kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۳۷۲۵
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
به جرم ادعای فروش سؤالات و ابزارهای پیشرفته تقلب

کاسبانِ کنکور در پایتخت دستگیر شدند

 
 
 
رئیس‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری دو کلاهبردار اینترنتی درخصوص ادعای فروش سؤالات امتحانی و کنکور خبر داد. 
به گزارش پلیس فتا تهران، سرهنگ داود معظمی گودرزی گفت: در رصد و پایش فضای مجازی و در اجرای طرح برخورد با کلاهبرداران اینترنتی در پوشش ادعای فروش سؤالات کنکور ۱۴۰۱ و امتحانات نهایی چندین کانال تلگرامی و صفحه اینستاگرامی در این خصوص مشاهده و مورد پیگیری ویژه قرار گرفت.   
گودرزی افزود: افسران سایبری پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند تعداد پنج کانال و صفحه که در مجموع بیش از ۵۰ هزار نفر دنبال‌کننده دارند ضمن ادعای فروش سؤالات امتحانات نهایی و کنکور، تجهیزات پیشرفته ارتباطی را نیز تحت عنوان ابزار تقلب با قیمت‌های گزاف در این کانال‌ها به فروش می‌رسانند.
وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و اقدامات فنی تعداد دو نفر ادمین اصلی این کانال‌ها را شناسایی و پس از احراز هویت این افراد و تشریفات قضایی در یک اقدام غافلگیرانه این شیادان کلاهبردار را در محل اختفای خود دستگیر کردند. در بررسی محل دستگیری این افراد تعداد زیادی دوربین مخفی در انواع مختلف (خودکار، فلش و پریز) کارت ویسا و هندزفری نامریی کشف و متهمین به همراه تجهیزات مکشوفه به پلیس فتا منتقل شدند. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه این تجهیزات با توجه به ساختار خود علاوه‌بر استفاده در اقدامات نامتعارف و با مقاصد خاص، جان افراد را به خطر می‌اندازد بیان داشت: سلامت مردم خط قرمز پلیس است و افرادی که با اقدامات فرصت‌طلبانه و مجرمانه خود این خط قرمز را زیر پا بگذارند با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد. 
گودرزی به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فریبنده و دروغین افراد فرصت‌طلب در فضای مجازی توجه نکنند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس
www.cyberpolice.ir اطلاع‌رسانی کنند.