kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۵۷
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴

یاوه‌گویی پمپئو علیه ایران و زندگی ذلت‌بار زیر سایه وحشت از انتقام

قاتل شهید سلیمانی در مصاحبه‌ای غیرحضوری و در اتاق دربسته با العربیه ضمن تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران، بازهم صحنه‌ای از روان آشفته و زندگی‌اش زیر سایه ترس از انتقام را آشکار کرد و گفت: از طریق توئیتر باخبرم که ایرانیان مقامات آمریکایی را تهدید می‌کنند.
 
 
سرویس سیاسی-
 
مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه با العربیه ضمن تکرار ادعاهای واهی خود درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ترور ناجوانمردانه شهید حاج قاسم سلیمانی، بازهم صحنه‌ای از روان آشفته و زندگی‌اش زیر سایه ترس از انتقام را آشکار کرد و گفت: از طریق توئیتر باخبرم که ایرانیان مقامات آمریکایی را تهدید می‌کنند.
وزیر خارجه پیشین آمریکا در این گفت‌وگو در پاسخ به اینکه چگونه آنها از تهدیدات ایرانیان علیه آمریکایی‌ها باخبر شدند، پاسخ داد: از طریق توئیتر! البته این شوخی بیجا بود.
وی مدعی شد: این تهدیدات مستقیم من را هدف قرار نمی‌دهند. هدف آنها رهبران بعدی است تا به آنها بگویند که نباید همانند مایک پمپئو فعالیت کنند. آنها می‌گویند که باید خوب رفتار کنید، به ما آسان بگیرید، بگذارید که برنامه هسته‌ای‌مان را گسترش دهیم و ما نیز جان شما را تهدید نخواهیم کرد. این پیغامی است که آنها به جهان مخابره می‌کنند. آنها به تمامی رهبران جهانی می‌گویند که مراقب رفتارتان با ما باشید وگرنه می‌آییم و شما را می‌کشیم.
هراس پمپئو 
از انتقام ایرانیان
دی‌ماه سال گذشته بود که ساعاتی پس از برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی در ایران و سخنرانی رئیس‌جمهور کشورمان مبنی بر «ضرورت محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران»، مایک پمپئو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند!
پمپئو در مصاحبه با «شان هنیتی» مجری شناخته‌شده فاکس نیوز ادعای بی‌اساس دولت ترامپ درباره دلایل حمله تروریستی علیه شهید سلیمانی و همراهانش در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد را تکرار کرد و خطاب به دولت جو بایدن گفت: «حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسئولیت را دارد که تک‌تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعاً و عمیقاً بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعاً (برای حفاظت از ترامپ و من) مسئولیت دارد».
آمریکا سالانه میلیون‌ها دلار صرف محافظت از پمپئو می‌کند
حسن کاظمی قمی، نماینده ویژه رئیس‌جمهور در امور افغانستان، به اظهارات اخیر «مایک پمپئو»، وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه سعودی العربیه واکنش نشان داد و در صفحه توئیتر خود نوشت: «ابتدا ذهن‌ها را معاصر کنیم. دروغ‌گویی و پنهان‌کاری بخشی از ویژگی آمریکاست. طبیعی است که در سیستمی سالانه میلیون‌ها دلار هدر رفت محافظت از پمپئو می‌شود، امر آشکارا پنهان می‌شود و واشنگتن کارنامه سراسر دروغ خود از افغانستان تا آمریکای جنوبی را با دروغ‌پراکنی به تصویر می‌کشد.»
گفتنی است «تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه ماه گذشته به نقل از بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: دولت ایالات‌متحده برای تأمین حفاظت جانی مایک پمپئو و دیگر مقامات پیشین آمریکا در برابر تهدیدهای ایران، ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.
وی در مصاحبه با «جروزالم‌پست» به جلسه اعضای کمیته روابط خارجی سنا با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت، بلینکن تأیید کرده است که دولت برای تأمین حفاظت جانی مایک پمپئو و دیگر مقامات پیشین آمریکا در برابر تهدیدهای ایران، ماهانه بیش از دو میلیون دلار هزینه می‌کند.
به گفته کروز، او در این جلسه از بلینکن پرسیده است، «آیا هیئت مذاکره‌کننده آمریکا در وین، از مقامات ایرانی خواسته‌اند تا اقدامات خود را برای ترور مقامات پیشین آمریکایی متوقف کنند اما هیئت ایرانی به آنها پاسخ منفی داده است؟»
به گفته این سناتور جمهوری‌خواه، بلینکن این موضوع را انکار نکرد. علاوه 
‌بر این، خبرگزاری آسوشیتدپرس سال گذشته (اسفندماه 1400) در گزارشی نوشت که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد دولت آمریکا برای محافظت ۲۴ ساعته از جان مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا و برایان هوک، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران، ماهانه ۲ میلیون دلار هزینه می‌کند.
هشتگ «زندگی- سگی- پمپئو» در شبکه‌های اجتماعی
شایان‌ذکر است که کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی بعد از یاوه‌گویی‌های اخیر مایک پمپئو در مصاحبه با العربیه، به آن واکنش نشان دادند و هشتگ «زندگی سگی پمپئو» را داغ کردند.
بسیاری از کاربران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، مصاحبه غیرحضوری پمپئو با العربیه (در اتاق دربسته و پشت وب‌کم آن‌هم با چهره‌ای نحیف و پریشان) را دلیل زندگی پنهانی و ترس وی از انتقام دانستند و تأکید کردند که «سرنوشت ترامپ و پمپئو، مانند شمر و یزید در زباله‌دانِ تاریخ خواهد بود.»
ادعاهای پمپئو علیه ایران
 دفاع از جنایتِ 
ترور شهید سلیمانی
وزیر خارجه آمریکا در ابتدای گفت‌وگوی روز جمعه خود با العربیه بیان کرد: ما با نظام ایران آشنایی داریم. آنها خواهان نابودی اسرائیل و ایالات‌متحده هستند. ما نباید بر سر این مذاکره کنیم که دریابیم چه میزان باید به ایران بدهیم تا برای یک‌لحظه، وعده‌ای گذرا درخصوص کاهش غنی‌‌سازی و سرعت برنامه‌های تسلیحاتی‌شان بدهند.
وی مدعی شد: ما می‌دانیم که آنها (ایرانیان) درخصوص تاریخچه برنامه‌شان دروغ گفته‌اند. اینکه چرا با کسانی مذاکره می‌کنیم که درخصوص برنامه هسته‌ای‌شان دروغ گفته‌اند از درک من خارج است.
پمپئو در رابطه با تصویب قطعنامه ضدایرانی در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی عنوان کرد که این مسئله اقدامی «خوب» بوده است و باید «ماه‌ها پیش» اتخاد می‌شد.
وی همچنین ادعا کرد که ایران از مدت‌ها پیش درحال نقض پیمان عدم اشاعه هسته‌ای بوده است.
وزیر خارجه پیشین آمریکا که خود از بانیان اصلی نقض توافق هسته‌ای توسط آمریکا بوده است، ادامه داد: این مسئله ارتباطی با برجام ندارد. این به پیمان عدم اشاعه هسته‌ای NPT مربوط است. ایران پذیرفته بود که از این توافق تبعیت کند و ایالات متحده نیز از آن خارج نشده است. آنها از خروج از برجام به عنوان توجیه استفاده می‌کنند. پیمان عدم اشاعه هسته‌ای هنوز به درستی پابرجا است. ایرانیان درحال نقض قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هستند.
پمپئو درباره رویکرد دولت بایدن و آیا اینکه این دولت به نتایج دلخواه‌ از تحریم‌ها در راستای محدود کردن ایران دست خواهد یافت، گفت: ما دولتی در آمریکا نداریم که برای یافتن پاسخ این سؤال آماده‌باشد.
وزیر خارجه پیشین آمریکا در رابطه با ترور ناجوانمردانه سردار سپهبد شهید سلیمانی در حمله تروریستی پهپادهای آمریکایی مدعی شد: به ما هشدار می‌دادند که اگر از برجام خارج شویم جنگ می‌شود. به ما هشدار می‌دادند که اگر سفارت‌مان را از تل‌آویو به اورشلیم تغییر دهیم، جنگ می‌شود. هشدار می‌دادند که اگر علیه ژنرال سلیمانی اقدام کنید، جنگ می‌شود. ما نه یکی، نه دوتا بلکه هر سه کار را انجام دادیم و جنگی پیش نیامد.