kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۶۲۸۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴

وزیر کار حیدر عبادی نامزد نخست‌وزیری عراق شد

 
 
منابع وابسته به چارچوب هماهنگی عراق می‌گویند در جریان نشستی در منزل «حیدر عبادی»، رئیس‌ائتلاف فتح عراق، «محمد شیاع سودانی» به عنوان نامزد تصدی پست نخست‌وزیری عراق انتخاب شده است.
در جلسه کمیته چارچوب هماهنگی که عصر دیروز در منزل «هادی عامری»، رئیس‌ائتلاف فتح، برگزار شد «محمد شیاع سودانی» به عنوان نامزد نهایی نخست‌وزیری انتخاب شده است. بر همین اساس یک منبع آگاه در چارچوب هماهنگی شیعی گفته که این ائتلاف در نشست خود با اکثریت آرا «سودانی» را به عنوان کاندیدای نخست‌وزیری انتخاب کرده است. پیش از این «قاسم اعرجی» از نامزدی برای نخست‌وزیری عراق کناره‌گیری کرده بود.
به گزارش مهر، محمد شیاع سودانی متولد ۱۹۷۰ در شهر بغداد و استاندار سابق میسان است. او همچنین وزیر کار و امور اجتماعی در دولت حیدر عبادی، نخست‌وزیر اسبق عراق (۲۰۱۴- تا ۲۰۱۷) و وزیر امور صنفی از سال ۲۰۱۶ بوده است. باید منتظر ماند و دید که با انتخاب سودانی آیا بن بست سیاسی در عراق پایان می‌یابد یا خیر؟
تأکید ارتش بر اخراج نیروهای ترکیه
از سوی دیگر«عبدالامیر رشید یارالله»، رئیس‌ستاد مشترک ارتش عراق، شامگاه یکشنبه خبر داد که نفوذ نظامیان ترکیه در مناطق شمالی عراق افزایش یافته است. به گزارش فارس از این مقام نظامی، نظامیان ترکیه «مناطق زیادی را اشغال کرده‌اند و تعداد مقرهای آنان افزایش یافته و به صد مقر در داخل اراضی رسیده است». این فرمانده عراقی با تأکید بر اینکه نیروهای ارتش و پیشمرگه کُرد باید نیروهای ترکیه را مجبور کنند که این مقرها را ترک کنند و کنترل آن را در دست بگیرند، خاطر نشان کرد: «بین ما و ترکیه، 370 کیلومتر است که در مرزهای منطقه کردستان قرار دارد.»