران، خراسان رضوی و مازندران
دارای بیشترین خسارت
پس از استان تهران، خراسان رضوی، بیشترین فوتی را به خود اختصاص داده است. در این استان هفت تن جان خود را درپی سیل از دست دادند که از این تعداد 6 تن از اتباع کشور عراق بودند. همچنین سه تن مفقود و سه تن نیز مصدوم شدند که این افراد نیز از اتباع کشور عراق هستند.
پس از تهران و خراسان رضوی، مازندران بیشترین تعداد جانباخته را به خود اختصاص داده است. در این استان 6 نفر در پی سیل جان خود را از دست داده‌اند. ۱۲ نفر نیز مفقود هستند که جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد. چهار تن از مصدومان سیلاب استان مازندران نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.
سیستان و بلوچستان، یزد و لرستان نیز سه استانی هستند که آمار جانباختگان سیل در هرکدام از آنها پنج نفر است. در سیستان و بلوچستان یک تن نیز مصدوم و به بیمارستان منتقل شده اما درحال حاضر هیچ گزارشی از مفقودی در این استان به ثبت نرسیده است.
در استان یزد، چهار نفر نیز مفقود شده‌اند که جست‌وجو برای یافتن آنها ادامه دارد. همچنین با توجه به اینکه برخی منابع از مرگ هفت تن درپی سیل یزد خبر داده بودند، سازمان مدیریت بحران کشور به ایسنا اعلام کرد که پس از انتقال اجساد فوت شدگان به پزشکی قانونی تنها مرگ پنج تن درپی سیل در استان یزد به تایید رسید.
در هریک از دو استان کرمان و مرکزی نیز سه تن جان خود را از دست داده‌اند. هیچ یک از این دو استان در حال حاضر گزارش مفقودی ندارند اما در هر یک از دو استان چهار نفر مصدوم شده و به بیمارستان منتقل شده‌اند.
صاعقه جان 3 تن را در خوزستان گرفت
در استان خوزستان نیز سه تن کشته شده‌اند که البته دلیل مرگ آنها نه سیل بلکه اصابت صاعقه و رعد و برق بوده است. هفت نفر نیز در این استان مصدوم شدند که به مراکز درمانی انتقال داده شدند.
در استان چهارمحال و بختیاری یک مفقودی گزارش شده است، در استان سمنان شمار مفقودی‌ها دو تن بوده و یک مصدوم نیز به مراکز درمانی منتقل شده است. در هرمزگان دو مصدوم انتقالی به بیمارستان گزارش شده است.
خسارت سیل به20 هزار منزل مسکونی
نژاد جهانی معاون فنی و هماهنگی باز‌سازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور نیز در گفت‌و‌گو با ایرنا با بیان این که ۲۴ استان کشور درگیر سیل و آب گرفتگی شد، درمورد تخریب منازل مسکونی گفت: در این مدت ۲۰ هزار منزل مسکونی دچار آسیب شده است که ۱۳ هزار واحد به تعمیرات نیاز دارد و ۷ هزار واحد نیز باید باز‌سازی کامل
شود.
تداوم امدادرسانی به سیل‌زدگان در ۱۵ استان
رئیس‌سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از تداوم امدادرسانی نیروهای هلال احمر به متاثران از سیلاب در ۱۵ استان کشور خبر داد.
به گزارش جمعیت هلال احمر، مهدی ولی‌پور درباره آخرین وضعیت امدادرسانی‌های انجام شده در استان‌های درگیر آبگرفتگی و سیل اظهار داشت: از ابتدای مرداد تا هشتم مرداد در مجموع، ۲۴ استان درگیر سیل و آبگرفتگی بودند که البته اکنون این شرایط در ۱۵ استان همچنان ادامه دارد. در بیش از هزار و ۸۶ شهر، روستا و مناطق مختلف عملیات امدادرسانی‌ صورت گرفته و در همین راستا حدود هزار و ۶۰۰ نفر گرفتار در راه‌های مختلف نجات یافتند و به مناطق امن منتقل شدند همچنین در این مدت به حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر نیز در سطح کشور امدادرسانی شده است.
ولی‌پور افزود: بالغ بر ۶ هزار نفر نیز به صورت اضطراری اسکان داده شدند که بیشترین اسکان‌های اضطراری در استان سیستان و بلوچستان و اصفهان انجام شده است.
فوتی‌های امامزاده داوود ۲۰ نفر شد
استاندار تهران گفت: تقریباً تمام مفقودی‌ها تعیین تکلیف شدند و مجموع فوتی‌های سیل در امامزاده داوود به ۲۰ نفر رسیده است.
منصوری افزود: آمار جان باختگان سیل در روستای مزداران در شهرستان فیروزکوه هم به
۱۵ نفر رسیده است.
وزیر کشور نیز با سفر به رفسنجان از مناطق سیل‌زده این شهرستان بازدید کرد.