kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

بنیاد برکت به 2700 نقطه روستایی کشور آبرسانی می‌کند

 
 
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از آبرسانی به دو هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی در ۸ استان دارای تنش آبی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمد ترکمانه اظهارداشت: بنیاد برکت نسبت به آبرسانی به دو هزار و ۷۰۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی متعهد است که تا به امروز یک‌هزار و ۹۸۰ روستا از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند.
ترکمانه تاکید کرد: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در حال انجام است و ساکنان این مناطق نیز به زودی از آب آشامیدنی بهره‌مند خواهند شد.
وی درباره نقاط هدف آبرسانی بنیاد برکت گفت: مناطق روستایی ۸ استان دارای تنش آبی بالا از جمله خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد در اولویت پروژه‌های آبرسانی بنیاد برکت قرار دارند.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: بنیاد برکت نسبت به تامین سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به دو هزار و ۷۰۰ نقطه روستای هدف تعهد دارد که تاکنون دو هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال آن را پرداخت کرده است.
ترکمانه یادآور شد: بنیاد در سال گذشته و در قالب تفاهم‌نامه‌ای با آبفای خوزستان اقدام به آبرسانی به ۷۰۲ روستای واقع در مناطق دارای تنش آبی استان خوزستان کرد. وی با تاکید بر نهضت آبرسانی بنیاد برکت در کشور افزود: در حال حاضر نیز عملیات آبرسانی به ۷۴۰ نقطه روستایی در استان‌های دارای تنش آبی در حال انجام است.
مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح جزئیات پروژه‌های عمرانی و زیربنایی بنیاد برکت در سال جاری اظهار داشت: ساخت و تکمیل ۱۰ هزار پروژه شامل بیش از ۸ هزار واحد مسکونی محرومان، ۲۰۰ مدرسه، ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی و مذهبی، ۷۰۰ طرح آبرسانی، احیای ۶۰۰ رشته قنات و ۳۰ مرکز بهداشتی و درمانی در دستور کار است.
ترکمانه تاکید کرد: این طرح‌ها در ۳۱ استان کشور اجرا می‌شود و چهار هزار و 500 روستا تحت پوشش فعالیت‌های بنیاد در حوزه‌های عمرانی و زیربنایی قرار دارند. وی با اشاره به فعالیت‌های کلی بنیاد برکت در حوزه عمرانی خاطرنشان کرد: بنیاد نسبت به ساخت و تکمیل ۵۸ هزار و ۷۰۰ پروژه عمرانی و زیربنایی شامل مدرسه، بیمارستان، کتابخانه، دارالقرآن، آزمایشگاه، مسجد، پایگاه اورژانس، مصلی، خانه بهداشت، حوزه علمیه، خانه عالم، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه سلامت، مرکز بهداشت، مرکز جامع سلامت، احداث پل، راه‌‌سازی و آبرسانی در مناطق محروم و روستایی کشور تعهد دارد که از این تعداد، ۴۸ هزار و ۸۰۰ طرح را تکمیل و به بهره‌برداری رسانده است.