kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۹۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
وزیر راه و شهرسازی:

۷۰ درصد زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است

 

وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که ۷۰ درصد اراضی مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: دو میلیون واحد مسکونی این طرح در شش ماهه نخست امسال عملیاتی شود.
به گزارش خبرگزاری‌ها، رستم قاسمی دیروز در نشست با اعضای کمیسیون عمران مجلس اعلام کرد: حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد زمین آماده آغاز عملیات اجرایی است که با این میزان زمینی که آماده شده است و با آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۸۰ هزار واحد مسکونی، بیش از ۷۰ درصد اراضی اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین شده است.
وی افزود: همچنین حدود ۳۲۰ هزار واحد نیز وارد عملیات اجرایی شدند که مجموع آنها بالای یک میلیون واحد در سطح کشور است. با برنامه‌ریزی‌های وزارت راه و شهرسازی در شش ماهه
نخست سال ۱۴۰۱ سهم اجرای طرح نهضت ملی مسکن به دو میلیون واحد مسکونی می‌رسد و تلاش خواهد شد تا در زمان‌بندی اعلام شده واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی احداث و تکمیل شود.
تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی، تشکیل بانک زمین در وزارت راه و شهرسازی را از جمله اقدامات مناسب ارزیابی کرد و گفت: بخش عمده اراضی تامین شده طرح نهضت ملی مسکن از اراضی متعلق به وزارت راه و شهرسازی است و انتظار می‌رود تا سایر وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها در تامین اراضی برای اجرای مسکن همکاری بیشتری داشته باشند.
قاسمی اعلام کرد: ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید از دیگر برنامه‌هایی است که وزارت راه و شهرسازی در دستور کار قرار دارد. در همین خصوص نیز حدود ۳۰ شهرک جدید در مراحل تغییر کاربری هستند و به زودی ایجاد می‌شوند.
وزیر راه و شهرسازی، تکمیل و واگذاری واحدهای مسکونی باقیمانده مسکن مهر را بیش از ۲۰۰ هزار واحد برشمرد و فعالیت برای اتمام این واحدها را یادآوری کرد.