kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
باران تهدید و نکبت بر سر صهیونیست‌ها

از آتش‌سوزی بزرگ در حیفا تا نگرانی عضو شاباک از وقوع جنگ داخلی

شهر حيفا به عنوان مهم‌ترين شهر زيرساختي و اقتصادي رژيم صهيونيستي بارديگر شاهد حوادث و آتش سوزي‌هاي «مشكوك» بود! حوادثي كه علت آن به ظاهر مشخص نيست و به نظر مي رسد كه تكرار آن كيان صهيونيست‌ها را هدف قرار داده است.
 
 
 
سرويس خارجي-
 
در گرماگرم روزهاي تابستان كه تحولات مختلف منطقه‌اي شتاب گرفته؛ در سرزمين‌هاي اشغالي بلا و مصيبت شدت گرفته است. از يك طرف بن بست سياسي و بحران اقتصادي ماه‌هاست گريبانگير اشغالگران در تل آويو شده و از طرف ديگر حوادث ويرانگر گلوي رژيم صهيونيستي را فشار مي‌دهد. گويي فلسطين اشغالي قرار نيست روي آرامش به خود ببيند و از همين رو نيز رسانه‌هاي صهيونيستي عصر پنجشنبه از وقوع آتش سوزی گسترده در شهر حیفا واقع در فلسطین اشغالی خبر دادند. بر اساس گزارش‌ها، در این آتش سوزی سه باب منزل مسکونی و شماری خودرو آتش گرفته‌اند و نیروهای اطفای حریق به منطقه اعزام شده‌اند.
آتش سوزي مشكوك حيفا را رسانه رسمي تل آويو با عنوان شبکه کان نيز تائيد كرد و گفت که این آتش سوزی در روستای رخاسیم واقع در شرق حیفای اشغالی رخ داده، اما علتي براي اين آتش سوزي مهيب اعلام نشد. تصاوير حجمي از آوار خانه‌هاي آتش گرفته در كنار خودروهاي سوخته در آتش را نشان مي دهد و مشخص است كه خسارات آتش سوزي حيفا قابل توجه بوده است. 
شهر حيفا حداقل از چند ماه گذشته با زنجيره‌اي از حوادث و آتش سوزي‌هاي 
مشكوك رو‌به‌رو بوده كه عمده اين حوادث نيز به صورت مشكوك و بدون علت خاصي اعلام شده است! كمتر از دو هفته پيش نيز کانال ۲۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی از نشت مواد سمی و خطرناک در یکی از تأسیسات بندري حیفا در فلسطین اشغالی خبر داد، اما در جريان آن حادثه نيز علت خاصي اعلام نشد. حتي يك روز قبل از آن حادثه نيز، وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه «بی.زد.اِن» بندر حیفا از سوي  مالک آن پالایشگاه‌ تایيد شد، هرچند رسانه‌هاي صهيونيستي تلاش داشتند تا آن حادثه نيز در رسانه‌ها چندان بازتابي نداشته باشد.
چرا وقوع حوادث در حيفا مهم است؟
وقوع حوادث پي در پي در شهر بندري حيفا از آن جهت داراي اهميت دو چندان است كه شهر بندري حيفا يك شهر استراتژيك و بسيار مهم براي صهيونيست‌ها به شمار مي رود و از نظر جمعيتي نيز سومين شهر مهم رژيم صهيونيستي است. همچنين بیشترین مراکز مهم حکومتی و اقتصادی صهيونيست‌ها در دو شهر مهم این رژیم یعنی حیفا و تل‌آویو بنا نهاده شده‌اند و از این حیث، این دو شهر به شهرهای مهم و استراتژیکی برای پیشبرد اهداف اقتصادی، سیاسی و امنیتی این رژیم تبدیل شده‌اند، هرچند در اين ميان، حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی از اهمیت بیشتری به لحاظ اقتصادی و زیربنایی برخوردار است و اين شهر به قلب اقتصادی رژیم اسرائیل ملقب شده است.
حيفا همچنين به لحاظ وجود تاسیسات زیربنایی و اقتصادی بسیار و همچنین واقع شدن آن در کنار کوه‌های جنگلي، یک شهر اقتصادی-تجاری و توریستی برای صهیونیست‌ها بوده و سالانه میلیون‌ها دلار از بندر بزرگ این شهر، تبادل تجارت صورت گرفته و میلیون‌ها دلار هم از برپایی جاذبه‌های توریستی در شهر به ویژه در کوه‌های کرمل، کسب می‌شود. تاسيسات زيربنايي مهمي همچون بندر، پتروشيمي، شرکت یافا به عنوان تامین‌کننده برق تمام سرزمین‌های اشغالی، مجتمع ماتام به عنوان بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین پارک علم و فناوری صهيونيست‌ها و ایستگاه راه آهن حیفا به عنوان مرکز حمل‌ونقل ریلی در فلسطين اشغالي در مجموع باعث اهميت بسيار زياد شهر حيفا شده و از همين رو نيز حوادث متعدد در اين شهر با حساسيت و نگراني بسياري از سوي صهيونيست‌ها دنبال مي شود. 
در لبه جنگ داخلي
 خبر دیگر اینکه روز جمعه یک عضو پیشین سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به شاباک نسبت به وقوع جنگ داخلی در درون این رژیم هشدار داد. شبکه اسرائیلی آی-۲۴ به نقل از این مسئول امنيتي ناشناس گفته است كه اگرچه جنگ سال گذشته با گروه‌هاي مقاومت فلسطين با وحشت زيادي همراه بود، اما شايد در آینده نزدیک، تل آويو شاهد سناریوی مشابهی مانند شمشیر قدس باشد كه البته این حمله یا جنگ، در سطح داخلی خواهد بود. اين مقام امنيتي صهيونيستي تاكيد كرده كه هيچ آمادگي داخلي براي بحران‌هاي داخلي رژيم صهيونيستي وجود ندارد و شايد جنگ داخلي سرنوست مختوم وضعيت فعلي باشد. اين كه در چند ماه گذشته مقامات مختلف صهيونيستي نسبت به فروپاشي و اوضاع بحراني اين رژيم به صورت پي در پي هشدار مي دهند، نشان دهنده عمق بحران داخلي در ميان صهيونيست‌هاست كه شايد هيچ راه‌حلي هم براي آن قابل تصور نيست.