kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۶۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴

سید حسن نصرالله: مقاومت اسلامی قابل تفکیک از کربلا و عاشورا و زینب (س) نیست

 

سید مقاومت در مراسم عزاداری اولین شب محرم خود در ضاحیه، مقاومت اسلامی و کربلا و عاشورا و حضرت زینب (س) را جداناشدنی خواند.
«سید حسن نصرالله» دبیرکل محبوب حزب‌الله جمعه شب در مجلس عاشورایی به مناسبت اولین شب محرم در ضاحیه جنوبی گفت، تفکیک میان مقاومت اسلامی و کربلا، عاشورا، امام حسین علیه‌السلام، حضرت زینب
علیها السلام و همراهان آنها در کربلا ممکن نیست. وی افزود: «زمانی که از مقاومت اسلامی در لبنان در طول چهل سال کار، جهاد، صبر، فداکاری، ثبات، پیروزی و دستاورد سخن می‌گوییم همه اینها را از عاشورای امام حسین علیه‌السلام داریم.»
دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: «احیای عاشورا و زندگی کردن با آن مسیر ما را ادامه داده است... در چهل سال گذشته یعنی از سال ۱۹۸۲ (سال تأسیس حزب‌الله) شاهد تحول کیفی و کمی بزرگی در احیای این مناسبت بوده‌ایم و از خدا می‌خواهم که به همه در تمام مناطق توفیق احیای این مناسبت به شکل بهتر و مفیدتر را در راه رضای خدا بدهد.» به گزارش فارس، وی در پایان گفت که طبق معمول در شب‌های عزاداری محرم از تمرکز بر روی مسائل سیاسی پرهیز می‌کند و صحبت از این موضوعات را برای روز دهم محرم می‌گذارد. در همین رابطه، «حاج محمد کریم» مسؤول رسانه‌ای بیروت در جنبش حزب‌الله اعلام کرد، مقدمات برای برگزاری مراسم محرم و عاشورای امسال با رعایت اصول بهداشتی ویژه «کرونا» تکمیل شده است. وی به العهد گفت، مقرر شد مجالس در مناطق مختلف برگزار شود تا تمام کسانی که تمایل دارند بتواند مشارکت کنند. مجالس در دو نوبت صبح و عصر برگزار و مجموعا ۶۰ مجلس عزاداری برپا خواهد شد.