kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۵۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
با کسب 4 مدال طلا و در بین 65 کشور

تیم المپیاد زیست‌شناسی ایران مقام نخست جهان را به دست آورد

تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران با کسب چهار مدال طلا در سی و سومین المپیاد بین‌المللی زیست‌شناسی، رتبه اول جهان را از آن خود کرد.


تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران رتبه اول سی و سومین المپیاد بین‌المللی زیست‌شناسی را به دست آورد.
به گزارش ایسنا، در این رقابت‌ها «مهدی افشاری اسفیدواجانی»، «امیررضا زینالی»، «محمد امین کیانی» و «محمد مهدی رحیم‌پور» موفق به کسب مدال طلا شدند. بنا بر اعلام باشگاه دانش‌پژوهان جوان، اعضای تیم کشورمان در این رقابت علمی توانستند با کسب چهار مدال طلا بهترین نتیجه ادوار المپیاد زیست‌شناسی از سال ۱۳۷۸ تا ۱۴۰۰ را به خود اختصاص دهند.
المپیاد جهانی زیست ۲۰۲۲ امسال به میزبانی ارمنستان و با حضور ۶۵ کشور به صورت حضوری برگزار شد که ایران و روسیه به طور مشترک در رده نخست قرار گرفتند.
اعضا و سرپرستان تیم المپیاد زیست ایران، دیروز دوشنبه از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده و مورد استقبال مسئولین قرار گرفتند.
به دنبال موفقیت تیم ملی ایران در المپیاد زیست‌شناسی، برای اولین بار دکتر سامان حسینخانی، رئیس‌کمیته علمی المپیاد زیست‌شناسی کشورمان به عنوان عضو اصلی کمیته جهانی المپیاد زیست‌شناسی انتخاب شد. این برای اولین بار است که ایران در ترکیب اصلی کمیته جهانی قرار می‌گیرد.
درخششی دیگر
با تیم المپیاد جهانی شیمی
تیم المپیاد شیمی ایران هم توانست در المپیاد جهانی شیمی ۲۰۲۲ که به صورت مجازی با حضور 84 کشور و به میزبانی کشور چین برگزار شد، دو مدال طلا و دو مدال نقره را از آن خود کند. به گزارش سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در این رقابت علمی بین‌المللی، «محمد حسین برکاتی» و «ایلیا کهوند» موفق به دریافت مدال طلا و «سیدامیرحسین رضوی» و «امیرمحمد حسینی» موفق به کسب مدال نقره شدند.
موفقیت تیم المپیاد ملی فیزیک
با کسب ۲ مدال نقره و ۳ برنز
خبر دیگر اینکه، تیم المپیاد ملی فیزیک ایران در مسابقه جهانی ۲۰۲۲ به میزبانی سوئیس که به صورت مجازی در دو بخش عملی و تئوری برگزار شد، موفق به کسب دو مدال نقره توسط «دانیال حسین تبار» و «محمد صدرا حسینی» و کسب سه مدال برنز توسط «طاها علی‌محمدی»، «رادمهر فتحی» و «بهراد جهانی» شدند. پیش از این هم دانش‌آموزان ایرانی در شصت و‌سومین دوره برگزاری المپیاد جهانی ریاضی٢٠٢٢ در اسلو پایتخت نروژ با کسب سه مدال طلا و سه مدال نقره از میان ١٠۴ کشور شرکت‌کننده مقام هشتم را کسب کرده بودند.