kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۰۹۹۷
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
رئیس ‌فدراسیون بین‌المللی هلال احمر و صلیب سرخ در پاسخ به کیهان:

هلال احمر ایران در شرایط بحران و سوانح طبیعی از بهترین‌ها و آماده‌ترین‌هاست

رئیس‌فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های هلال احمر و صلیب سرخ گفت: بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای جمعیت هلال احمر ایران از بهترین و آماده‌ترین‌ها در پاسخ به شرایط بحران و سوانح طبیعی است.

 

سرویس اجتماعی-

«فرانچسکو روکا» دیروز در نشست خبری مشترک با «کولیوند» رئیس‌جمعیت هلال احمر ایران که دیروز به مناسبت یکصدمین سالگرد تاسیس هلال احمر ایران برگزار شد، در پاسخ به سؤال خبرنگار کیهان درخصوص ارزیابی وی از سطح توانمندی و پتانسیل‌های هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: به عنوان رئیس ‌فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر از این فرصت برخوردار هستم که با ۱۹۲ جمعیت همکاری کنم، باید بگویم که بدون هیچ‌گونه ملاحظاتی، جمعیت هلال احمر ایران از بهترین و آماده‌ترین‌ها در پاسخ به شرایط بحران و سوانح طبیعی و ارتباطات و اعتماد در سطح اجتماعات است. روکا افزود: من از ایتالیا هستم و به دکتر کولیوند گفتم که ما یک سوپر مارکت سوانح طبیعی در ایتالیا هستیم، الان نیز در ایران به نظر می‌آید که شرایطی مانند خشکسالی را دارا هستید، با تمام این چالش‌ها جمعیت هلال احمر ایران با کیفیت بسیار خوبی در خط مقدم قرار دارد که این افتخاری است برای ما.
وی ادامه داد: در مورد فضاهایی که برای بهبود و توسعه و پیشرفت وجود دارد باید بتوانیم از فناوری‌ها جدید استفاده کنیم. ما باید از کووید بیاموزیم که چقدر با چالش‌های جدید مواجه شویم. هلال احمر ایران در مواجهه با کووید به سرعت وارد عمل شد.
برنامه‌هایی برای تقویت هلال احمر
رئیس‌جمعیت هلال احمر کشورمان نیز در این نشست خبری در پاسخ به خبرنگار کیهان که پرسید: «باتوجه به ورود هلال احمر ایران به دومین سده عمر خود، و با توجه به گام دوم انقلاب چه برنامه‌های را برای آینده جمعیت در دستور کار خواهید داشت؟» گفت: برنامه‌ها بر چهار محور امداد و نجات و تغییرات و تقویت ناوگان امداد و نجات را در دستور کار داریم همچنین تقویت و تربیت کارکنان و تیم‌ها که با هماهنگی با صلیب سرخ خواهیم داشت. به طور کلی بحث توان‌افزایی در دستور کار است. پیرحسین کولیوند افزود: محور بعدی بحث توسعه و پرورش و تربیت جوانان مومن انقلابی است که بتوانند بعدها سکان مدیریت را بر عهده بگیرند. کولیوند ادامه داد: باوجود گذشت ۱۰۰ سال از عمر جمعیت هلال احمر اما جمعیت پیر که نشده جوان نیز شده است، میانگین سنی داوطلبان نشان می‌دهد که ما بیانیه گام دوم را پیگیری می‌کنیم.
وی اظهار داشت: بحث بعدی کارهای اقتصادی و توان‌بخشی است که در داخل و خارج کشور دنبال می‌کنیم. بحث بعدی نیز دیپلماسی فعالی است که با حضور موثر در مجامع بین‌المللی حضور خواهیم داشت. برنامه داریم و اعلام برنامه کردیم و همین آقای روکا اکثر پیشنهادات ما را پذیرفته‌اند. پنل عبور از تحریم‌های ظالمانه را آقای روکا برگزار کرده‌اند. بحث مهاجران را ما دنبال کردیم که با حکم رهبر انقلاب واکسینه شدند. امروز مهاجرین شرایط مطلوبی دارند و هیچ محدودیتی ندارند. برخی از این افراد تولید‌کننده و کارفرما هستند و هیچ کشوری در دنیا اینگونه با مهاجران برخورد نمی‌کند. این مسئله مورد تایید آقای روکا است لذا ما با تمام توان روی این چهار محور کار خواهیم کرد و با سرعت بیشتر به سمت توسعه پیش خواهیم رفت.