kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۲۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹
پلیس امنیت اقتصادی خبر داد

کشف 2700 تن انواع کالای اساسی احتکار شده طی 24 ساعت

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی از کشف بیش از دو هزار و 700 تن انواع کالای اساسی و معیشت محور احتکارشده و دستگیری 246 متهم طی 24 ساعت گذشته در کشور خبر داد.

 


سردار غلامرضا رضائیان دیروز به پایگاه خبری پلیس گفت: با مشاهده اینکه تعدادی از سوداگران اقتصادی برای دستیابی به سودهای کلان و نامشروع اقدام به احتکار و خودداری از عرضه اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم می‌کنند، تشدید اجرای طرح‌های مقابله با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور در کشور در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.
رضائیان افزود: طی 24 ساعت گذشته کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش‌های شبانه‌روزی و اقدامات تخصصی پلیسی، محل دپو و احتکار کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی و در بازدید و بازرسی از آنها بیش از دو هزار و 700 تن انواع کالای اساسی از قبیل برنج، گندم و آرد، ماکارونی، روغن خوراکی، گوشت قرمز و مرغ، نهاده‌های دامی و کشاورزی، حدود 44 هزار لیتر انواع مواد شوینده، روغن موتور و ضد یخ و... را به همراه بیش از 14 هزار عدد انواع دارو و 69 هزار و 500 قطعه انواع ابزار آلات کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه کارشناسان در برآوردهای اولیه ارزش اقلام و کالاهای مکشوفه را یک هزار و 586 میلیارد ریال برآورد داشتند ادامه داد: در این خصوص 246 متهم دستگیر، 101 دستگاه خودرو توقیف و 46 باب اماکن مرتبط با این امر پلمب و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی متهمان تحویل مراجع قضائی و خودروها روانه پارکینگ شدند.