kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹

اجرای حماسی سرود «سلام فرمانده» در زنجان با حضور پرشور دهه‌نودی‌ها و اقشار مختلف مردم

اجتماع بزرگ و باشکوه «سلام فرمانده» در زنجان برگزار شد.
 
 
 
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، زنجان حماسه‌ای دیگر بر خود دید، این بار حماسه‌ای از جنس ارادت به امام عصر(عج) با سرود «سلام فرمانده».
عصر جمعه، دهه هشتادی‌ها و نودی‌های زنجانی در کنار والدین خود در میدان انقلاب زنجان برای همخوانی سرود «سلام فرمانده» گرد هم آمدند. استقبال از این مراسم به حدی بود که میدان این شهر و خیابان‌های اطراف آن مملو از جمعیت عاشقان به امام عصر(عج) شده بود.
میدان انقلاب مملو از عاشقانی بود که با در دست داشتن پرچم یا مهدی ادرکنی، یا صاحب‌الزمان(عج) و پرچم جمهوری اسلامی ایران ارادت خود را به امام زمان(عج) نشان دادند و «سلام فرمانده» را با حضور ابوذر روحی، خواننده این اثر همخوانی کردند.
در این اجتماع بزرگ حاج ولی‌الله کلامی، شاعر و مداح اهل بیت(ع)، حاج مهدی رسولی و حاج سید یوسف شبیری از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز حضور داشتند. میدان انقلاب زنجان همه ساله با برگزاری مراسم عزای سالار شهیدان در عاشورا و تاسوعای حسینی، شهرت جهانی یافته است.
برگزاری اجتماع «سلام فرمانده»
در مسجد مقدس جمکران؛ سه‌شنبه ۳۱ خردادماه
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از برگزاری اجتماع بزرگ «سلام فرمانده» ساعت 18:30 روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد در این مسجد مقدس خبر داد.
حجت‌الاسلام مهدی حسین‌آبادی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به ضبط سرود سلام فرمانده در مسجد مقدس جمکران توسط گروه فرهنگی ماح و جبهه فرهنگی انقلاب، انتشار آن و اقبال ویژه از سوی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان، بیان داشت: مردم بارها به مسجد مقدس جمکران مراجعه کرده و درخواست داشتند که این سرود به صورت عمومی در این مکان مقدس اجرا شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه در طی این مدت گروه‌های زیادی از قم و شهرهای دیگر در مسجد مقدس جمکران به اجرای این سرود پرداختند، گفت: اخیراً بعد از اجتماع یزد مطالبه عمومی از ناحیه مردم شدت پیدا کرد و درخواست برگزاری اجتماعی بزرگ در مسجد مقدس جمکران شکل گرفت که طی آن مجموعه‌های فرهنگی استان فعال شدند و مقرر شد این اجتماع در این مکان مقدس برگزار شود.
وی با تاکید بر اینکه این مراسم با حضور قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف برگزار می‌شود، افزود: در نهایت مقرر شد اجتماع بزرگ سلام فرمانده در مسجد مقدس جمکران روز سه‌شنبه ۳۱ خرداد ماه با حضور حاج ابوذر روحی و برخی از مداحان اهل بیت(ع) از ساعت ۱۸:۳۰ در صحن جامع مهدوی برگزار شود.
حجت‌الاسلام حسین‌آبادی خاطرنشان کرد: در این برنامه این پیام را مخابره می کنیم که ما منتظران امام زمان(عج) تحت بیرق یالثارات الحسین(ع) عهد می بندیم برای اقامه حق و مبارزه با زورگویان عالم کنار حضرت بایستیم و انتقام خون به ناحق ریخته سیدالشهدا(ع) و تمام شهیدان و مظلومان عالم به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بگیریم و برای برقراری حکومت مهدوی در جهان تلاش
کنیم.