kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۲۵۵
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
وزیر نفت:

بنزین گران نمی‌شود

 
 
 
 
وزیر نفت تاکید کرد در طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بحثی درباره افزایش قیمت بنزین نیست.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی در جمع خبرنگاران درباره قیمت بنزین تصریح کرد: در طرح عادلانه‌سازی یارانه‌ها، بحثی درباره افزایش قیمت بنزین نیست و دولت هیچ دستور کاری مبنی بر افزایش قیمت بنزین ندارد. 
همچنین جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه در شرایط فعلی صحبت و برنامه‌ای برای تغییر نرخ بنزین مطرح نشده است، ادامه داد: قیمت بنزین با اصلاح نظام یارانه‌ها تغییر نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه تغییری در نحوه توزیع بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت ایجاد نخواهد شد، افزود: قیمت بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد نیز همچنان سه هزار تومان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه هیچ‌کدام از جایگاه‌ها اجازه تغییر قیمت در بنزین را ندارند، گفت: اگر جایگاهی چنین کاری را انجام دهد با جدیت با آن برخورد خواهیم کرد، بنابراین مردم نگران تغییر قیمت بنزین نباشند.
سالاری با تاکید بر اینکه سیستم سوخت‌رسانی مانند روال سابق خواهد بود و هیچ تغییری در برنامه‌ها ایجاد نشده است، اظهار کرد: جایگاه‌ها موظف به سوخت‌رسانی با قیمت‌های قبلی هستند و اگر مردم موردی مشاهده کردند باید این موضوع را به سامانه ۰۹۶۲۷ گزارش دهند.
تحول در صادرات نفت
همچنین وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برنامه ایران برای افزایش فروش نفت با توجه به «کاهش خرید نفت از ایران توسط چین و گرایش به سمت روسیه» گفت: ما کاهشی در بحث فروش نفت نداشتیم و هر روز هم پیگیر هستیم و مشتریان، بازارها و ظرفیت‌های جدید را پیدا می‌کنیم و سفر اخیر من به آمریکای لاتین نیز سفر خوبی بود.
به گزارش ایسنا، جواد اوجی ادامه داد: بازارهای خوبی در این سفر برای صادرات نفت و صدور خدمات فنی و مهندسی و همچنین استفاده از ظرفیت پالایشگاه‌های این کشورها پیدا کردیم و قطعا در بحث صادرات نفت تحول خوبی ایجاد خواهد شد.
وزیر نفت در پاسخ به سوالی راجع به ثبت اموال وی در سامانه ثبت اموال مسئولان و مدیران رده بالا گفت: من اموالم را ثبت کرده‌ام اما این‌که قابل رویت هست یا نه را نمی‌دانم.