kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۹۵۳
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

اخبار ویژه

 

رسانه‌های بیگانه سنگ روی یخ شدند فتیله را پایین کشیدند
رسانه‌های بیگانه وابسته به امپراتوری دروغ، پس از چند روز دروغ گویی درباره وقوع آشوب و اغتشاش در شهرهای ایران، از رو رفتند.
شبکه‌ها و رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، منوتو، رادیو فردا، دویچه وله، در یک ماموریت هماهنگ، حتی پیش از آغاز طرح ساماندهی و عادلانه کردن یارانه‌ها، فضا ‌سازی سنگینی را با محوریت ایجاد التهاب، تحریک به هجوم به فروشگاه‌ها و ایجاد نا امنی و آشوب تدارک کردند و پس از اجرای طرح، به ایجاد التهاب از طریق انتشار اخبار جعلی شدت بخشیدند. آنها در این مسیر روی عملیات خشونت‌بار عناصر اجیر شده توسط برخی گروهک‌ها حساب کرده بودند و در یک هفته پس از اجرای طرح، شبانه‌روز ادعا می‌کردند ده‌ها شهر ایران درگیر اغتشاش و اعتراض است. اما یا تصویری از این ادعا‌ها منتشر نمی‌کردند یا تصاویری تیره و تار و مبهم از معابر شلوغ و پرترافیک شهر‌ها در ساعات شلوغ و پر رفت و آمد را به عنوان اعتراض و آشوب جا می‌زنند. جالب اینکه تا همین چهارشنبه و پنج شنبه گذشته هم این فریبکاری و تحمیق مخاطب ادامه داشت و حتی برخی از این رسانه‌ها برای تجمع و اغتشاش در روز پنج شنبه فراخوان داده بودند.
اما همین رسانه‌های زنجیره وابسته به ناتوی اطلاعاتی، بعد از سنگ روی یخ شدن و بی‌محلی ملت ایران، از دیروز ترجیح دادند بی‌سر و صدا، فتیله تمام بافته‌های یک هفته‌ای خود را پایین بکشند.
در همین حال شبکه دولتی انگلیس، در اعترافی ناخواسته تصریح کرد اسناد و تصاویر وزارت اطلاعات درباره نقش دو تبعه فرانسوی در تحریک رانندگان شرکت واحد به اعتصاب و تعطیلی جابه جایی مسافران، دقیق و مستند است. وبسایت بی‌بی سی در گزارشی تصریح کرد تصاویر و ویدئوهایی که درباره ملاقات اتباع بیگانه با برخی فعالان کارگری منتشر شده، «شنود و تصاویر مخفیانه
وزارت اطلاعات» بوده که در صدا و سیما پخش شده است.
بی بی‌سی نوشت: «اعتراضات صنفی و سیاسی در ایران، با موج بازداشت کنشگران کارگری و فعالان چپ همراه شد‌ و تلویزیون ایران، تصاویر دوربین‌های مداربسته و شنود صدای بازداشتی‌ها را منتشر کرد. در اولین قدم وزارت اطلاعات، صبح روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت خبر داد که دو اروپایی که سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی در ایران بوده‌اند را بازداشت کرده است. این دو نفر فرانسوی سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کارگر فرانسه و همسرش جک پاریس بودند که بنابر گزارش تلویزیون ایران از «همان ابتدا» زیر «رصد و مراقبت» وزارت اطلاعات قرار داشتند. علاوه‌بر آن، این دو فرانسوی در ارتباط با چند عضو شناخته شده کانون صنفی معلمان معرفی می‌شوند، از جمله رسول بداقی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه. در ادامه از شماری از فعالان چپ و کارگری هم نام برده شدند، از جمله رضا شهابی، و همچنین آنیشا اسداللهی».
از سوی دیگر و در پی محقق نشدن سناریوی جریان رسانه‌ای معاند در بستر شبکه‌های اجتماعی،  بی‌بی‌سی فارسی، از پاک شدن برخی فیلم‌های مدعی
«نا آرامی در ایران» در اینستاگرام انتقاد کرد. بی‌بی سی مدعی شده که شرکتی در شهر اِسِن آلمان ممکن است مسئول پاک شدن پست‌های مربوط باشد.
البته به نظر می‌رسد بی‌بی سی در اینجا هم نخواسته علت واقعی را منتشر کند و نگرانی گردانندگان اینستاگرام از بی‌اعتباری بیشتر این پیام رسان است.

سی‌ان‌ان: ایران برای دور زدن تحریم‌ها به روسیه کمک می‌کند
ایران به روسیه راه‌های دور زدن تحریم‌ها را یاد می‌دهد.
روزنامه ایتالیایی ایل‌جورناله، ضمن انتشار این خبر نوشت: افزایش تولید داخلی، پرداخت بدهی به منظور جلوگیری از تنزل بیشتر و نیز افزایش ارزش روبل با چشم‌انداز استفاده از آن برای پرداخت گاز. اینها راهبردهای دولت کنونی روسیه هستند که هدفشان خنثی کردن تأثیرات تحریم‌های غربی در اقتصاد این کشور هستند. البته اینها ممکن است کافی نباشند. مسکو ممکن است نه فقط و نه چندان متحد، بلکه معلمان واقعی و تمام‌عیاری پیدا کند که سال‌هاست تحریم‌ها را دور زده‌اند. اینجاست که ایران ممکن است به کمک فدراسیون روسیه بیاید.
ایران دهه‌ها با تحریم‌های غرب مواجه بوده است. این تحریم‌ها به‌ویژه به این علت اتخاذ شده بود که ایران را مجبور کنند درخصوص پرونده هسته‌ای مذاکره کند. اما در حقیقت تحریم‌ها تأثیر چندانی نداشته است. به‌طوری که ایران از برنامه هسته‌ای‌اش دست نکشیده است. همه چیز به‌عنوان مثال با روش
Malaysia blend صورت می‌گیرد. تعدادی کشتی شب هنگام به سمت بندرگاه‌های جنوب شرق آسیا و اکثرا به مالزی اعزام می‌شوند. زمانی که به نزدیکی سواحل این کشور یا سایر کشورهای منطقه می‌رسند، ‌ترانسپوندر خود را خاموش می‌کنند تا دیگر مکان‌یابی از آنها امکان‌پذیر نشود.
سپس سایر کشتی‌ها به آنها نزدیک می‌شوند و این‌گونه نفت خام تحویل داده می‌شود که سپس راهی بازارهای بین‌المللی می‌شود. ایرانی‌ها ابداع‌کننده این تاکتیک نیستند و در مدیترانه برای قاچاق نفت در فراساحل مالت یا لیبی به‌کار می‌رود. لیکن تهران بارها موفق شد آن را به ثمر برساند.
امروز مسکو می‌تواند از ایران نحوه دور زدن تحریم‌ها و کاهش تأثیرات آنها را بیاموزد. به عقیده شبکه سی ان ان این کمک از هم‌اکنون آغاز شده است. اگر در مورد ایران صحبت از تاکتیک Malaysia blend بود برای روس‌ها
Latvian blend نامگذاری شده است. مسکو در این رابطه از تهران توصیه‌هایی دریافت کرده است. ایرانی‌ها نیز به نوبه خود پذیرفتند در این راه به روسیه کمک کنند و در ازای آن از این کشور خواستند برای دستیابی به یک توافق هسته‌ای جدید به آنها کمک کند.

شریکان جرم نابودی 60 میلیارد دلار و زبان درازی در دولت جدید
ارگان مطبوعاتی حزب کارگزاران به نقل از برخی بازیگران سینما به فضاسازی علیه طرح ساماندهی یارانه‌ها پرداخت.
روزنامه سازندگی، همان روزنامه است که سال 97 به هنگام تصویب ارز
4200 تومانی و واگذاری بی‌حساب و کتاب ارز دولتی، از «بازگشت اسحاق» خبر داده و معاون اول رئیس‌جمهور وقت (جهانگیری) را در هیبت سوپرمن و در حال پایین آوردن نرخ ارز نشان داده؛ هر چند که قیمت دلار در دولت روحانی تا بالای 33 هزار تومان هم افزایش یافت.
این روزنامه چندی قبل اما از قول حسین مرعشی دبیرکل کارگزاران،
ارز 4200 و تبعات آن را به عنوان «استخوان در گلو» تیتر کرد.
سازندگی در طول این چند سال، هرگز به هدررفت 60 میلیارد دلار ارز دولتی و رانت‌خواری صدها هزار میلیارد تومانی از قبل آن در کنار تورم 60 درصدی بر سر سفره مردم اشاره نکرد.
با این حال روزنامه مذکور اخیراً از قول برخی هنرمندان و بازیگران حامی روحانی تیتر زده «جراحی اقتصادی، یعنی همان تورم و گرانی؛ رضا کیانیان و هم به گرانی‌های اخیر واکنش نشان داد». سازندگی می‌نویسد: تعدادی از هنرمندان در این چند روز اخیر به مشکلات معیشتی به وجود آمده برای مردم پس از گرانی‌های اخیر اعتراض کردند و در صفحات شخصی خود به این شرایط واکنش نشان دادند. از پرویز پرستویی و شهاب حسینی تا حمید فرخ‌نژاد و تهمینه میلانی و... رضا کیانیان هم طی یادداشتی در صفحه شخصی خود از جراحی اقتصادی نوشته که محسن رضایی ‌بانی آن است و او را مسبب مشکلات کنونی می‌داند. این بازیگر نوشته است: «جراحی اقتصادی» تا به حال اسم‌های گوناگونی داشته. تحریم، قبل‌تر توطئه‌های امپریالیسم و کارشکنی دشمنان. همه این اسم‌ها، یعنی «تورم و گرانی»! برای جلوگیری از تورم و گرانی تمام رؤسای جمهور دستورهای قاطع دادند... و نهایتاً ستاد تنظیم بازار تشکیل دادند. ولی اتفاقی نیفتاد. فقط حقوق‌بگیر اضافه شد.
وی در ادامه می‌گوید «هیچ کس حاضر نیست مشکلات را به گردن بگیرد.»
به نظر می‌رسد آقای کیانیان و نظایر او، صحنه افکار عمومی را با صحنه بازیگری و هر چند وقت یک بار به رنگی متفاوت و تناقض درآمدن اشتباه گرفته‌اند. برخی از همین بازیگران سینما، در دو انتخابات 92 و 96، با توضیحات و وعده‌های خلاف واقع، دولت غربگرای اشرافی را به مردم قالب کرده و البته خود نیز از برخی امتیازات هنگفت و رانت‌های بادآورده برخوردار شدند اما اکنون که پیامدهای خسارت‌بار عملکرد آن دولت یکی پس از دیگری رخ می‌نماید. به جای ابراز شرمساری، قیافه حق به جانب می‌گیرند و با پنهان شدن پشت عنوان مردم، به تورمی حمله می‌کنند که خودشان جز مسببان آن بوده‌اند.

داستان‌سرایی موساد و شین بت پس از ضربات کمرشکن ایران
سرویس‌های امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، ادعا کرد مأموران اطلاعاتی ایران تلاش داشته‌اند تا دانشگاهیان و بازرگانان اسرائیلی را به خارج بکشانند.
بنا بر گزارش رسانه‌های صهیونیستی به نقل از شین بت، «مأموران اطلاعاتی ایران برای این منظور از هویت های جعلی در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده و اغلب خود را به عنوان دانشگاهی، روزنامه نگار، تاجر و انسان دوست معرفی کرده‌اند. مأموران اطلاعاتی ایران کوشیده اند تا دربارۀ اسرائیلی‌ها اطلاعات جمع آوری کنند و با کشاندن‌ شان به خارج از اسرائیل آنان را ربوده یا هدف قرار بدهند. مأموران ایرانی غالباً قربانیان یا اهداف خود را به شرکت در کنفرانس هایی در اروپا دعوت می‌کردند».
سرویس امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مدعی شده «طرح ایران را در تلاش برای فریب دادن اسرائیلی‌ها در خارج و احتمال ربودن آنان را ردیابی و خنثی کرده است.
شین بت مدعی شد که در برخی از موارد، عاملان، قربانیان احتمالی را به کنفرانسی در اروپا دعوت کرده‌اند.این یک روش شناخته‌ شده و مورد استفاده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی ایران از جمله سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نیروی قدس و وزارت اطلاعات است.
شین بت (سازمان اطلاعات و امنیتی داخلی) در کنار موساد و «آمان»، یکی از سازمان‌‌های سه‌گانه «جامعه» اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است که مسئولیت جمع‌آوری اطلاعات مربوط به داخل سراسر سرزمین‌های اشغالی و همچنین خنثی‌‌سازی فعالیت‌های ضدامنیتی را بر عهده‌دارد. مقر اصلی این سازمان در «آفِکا» واقع در شمال تل‌آویو است. این سازمان در سال‌ها و ماه‌های اخیر با شکست‌های سنگین اطلاعاتی مواجه شده است.
در همین حال، روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» مدعی شد ایران قصد ربودن موشه یعلون، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی را داشته است. این روزنامه ادعا کرده که نیروهای وابسته به ایران به دنبال این بودند که یعلون را به تله‌انداخته و او را بربایند.
روزنامه مذکور عنوان کرد موشه یعلون، سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی را در جریان پیام‌هایی که از طریق ایمیل دریافت می‌کرده، قرار داده و شاباک پس از تحقیقاتی که انجام داد، متوجه شده این پیام‌ها را نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات ایران ارسال کرده‌اند.
قبلا هم‌، «شین‌بت» از بازداشت چهار زن و یک مرد اسرائیلی که توسط یک مأمور اطلاعاتی ایران برای انجام مأموریت در اسرائیل استخدام شده بودند، خبر داد. به گزارش رویترز به نقل از «شین‌بت»، شهروندان بازداشت شده با یک مامور اطلاعاتی ایران به نام «رامبد نامدار» در تماس بوده‌اند. این پنج مظنون که همگی از یهودیان ایرانی الاصل و تابعیت اسرائیلی دارند، در شبکه اجتماعی فیس‌بوک با رامبد نامدار که خود را یک یهودی ساکن ایران معرفی کرده است، در تماس بوده‌اند.
یادآور می‌شود رونن بار رئیس‌سازمان شین‌بت، مهر 1400 گفته بود: «تهدید اصلی برای صلح، هلال شیعی به رهبری ایران است. ترور، جاسوسی و نفوذ همچنان در مرکز توجه جامعه اطلاعاتی [اسرائیل]، از جمله این سازمان، خواهد بود.». اما رژیم صهیونیستی در دو ماه اخیر، بدترین شرایط امنیت داخلی را سپری کرد. حدود بیست صهیونیست در داخل سرزمین‌های اشغالی 1948 و در امنیتی ترین مناطق رژیم صهیونیستی به دست رزمندگان مقاومت به هلاکت رسیدند و این در حالی است که شین‌بت در تمام این عملیات‌ها منفعل و جامانده بود.
به نظر می‌رسد برخی اقدامات رسانه‌ای شین‌بت و موساد، از جمله ادعای کشف چند توطئه جاسوسی ایران، یا ادعای دروغین بازداشت و بازجویی یک مامور سپاه قدس در داخل ایران، نوعی عملیات روانی برای احیای اعتبار از دست رفته سرویس‌های امنیتی این رژیم است.
در کاربلدی سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها همین بس، که سرویس‌های اطلاعاتی ایران چند سال بود وزیر زیر بنایی و خدمتکار خانه وزیر جنگ اسرائیل را به خدمت گرفته بودند، اما موساد و شین بت و شاباک در خواب عمیق به سر می‌بردند! چند سال قبل بود که صهیونیست‌ها اعلام کردند «گونن سِگِو»، وزیر اسبق انرژی و امور زیربنایی اسرائیل، سال‌ها برای ایران جاسوسی می‌کرده و به همین اتهام به ۱۱ سال زندان محکوم شده است.
همچنین مقامات امنیتی اسرائیل پس از چند سال خواب، اعتراف کردند «یعقوب ابوالقیان»، سرمایه ‌‌دار صهیونیست که همراه موشه یعلون وزیر دفاع پیشین در انتخابات کنست شرکت کرده بود، به‌خاطر جاسوسی برای ایران، بازداشت شده و در حبس خانگی به سر می‌برد.
نمونه سوم، خدمات جاسوسی «اورن گورن» خدمتکار خانه «بنی گانتس» وزیر جنگ اسرائیل برای سرویس‌های اطلاعاتی ایران بود. مراجع امنیتی
رژیم صهیونیستی می‌گویند خدمتکار خانه وزیر جنگ این رژیم، با یگان سایبری Black Shadow در ارتباط بوده است. در بازجویی از «گورن» معلوم شد که او از وسایل خانه و رایانه گانتس تصویر برداری کرده و برای گروه سایبری «سایه سیاه» فرستاده است. گورن گفته بود می‌‌تواند در ازای پول به آنها کمک و اطلاعات جمع کند. او حتی پیشنهاد کرد ویروس کامپیوتری به او داده شود تا وارد رایانه گانتس کند. این خدمتکار و زنش به مدت چند سال، کارهای خانه گانتس را انجام می‌دادند.
ایران همچنین ظرف چند سال اخیر، بارها توانسته ماموران عملیاتی موساد و سیا و MI6 را در کشور‌های مختلف تور کند و سالم به داخل قلمرو خود بیاورد.